E6ACT "Dragon"

[dodane 15.01.2011, g. 23:59 przez –– wojtazz, ostatnio modyfikowane: 14.07.2011, g. 20:14 przez –– Mareczek]
strona główna »
lista alfabetyczna »
drukuj »
wyszukiwanie »
« ED78Inne pojazdy kolejowe »

Więcej informacji...
producent: ZNLE Gliwice
lata budowy: 2009 - do dziś
układ osi: Co'Co'
długość (ze zderzakami): 20,33 m
wysokość: 4,3 m
średnica kół: 1250 mm (nowe), 1170 mm (zużyte)
masa służbowa: 116 t
moc ciągła: 5004 kW
prędkosć max.: 140 km/h (konstrukcyjna), 120 km/h (eksploatacyjna)
napięcie: 3 kV, prąd stały
porównaj z... »
"Dragon" po oblotce w Dąbiu za chwilę wyruszy w kierunku Wróblina Głogowskiego
"Dragon" po oblotce w Dąbiu za chwilę wyruszy w kierunku Wróblina Głogowskiego
1024x751; 224.7 KB
Lokomotywa została przygotowana z myślą o obsłudze ciężkich pociągów towarowych na liniach kolejowych, gdzie dopuszczalny nacisk na oś wynosi 20 t. Przy projektowaniu i budowie lokomotywy kierowano się następującymi priorytetami:
  • zapewnić pewny i szybki start ciężkiego pociągu oraz optymalne prowadzenie składu w każdych warunkach,
  • zastosować do napędu lokomotywy trójfazowe silniki trakcyjne i układ zasilania silników wykorzystujący najnowsze osiągnięcia techniki,
  • zbudować lokomotywę w sposób modułowy i używając wysokiej jakości materiałów i komponentów,
  • zapewnić bezpieczne i wygodne warunki pracy obsłudze lokomotywy poprzez ergonomię i funkcjonalność kabiny maszynisty oraz zaplecze socjalne w lokomotywie,
  • zoptymalizować parametry i rozwiązania techniczne aby obniżyć koszt produkcji, a w konsekwencji uzyskać cenę lokomotywy konkurencyjną w stosunku do ceny lokomotyw uniwersalnych, wielozadaniowych.

Lokomotywa została zbudowana jako dwukabinowa z centralnym korytarzem o szerokości 600 mm, łączącym obie kabiny. Wyposażenie przedziału maszynowego wykonane jest w technice modułowej. Urządzenia zostały zgrupowane pod względem funkcjonalnym i zintegrowane w zespołach wkładanych do wnętrza lokomotywy od góry, po zdemontowaniu odejmowalnych dachów, a następnie zamocowanie do nośnej części nadwozia.

W przedziale maszynowym znajdują się następujące główne zespoły:
  • szafa wyłącznika szybkiego,
  • falowniki trakcyjne - 3 szt.,
  • kolumny wentylacyjne falowników trakcyjnych,
  • kolumna rezystorów hamowania,
  • kolumny wentylacyjne silników trakcyjnych - 6 szt.,
  • przetwornica statyczna dla napędów pomocniczych,
  • szafy NN - 2 szt.,
  • zespół sprężarek i urządzeń uzdatniania sprężonego powietrza,
  • zespół sterowania pneumatycznego,
  • zespół zbiorników sprężonego powietrza,
  • zespół socjalny zawierający lodówkę, kuchenkę mikrofalową, szafę na ubranie, umywalkę i opcjonalnie toaletę,
  • układ gaśniczy.

na podstawie materiałów ZNLE Gliwice opracował Wojciech Nowotniak

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)