Encyklopedia
SA136
dodane przez wojtazz; zmodyfikowane przez djdark
SA136 to nowoczesny 3-członowy spalinowy zespół trakcyjny. Producentem pojazdów na zamówienie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego jest firma Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding. Kontrakt przewiduje dostawę 12 pojazdów.
SA136 posiada 2 silniki umiejscowione w członach skrajnych A i B. Środkowy człon C jest członem tocznym. Wnętrze pojazdu wykonane jest w układzie jednoprzestrzennym. Jest przeznaczony do obsługi pasażerów w ruchu lokalnym i regionalnym. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania i niewielkie oddziaływanie na środowisko. Wysokość podłogi przy wejściach wynosi 600 mm od główki szyny. W części wielofunkcyjnej przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, osób z dużym bagażem, a także posiada kabinę sanitarną przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w szerokim zakresie temperatur.
Charakterystyka pojazdu:
Województwo zachodniopomorskie jest pierwszym regionem w Polsce, który zamówił pojazdy tego typu. Wcześniej bydgoska fabryka zrealizowała zamówienia dla 3 włoskich przewoźników (oznaczenie ATR220). Pojazdy serii SA136 znacząco zmieniły strukturę Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych spółki Przewozy Regionalne, przez który są dzierżawione i, wypierając szt serii SA110, stały się trzonem zachodniopomorskiej floty pojazdów spalinowych i wraz z dostarczonymi wcześniej pojazdami serii SA103 i SA109 obsługują przede wszystkim niezelektryfikowane linie w województwie zachodniopomorskim. Wszystkie pojazdy serii SA136 stacjonują w Sekcji Eksploatacji w Kołobrzegu.
SA136 posiada 2 silniki umiejscowione w członach skrajnych A i B. Środkowy człon C jest członem tocznym. Wnętrze pojazdu wykonane jest w układzie jednoprzestrzennym. Jest przeznaczony do obsługi pasażerów w ruchu lokalnym i regionalnym. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania i niewielkie oddziaływanie na środowisko. Wysokość podłogi przy wejściach wynosi 600 mm od główki szyny. W części wielofunkcyjnej przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, osób z dużym bagażem, a także posiada kabinę sanitarną przystosowaną dla osób niepełnosprawnych. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w szerokim zakresie temperatur.
Charakterystyka pojazdu:
- klimatyzowany przedział pasażerski i kabina maszynisty,
- jednoprzestrzenne wnętrze z dużymi powierzchniami okien,
- hermetyczny system WC,
- pojazd dostępny dla pasażerów niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich,
- ergonomiczna konstrukcja i wyposażenie kabiny maszynisty,
- monitoring zewnętrzny i wewnętrzny pojazdu,
- 3 pary drzwi na stronę pojazdu,
- poszycie ze stali o podwyższonej odporności na korozję,
- elektroniczne tablice informacyjne typu LED,
- zintegrowany system diagnostyki i kontroli pojazdu,
- trakcja wielokrotna do 3 pojazdów.
Województwo zachodniopomorskie jest pierwszym regionem w Polsce, który zamówił pojazdy tego typu. Wcześniej bydgoska fabryka zrealizowała zamówienia dla 3 włoskich przewoźników (oznaczenie ATR220). Pojazdy serii SA136 znacząco zmieniły strukturę Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych spółki Przewozy Regionalne, przez który są dzierżawione i, wypierając szt serii SA110, stały się trzonem zachodniopomorskiej floty pojazdów spalinowych i wraz z dostarczonymi wcześniej pojazdami serii SA103 i SA109 obsługują przede wszystkim niezelektryfikowane linie w województwie zachodniopomorskim. Wszystkie pojazdy serii SA136 stacjonują w Sekcji Eksploatacji w Kołobrzegu.
na podstawie Dokumentacji Techniczno-Ruchowej pojazdów typu 219M i strony www.pesa.pl opracował Wojciech Nowotniak
Producent:
PESA Bydgoszcz S.A.
Układ członów:
silnikowy+toczny+silnikowy
Długość ze zderzakami:
55,57 m
Szerokość:
2,883 m
Wysokość:
4,185 m
Układ osi:
B0+2+2+B0
Sterowanie:
indywidualne lub ukrotnione
Prędkość maksymalna:
120 km/h
Moc znamionowa:
2x382 kW
Liczba miejsc siedzących:
150 stałych + 7 uchylnych
Lata produkcji:
2010 - do dziś
minimalny promień łuku:
≥160 m w warunkach eksploatacyjnych, ≥75 m w warunkach warsztatowych
bateria akumulatorowa:
2x200Ah, zabudowane w członach A i B
system hamulca:
KNORR, KE
Liczba pojazdów spełniających kryteria: 12
Średni wiek pojazdu: 13,92 lat
Średni wiek pojazdu: 13,92 lat
nr inw. | typ | nr fabr. | rok prod. | rozp. eksp. | zakład | ex | uwagi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SA136-001 | 219M | 001 | 2010 | 28.06.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-002 | 219M | 002 | 2010 | 27.06.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-003 | 219M | 003 | 2010 | 30.07.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-004 | 219M | 004 | 2010 | 30.07.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-005 | 219M | 005 | 2010 | 31.08.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-006 | 219M | 006 | 2010 | 01.09.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-007 | 219M | 007 | 2010 | 30.09.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-008 | 219M | 008 | 2010 | 07.10.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-009 | 219M | 009 | 2010 | 22.11.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-010 | 219M | 010 | 2010 | 30.12.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-011 | 219M | 011 | 2010 | 30.12.2010 | PRST Kołobrzeg | ||
SA136-012 | 219M | 012 | 2011 | 14.03.2011 | PRST Kołobrzeg |