Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Linty DB wkrótce wjadą do Polski z pasażerami

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy,

dodane przez Ferrix; zmodyfikowane

Nowe spalinowe zespoły trakcyjne Coradia Lint, kupione przez DB Regio, w końcu wjechały z Niemiec do Szczecina. Na razie odbyły się jazdy testowe.
Spalinowe zespoły trakcyjne Coradia Lint 41 (seria 623) otrzymały świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji w Polsce. Dlatego wkrótce zakończy kursowanie zastępcza komunikacja autobusowa, która kursuje pomiędzy niemieckim Löcknitz a Szczecinem. Na razie, 15 kwietnia, odbyła się jazda testowa pierwszego Linta z Löcknitz do stolicy Pomorza Zachodniego.

Pasażerowie odczują zmianę na plus

– Prawdopodobnie nowy typ taboru, czyli spalinowe jednostki trakcyjne Lint nowej generacji, rozpoczną kursowanie z pasażerami w maju. Wtedy też odejdziemy od autobusów zastępczych. O konkretnym terminie oczywiście poinformujemy pasażerów – powiedział Burkhard Ahlert, rzecznik prasowy DB dla regionu Brandenburgia/Berlin i Pomorze Przednie.

Skąd nowe pociągi wzięły się w Szczecinie? Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów 2015/2016 usługi w Meklemburgii – Pomorzu Przednim zaczęły być świadczone przez DB Regio. Spółka wygrała przetarg organizowany przez region także dlatego, że zadeklarowała obsługę linii nowoczesnymi pojazdami Coradia Lint 41 produkcji Alstomu. Spalinowe zespoły trakcyjne Coradia Lint, które jeżdżą już po stronie niemieckiej, pochodzą z najświeższej serii produkcyjnej Alstomu. DB Regio zamówiło 38 takich nowoczesnych dwuczłonowych pojazdów, zdolnych rozpędzić się do 140 km/h. Za wszystkie przewoźnik zapłacił 160 mln euro.

Alstom zaoferuje Linty także w Polsce?

Pociągi wyprodukowane przez Alstom, będą kursować na linii RE4 na trasie Lubeka/Schwerin – Szczecin. Co ciekawe, pudła tych spalinowych pociągów zostały wyprodukowane przez polski oddział firmy w Chorzowie.
Świadectwo dopuszczenia do eksploatacji nowych Lintów ułatwi staranie się Alstomu o kontrakty na szt w Polsce, ale będzie miał on sporą konkurencję w postaci Pesy i Newagu. Polski rynek jest zresztą coraz bardziej nasycony autobusami szynowymi, stąd przetargi na tego typu tabor będą pojawiać się rzadziej. Obecnie jedynym przewoźnikiem deklarującym zakupy szt w liczbie większej niż pojedyncza sztuka, są Przewozy Regionalne. Przetarg na nie nie jest jeszcze jednak gotowy.

źródło: Rynek Kolejowy

2 komentarze