Encyklopedia

Tr5

dodane przez wojtazz; zmodyfikowane przez Mareczek

Parowozy serii 562-8 kolei DRG powstały drogą rekonstrukcji lokomotyw towarowych G81 (PKP Tp4). Dzięki dodaniu przedniej osi tocznej poprawiono własności biegowe lokomotywy i uzyskano zmniejszenie nacisku osi na tor, co umożliwiło uniwersalne zastosowanie tych parowozów, także w obsłudze linii lokowanych. W latach 1934-1941 przebudowano (m.in. w warsztatach w Pile i Gliwicach) ogółem 691 lokomotyw. W Polsce pozostało 66 parowozów, które zgrupowano w DOKP Katowice i Wrocław, przydzielając do lokomotywowni Legnica, Racibórz, Rybnik, Kamieniec Ząbkowicki, Nysa, Tarnowskie Góry i Inowrocław. Ostatnie z nich wycofano z ruchu w 1972 roku. Jedyny zachowany w Europie parowóz tego typu, Tr5-65 (56 511, rekonstrukcja w 1938 roku) został odbudowany w ZNTK Piła w 1994 roku, który obecnie stacjonuje w wolsztynskiej parowozowni.
na podstawie Paweł Terczyński; "Atlas parowozów" i źródeł własnych
opracował Wojciech Nowotniak
Producent:
warsztaty naprawcze (przebudowa)
Długość z tendrem:
18 296 m
Układ osi:
1-4-0
Średnica kół:
1350 mm (napędnych), 850 mm (toczne)
Masa służbowa:
120 100 kg
Prędkość maksymalna:
70km/h
Tender:
17C1
Ilosć węgla w tendrze:
7 000 kg
Ilosć wody w tendrze:
16,5 m3
Lata produkcji:
1936-1941

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 0
Średni wiek pojazdu: 0,00 lat