Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński kolej

Stadler i Newag wyprodukują 20 ezetów dla PKP Intercity

Rynek Kolejowy, PKP Intercity,

dodane przez zack1989; zmodyfikowane

PKP Intercity wybrało ofertę konsorcjum Stadler Polska i Newag w przetargu na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych, które mają rozwijać prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. Wartość kontraktu to ponad 1,5 mld zł. Nowe pociągi mają zostać dostarczone przewoźnikowi do października 2015 roku. Tabor produkowany będzie w Polsce.
Szwajcarsko-polskie konsorcjum zaproponowało za realizację tego zamówienia: 1 156 200 000 zł brutto za dostawę pociągów oraz a 464 940 000 zł brutto za 15-letni serwis pojazdów. W ramach prowadzonego postępowania wpłynęły łącznie cztery oferty. Pozostałe złożyli: Pesa Bydgoszcz żądając 1 316 100 000 złotych brutto za pojazdy i 255 717 000 zł brutto za utrzymanie, CAF złożył ofertę wartą 1 270 060 160 złotych netto (przy ocenie będzie dodany podatek VAT) za pojazdy i 184 684 500 złotych brutto za utrzymanie, a ZNTK Mińsk Mazowiecki 1 316 100 000 złotych brutto za pojazdy (tyle samo co Pesa) i 121 401 000 złotych brutto za ich utrzymanie. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy" dwie z tych ofert zostały odrzucone, a jedna wykluczona.

Komisja przetargowa, przy ocenie brała pod uwagę sumaryczną cenę - koszt składu zespołowego wraz z kosztem utrzymania przez 15 lat oraz parametry techniczne pociągu.

Nowoczesne składy w barwach PKP Intercity kursować będą na trasach Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez CMK, Łódź, Kutno i Poznań). Pociągi będą rozwijały prędkości nie mniejszą niż 160 km/h, spełniając wymagania systemu sterowania ruchem ERTMS (z systemem ETCS).

- Realizacja projektu przyczyni się do usprawnienia komunikacji pomiędzy dużymi miastami w całej Polsce oraz do zwiększenia komfortu, skrócenia czasu podróży i dostępu osób niepełnosprawnych do transportu kolejowego - podkreślił Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

W historii PKP Intercity to kolejny duży projekt inwestycyjny. 23 sierpnia br. przewoźnik rozpoczął drugi etap inwestycji, ogłaszając przetarg na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Składy kursować będą w relacjach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.

źródło: Rynek Kolejowy

4 komentarze