Pesa podpisała kontrakt na dostawę 22 tramwajów dla Szczecina

UM Szczecin, Rynek Kolejowy, 25.10.2012
Kategoria: Artykuł
[dodane 25.10.2012, g. 13:34 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– Sebek821 pisze:
"(...)w tramwajach zamontowane będą dwie rozkładane rampy" Czyli wychodzi też na to, że Swing'i będą posiadały 2 rzeźnie? A no i nie zapominajmy, że prawdopodobnie system siedzeń ma być w... czytaj dalej »

–– lhb178 pisze:
Tak, jak w warszawskich. ile 40 + jakieś klapane chyba. Po obserwacji Trzeba zainteresować media, to może ktoś otrzeźwieje...

–– Sebek821 pisze:
Kiedyś próbowałem stworzyć "Floating Garden TV", ale to nie wypaliło. Bo ile może jeden człowiek, a ile grupa ludzi. Rozważam nad reaktywacją "programu/projektu". Głównym wątkiem miały... czytaj dalej »

zobacz wszystkie 5 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Więcej...
Przetarg na tramwaje niskopodłogowe
  • Nowy Swing w mieście
  • Swingi w Szczecinie
  • Tramwaje z dofinansowaniem
  • Pesa podpisała kontrakt na dostawę 22 tramwajów dla Szczecina
  • Pierwsze tramwaje niskopodłogowe trafią do Szczecina za 181 dni. Jutro podpisanie umowy
  • A jednak Swingi! Umowa na nowe tramwaje w październiku
  • Swingów drugi zastrzyk
  • Kontrakt na swingi
  • Kolejne Swingi dla Szczecina
  • Kontrakt na tramwaje: odsłona druga

    więcej »

  • 22 tramwaje Pesa Swing już za kilkanaście miesięcy wozić będzie szczecinian. Wszystkie wagony przyjadą do Szczecina do końca marca 2014. Pierwszy pojawi się tam już w marcu 2013 roku. Kontrakt jest wart 150 milionów złotych.

    Prezydent Szczecina Piotr Krzystek wraz z Prezesem spółki Tramwaje Szczecińskie Krystianem Wawrzyniakiem podpisali umowę z bydgoską Pesą na wyprodukowanie nowoczesnych tramwajów dla naszego miasta. Ze strony producenta umowę podpisali: członek zarządu, Dyrektor Produkcji i Techniki Zenon Duszyński i szef marketingu rynku krajowego lekkich pojazdów szynowych Robert Szot.

    Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

    Szczecinianie doskonale znają już bydgoskie Swingi. Od ubiegłego roku linie 7 i 8 obsługują niskopodłogowe tramwaje. Zgodnie z zapisami umowy pierwszych 6 pojazdów producent musi dostarczyć nie później niż do 25 kwietnia 2013 roku (180 dni od podpisania umowy). Kolejnych 16 dotrze do miasta pomiędzy październikiem 2013 a końcem marca 2014 roku. Poza tramwajami Szczecin wzbogaci się m.in. o specjalistyczny sprzęt do naprawy i holowania tramwajów, urządzenia do napełniania piasecznic czy pakiet naprawczy wraz z częściami zamiennymi.

    Wartość kontraktu wynosi ok. 150 milionów złotych. Środki na zakup tramwajów pochodzić będą z kredytu zaciągniętego przez spółkę, środków własnych i dofinansowania z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Umowę na dofinansowanie spółka podpisze już niebawem. Jednorazowo nowy tramwaj zabierze 200 pasażerów. Standardowo pojazdy będą klimatyzowane i pomalowane w barwy Floating Garden.

    Przebieg trasy, czasy przejazdu pomiędzy przystankami pokazywać będą specjalne elektroniczne tzw. termometry. We wnętrzu i na zewnątrz pojazdu zamontowanych zostanie jeszcze więcej kamer monitoringu z możliwością rejestracji dźwiękowej rozmów motorniczego z pasażerem. Nowością będzie stojak rowerowy. Pojazdu objęte zamówieniem będą się nieco różnić od swoich poprzedników jeżdżących już po Szczecinie.

    Nowe Swingi będą:

    • krótsze: długość tramwaju wyniesie 30,12 m. (poprzednie 31,82 m.)
    • jeszcze bardziej przyjazne osobom niepełnosprawnym i osobom z małymi dziećmi: w tramwajach zamontowane będą dwie rozkładane rampy dla osób, w celu ułatwienia korzystania z automatu do sprzedaży biletów przez osoby na wózkach inwalidzkich urządzenia zostaną zamontowane 15 cm niżej, elektroniczna tablica z numerem linii dla osób niedowidzących będzie większa
    • wyposażone w bezprzewodowy i bezpłatny internet

    Przetarg na nowe tramwaje odbywał się dwuetapowo. Do pierwszego etapu poza Pesą zgłosili się jeszcze Solaris, czeska Skoda i hiszpański CAF. Na zaproszenie do składania ofert odpowiedziała tylko Pesa.

    Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

    źródło: Rynek Kolejowy
    5 komentarzy | wersja do druku |

    KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
    Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
    Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)