Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Kolejny krok do przebudowy

(mag), 24Kurier,

dodane przez MQ

Firma Inżynieryjno-Architektoniczna FIUK z Mierzyna ma wykonać dla PKP program funkcjonalno- użytkowy planowanej przebudowy dworca Szczecin Główny. Z zadaniem wycenionym na ponad 147 tys. zł ma się uporać w 9 tygodni.
Inwestycja "Przebudowa budynku dworca kolejowego Szczecin Główny wraz z infrastrukturą torowo-peronową" ma kosztować ok.140 mln zł. PKP mają na nią otrzymać prawie 98 mln zł wsparcia z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

FIUK w 9 tygodni ma zrobić program funkcjonalno-użytkowy przedsięwzięcia na terenie pomiędzy placem Zawiszy i ul. Owocową, wiaduktem kolejowym, ulicą Kolumba i stojącymi tam kamienicami. Ma ono poprawić dostępność dworca dla pieszych - też niepełnosprawnych, komunikacji zbiorowej oraz indywidualnej z dolnego i górnego tarasu, a także pozwolić na lepsze wykorzystanie powierzchni jego budynku.

Program funkcjonalno-użytkowy ma służyć prawidłowemu prowadzeniu prac projektowych. Ze względu na zakres robót podzielono go na dwie części. Pierwsza ma objąć przebudowę dworca. Natomiast druga - kładki i tuneli (pasażerskiego i pocztowego), układu torowo-peronowego z wiatami i instalacjami (bez peronu 2.), a także renowację zabytkowej nastawni. Możliwa jest też budowa nowej kładki łączącej ul. Owocową (pl.Zawiszy), perony i dworzec.

Wcześniej firma Beaty Fiuk wygrała też przetarg na sporządzenie dokumentacji przedprojektowej przebudowy szczecińskiego dworca.

Modernizacja dworca Szczecin Główny ma się odbywać w systemie "Zaprojektuj i wybuduj". Roboty, planowane na 17 miesięcy, powinny się rozpocząć w styczniu przyszłego roku. Zakres modernizacji dworca obejmuje m.in.: przebudowę budynku, kompleksową wymianę instalacji, modernizację tunelu, wymianę nawierzchni na peronach, dostosowanie kładki do potrzeb niepełnosprawnych, montaż wyświetlaczy LED z informacjami dla podróżnych i nowego nagłośnienia, infrastrukturę torowo-peronową (schody i windy, dostosowanie wysokości peronów, budowa wiat), renowację muru oporowego.

źródło: 24Kurier

brak komentarzy