Problemy z rezerwacją miejsc w pociągach Przewozów Regionalnych

Rynek Kolejowy, 19.10.2012
Kategoria: Artykuł
[dodane 19.10.2012, g. 14:30 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Kraj: Nasz Czytelnik w ubiegły piątek jechał pociągiem nr 14120 – RE Skrzyczne Przewozów Regionalnych z Warszawy do Bielska Białej. Dokonał rezerwacji miejsca w klasie pierwszej do REGIOkarnetu. Rezerwacja nie została jednak uznana.

Zgodnie z informacją podaną na stronie internetowej PR: „Pasażerowie REGIOekspresu Skrzyczne będą mogli od 4 października 2012 r. zarezerwować miejsca poprzez Internetowy System Sprzedaży”. Istnieje możliwość rezerwacji fakultatywnej miejsc zarówno w klasie pierwszej i drugiej. Jak informuje nasz Czytelnik, rezerwacje miejsc dokonywane przez Internet mogą być jednak nieuznawane w pociągach Przewozów Regionalnych.

- Na stacji Warszawa Centralna do pociągu wsiadło więcej podróżnych niż było miejsc siedzących. Część podróżnych posiadała wykupione miejscówki. Nie mogli jednak zająć swoich miejsc, ponieważ niektórzy pasażerowie upierali się, że w tym pociągu nie ma miejsc z rezerwacją – informuje Czytelnik. - Interwencja u kierownika pociągu nie polepszyła nerwowej sytuacji, a wręcz ją pogorszyła: Pani kierownik pociągu stwierdziła, że jest to pociąg InterRegio bez możliwości rezerwacji i bez pierwszej klasy! Nie przekonywało jej przedstawienie przez kilkadziesiąt osób zakupionych przez Internet biletów z rezerwacjami – dodaje.

Kierownik pociągu dokonała telefonicznej konsultacji z dyspozytorem. Jednak jej stanowisko nie uległo zmianie. Kierowniczka powiedziała pasażerom, że sprzedaż biletów z miejscówkami to błąd w systemie. O komentarz do tej sprawy poprosiliśmy przewoźnika.

- Po wprowadzeniu do obsługi kolejnych zmodernizowanych wagonów do grona pociągów kategorii REGIOekspres dołączył pociąg „Skrzyczne”. Zmiana kategorii, z którą związane było podniesienie komfortu podróży i zaoferowanie pasażerom możliwości rezerwacji miejsc za pośrednictwem internetowego systemu sprzedaży biletów, została wprowadzona 1 października 2012 roku - informuje Michał Stilger, główny specjalista Biura Sprzedaży i Komunikacji Marketingowej Przewozów Regionalnych.

- Jeżeli podróżni posiadający rezerwacje miejsc nie mogli z nich skorzystać, mogą złożyć reklamację. Zweryfikujemy również, czy do wszystkich pracowników obsługujących to połączenie dotarła informacja o zmianie kategorii z interREGIO na REGIOekspres – dodaje Stilger. Problem z rezerwacją miejsc pasażerowie chcą zgłosić do działu praw pasażerów UTK.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)