EN71

[dodane 27.03.2007, g. 23:12 przez –– Wojtek, ostatnio modyfikowane: 13.05.2008, g. 22:03 przez –– hubertdz]
strona główna »
lista alfabetyczna »
drukuj »
wyszukiwanie »
« ED59 "Acatus"ED72 »

Więcej informacji...
producent: Pafawag
lata budowy: 1976-2003
układ członów: rozrządczy+
silnikowy+
silnikowy+
rozrządczy
układ osi: 2'2'+Bo'Bo'+
Bo'Bo'+2'2'
łączna długość: 86,84 m
szerokość: 2,88 m
wysokość: 3,72 m
średnica kół: 940 mm (toczne), 1000 mm (napędne)
masa całkowita: 182 000 kg
typ silnika: LKf-450
moc ciągła: 1160 kW
stosunek przekładni: 70:19
sterowanie: indywidualne lub ukrotnione
prędkosć max.: 110 km/h
liczba miejsc siedzących: 264*
uwagi: * - liczba ta zmieniała się ze względu na późniejsze modernizacje
porównaj z... »
Pociąg SKM Trójmiasto wjeżdża na stację Gdańsk Główny
Pociąg SKM Trójmiasto wjeżdża na stację Gdańsk Główny
1024x752; 180.7 KB
EN71 został zbudowany we wrocławskich zakładach Pafawag w roku 1976 na podstawie zespołu trakcyjnego EN57. Od tamtego czasu do 2003 roku były one modernizowane. Łącznie wyprodukowano 20 składów, zaś 31 złożono z różnych członów EN57.

Zespół trakcyjny EN71 składa się z dwóch wagonów rozrządczych i dwóch silnikowych (r+s+s+r), które umieszczone są w środku pojazdu. Wagony połączone są ze sobą sprzęgiem Scharfenberga, nierozłączalnym w warunkach eksploatacyjnych oraz przejściem dla pasażerów. EZT posiada 4 pantografy i 8 silników (2 pantografy i 4 silniki na każdy człon "s"). Obecnie w jednostkach stosowane są hamulce Oerlikon (wcześniej były używane hamulce Knorr). W EN71 został zastosowany rozruch oporowy (tak jak w EN57) i są one przystosowane do jazdy w trakcji ukrotnionej oraz do ruchu z niskimi i wysokimi peronami.

Układ siedzień, przejść i przedsionków został rozmieszczony tak jak w jednostkach EN57. Dodatkowo obok drzwi ustawiono stojaki na narty.

Zespoły te powstały z myślą o obsłudze linii na obszarach górzystych, gdzie jednostki EN57 nie zawsze dawały sobie radę ze względu na zbyt niską moc. Przede wszystkim chodziło o zelektryfikowaną w 1975 trasę z Krakowa do Zakopanego. W następnych latach EN71 zaczęły kursować do Krynicy i Szklarskiej Poręby. Zaczęto je eksploatować jako pociągi InterRegio, zastąpione później zespołami ED72. W związku z przewozem dużej liczby pasażerów na trasie SKM Trójmiasto zatrudnienie znalazły również tam, kursując czasem nawet w trakcji podwójnej.

na podstawie Wikipedii
opracował Wojtek



Patrz także: EN57

Encyklopedia Szczecińskiej Komunikacji wersja 3.0
Wszelkie prawa zastrzeżone.

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)