Encyklopedia

EN76 "ELF"

dodane przez wojtazz

Rodzina pojazdów "ELF" przeznaczona jest do obsługi rynku przewozów pasażerskich w ruchu aglomeracyjnym, regionalnym, międzyregionalnym oraz kwalifikowanym z uwzględnieniem specyfiki lokalnej infrastruktury kolejowej, wymagań przyszłych użytkowników oraz zapewnienia wysokiego komfortu dla pasażerów. Pojazd w wersji podstawowej przeznaczony jest do eksploatacji na liniach zelektryfikowanych prądem stałym o napięciu 3 kV. W wersji bazowej ELF poruszać się będzie z prędkością eksploatacyjną 160 km/h. Wybrane konfiguracje mogą być przystosowane do jazdy z prędkością 190 km/h lub 130 km/h. Pojazd przystosowany jest do bezstopniowej obsługi peronów o wysokości 550/760 mm nad poziomem główki szyny, spełniając wymagania specyfikacji TSI PRM. Istnieje także możliwość zainstalowania dodatkowych stopni ruchomych, które umożliwią bezpieczną i komfortową obsługę peronów o niższej wysokości. Pojazd można konfigurować w układzie od dwóch do ośmiu członów, przy czym w zależności od przeznaczenia poszczególne człony będą posiadły od jednej do trzech par drzwi na stronę. Sumując wszystkie możliwe konfiguracje, uwzględniając m.in. rodzaj napędu, napięcie zasilania, ilość członów, ilość drzwi na człon, możliwe jest zbudowanie blisko 100 różnych wersji pojazdów w obrębie jednej rodziny.
na podstawie materiałów firmy PESA Bydgoszcz S.A. opracował Wojciech Nowotniak
Producent:
PESA Bydgoszcz S.A.
Układ członów:
silnikowy+toczny+toczny+silnikowy
Długość ze zderzakami:
75,15 m
Szerokość:
2,88 m
Wysokość:
4,28 m
Prędkość maksymalna:
160 km/h
Moc znamionowa:
2x382 kW
Liczba miejsc siedzących:
200
Liczba miejsc stojących:
250 (4 os./m²)
Lata produkcji:
2010 - do dziś
przyspieszenie (0-40 km/h):
≥1 m/s²
napięcie:
3 kV, prąd stały
szerokość drzwi:
1400 mm