Encyklopedia
System Ewidencjonowania Pracy Eksploatacyjnej
dodane przez (użytkownik usunięty); zmodyfikowane przez Mareczek
System SEPE pozwala na realizację rozkładu jazdy na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP PLK S.A. wprowadzanych do systemu przez dyspozytorów liniowych na stanowiskach znajdujących się w ekspozyturach kierowania ruchem kolejowego.
Sporządza on również wykres rzeczywisty biegu pociągów, które mają w systemie założony szczegółowy rozkład jazdy (tj. kwalifikowanych pasażerskich i towarowych).
Zbieranie danych do systemu SEPE przez dyspozytorów, dokonywane jest przy pomocy dyżurnych ruchu (zapisy w dzienniku ruchu) oraz automatyczne pozyskiwanie do systemu danych dotyczących realizacji rozkładu jazdy z urządzeń przytorowych oraz z funkcjonujących na niektórych liniach informatycznych systemów sterowania ruchem kolejowym oraz odbiorników GPS.
Dzięki bieżącemu zbieraniu informacji przez dyspozytorów realizacji rozkładu jazdy pociągów i wykonanej pracy eksploatacyjnej, a także przyczyn opóźnień pociągów kwalifikowanych oraz wydarzeń zaistniałych na sieci linii kolejowych, można sporządzać statystyki i analizy z pracy eksploatacyjnej (liczba uruchomionych pociągów, punktualności kursowania pociągów, ilość przejechanych pociągo-kilometrów) i przyglądać się im pod różnym kątem: daty kursowania, przewoźnika, stacji, itp.
Sporządza on również wykres rzeczywisty biegu pociągów, które mają w systemie założony szczegółowy rozkład jazdy (tj. kwalifikowanych pasażerskich i towarowych).
Zbieranie danych do systemu SEPE przez dyspozytorów, dokonywane jest przy pomocy dyżurnych ruchu (zapisy w dzienniku ruchu) oraz automatyczne pozyskiwanie do systemu danych dotyczących realizacji rozkładu jazdy z urządzeń przytorowych oraz z funkcjonujących na niektórych liniach informatycznych systemów sterowania ruchem kolejowym oraz odbiorników GPS.
Dzięki bieżącemu zbieraniu informacji przez dyspozytorów realizacji rozkładu jazdy pociągów i wykonanej pracy eksploatacyjnej, a także przyczyn opóźnień pociągów kwalifikowanych oraz wydarzeń zaistniałych na sieci linii kolejowych, można sporządzać statystyki i analizy z pracy eksploatacyjnej (liczba uruchomionych pociągów, punktualności kursowania pociągów, ilość przejechanych pociągo-kilometrów) i przyglądać się im pod różnym kątem: daty kursowania, przewoźnika, stacji, itp.
na podstawie wiedzy własnej
opracował Mariusz Wojas
opracował Mariusz Wojas
Ten artykuł encyklopedyczny jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe. Udostępnienie na licencji Creative Commons obejmuje treść artykułu i (o ile nie zaznaczono inaczej) nie dotyczy załączonych ilustracji.
Zobacz też:
System Wspomagania Dyżurnego Ruchu