Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

z kraju artykuł

Kraj: Pendolino mogą pojechać 200 km/godz. PKP IC mają Certyfikat Bezpieczeństwa w całości

pr, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

PKP Intercity otrzymały dziś od Urzędu Transportu Kolejowego Certyfikat Bezpieczeństwa, dzięki któremu jest pierwszym przewoźnikiem w Polsce, który może jeździć z prędkościami powyżej 160 km/godz.
– Już w połowie grudnia tego roku, do Krakowa i Katowic pojedziemy z prędkością 200 km/h, a podróż zajmie około 2,5 godziny. W kolejnych latach, wraz z podnoszeniem parametrów infrastruktury, będziemy jeszcze przyspieszać – informuje biuro prasowe PKP IC w komunikacie.

Dokument otrzymany dziś z UTK przez PKP IC to rozszerzona Część B Certyfikatu Bezpieczeństwa, umożliwiającą rozpędzenie się Pendolino do prędkości powyżej 160 km/godz. Wcześniej, 19 listopada, PKP IC otrzymały z UTK zatwierdzoną rozszerzoną Część A Certyfikatu.

Rozszerzenie Certyfikatu wynika z faktu, że do tej pory Certyfikat Bezpieczeństwa, cz. A nr PL1120100037 i część B nr PL1220100039, które miały PKP Intercity, uprawniał do prowadzenia przewozów z prędkością nie większą niż 160 km/godz. Tak późne załatwienie sprawy wynika z faktu, że dopiero 25 lipca br. weszło w życie stosowne rozporządzenie, pozwalające na prowadzenie w Polsce ruchu kolejowego z prędkościami powyżej 160 km/h. To pozwoliło najpierw na zaktualizowanie przez PKP IC wewnętrznych instrukcji (i ich zaakceptowanie przez UTK), a następnie, do złożenia, w dniu 16 września, wniosku do UTK o zmianę Certyfikatu Bezpieczeństwa w części A, tak aby uwzględniał on również wykonywanie przewozów pasażerskich kolejami dużych prędkości. Zgodnie z przepisami, dopiero z chwilą uzyskania zmiany Certyfikatu Bezpieczeństwa w części A, spółka mogła złożyć wniosek o zmianę Certyfikatu w części B.

W nowym rozkładzie jazdy, do prędkości 200 km/godz. będzie przystosowane 85 km tras spośród 976 km, na których pojawią się Pendolino (będzie to fragment CMK pomiędzy Zawierciem i Olszamowicami), czyli ok. 9% długości tras, po których kursować będą EIC Premium. PKP PLK zapewniają, że w rozkładzie 2015/16 ten odsetek wzrośnie mniej więcej do jednej trzeciej.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy