Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

w skrócie kolej

Wieści kołobrzeskie

margor,

dodane przez margor; zmodyfikowane

Nie wszystkie "smerfetki" SA136 mieszczą się na terenie lokomotywowni. Tory odstawcze na zapleczu ulicy Okopowej mają to do siebie, że są swoistym "rajem" dla graficiarzy, osób bezdomnych oraz znudzonej młodzieży z pobliskiego gimnazjum.
Rozjazd stacyjny rozpoczynający bocznicę portową znów jest rozkręcony i nic nie wskazuje na to, żeby coś miało w najbliższym czasie podjechać pod kanał portowy. Ostatni kurs pod latarnię morską miał miejsce w sierpniu 2010: był to pokaz promocyjny szynobusów SA136 oraz SA110.

Ktoś zdemolował sygnalizację świetlną na przejeździe kolejowym na ulicy Grzybowskiej (D29-402) od strony Grzybowa; słup jest skrzywiony, a klosze stłuczone.

Co zaś się tyczy budowy obwodnicy miejskiej:
- zacierają się pozostałości po stacji Kołobrzeg Kostrzewno (Kolberg Siederland) przy ulicy Solnej. PKP oddało miastu teren po ładowni i jednej bocznicy; na działce kolejowej pozostał tor główny oraz starotorza po dawnej mijance i drugiej bocznicy.
- starotorze wąskotorówki (między ulicami Żurawią i Starynowską) zostało włączone w nowo budowany fragment drogi; do ubiegłego roku stanowiło ono ścieżkę pieszo-rowerową.
- dawna lokomotywownia wąskotorowa przy ulicy Solnej (późniejszy magazyn wojskowy i następnie hurtownia) służy obecnie jako magazyn sprzętu budowlanego; wyburzenie nastąpi dopiero w końcowym etapie budowy nowej ulicy.
- z powodu braku mostu drogowego na ulicy Solnej rolę "ścieżki pieszo-rowerowej" pełni w dalszym ciągu most kolejowy.

brak komentarzy