PKP PLK: Elektryfikacja linii Lublin – Stalowa Wola coraz bliżej

PKP PLK/ms, Rynek Kolejowy, 21.01.2015
Kategoria: Artykuł
[dodane 21.01.2015, g. 16:43 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Kraj: Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na wykonanie studium wykonalność modernizacji odcinka linii 68 pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą.

Studium wykonalności ma pokazać w jakim rozmiarze realizowana będzie inwestycja, min. czy odcinek linii zostanie uzupełniony o nowe stacje (przepustowość linii jest obecnie zbyt niska), oraz czy wzorem remontu linii Lubartów – Lublin przystanki osobowe „zbliżą się” do miejscowości obok których były budowane. Wiadomo na pewno, że będzie on elektryfikowany, aby wyeliminować konieczność zastępowania elektrowozów lokomotywami spalinowymi co wydłuża transport towarów i pasażerów po linii 68.

– Dzięki elektryfikacji nie będzie potrzeby wymiany lokomotyw w pociągach towarowych jadących np. z Lublina do Przemyśla. Remont linii będzie oznaczał też korzyści dla połączeń pasażerskich. Wymiana torów pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h dzięki czemu czas przejazdu po trasie liczącej ok. 100 km skróci się o kilkanaście minut – powiedział Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.

Obecnie na odcinku linii przeznaczonym do remontu prędkości szlakowe wahają się pomiędzy 70 a 100 km/h, za wyjątkiem odcinka od Kraśnika do Lublina gdzie, jak podaje PKP PLK, stan torowiska pozwala na jazdę z prędkością 120 km/h.

Elektryfikacja w ramach programu Polska Wschodnia

Modernizacja trasy Lublin – Stalowa Wola jest jednym z 9 projektów, które PLK planuje sfinansować w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Pozwoli to na uruchomienie wschodniej magistrali kolejowej łączącej Rzeszów – Stalową Wolę – Lublin – Białystok i Olsztyn. Zarządca sieci kolejowej planuje rozpoczęcie prac budowlanych w 2017 roku.

Elektryfikacja fragmentu linii kolejowej 68 pomiędzy stacją Lublin Zemborzyce a Stalową Wolą była planowana pod koniec lat 80-tych. Pomimo rozpoczęcia stawiania słupów trakcyjnych od strony Rozwadowa, nie została ukończona.

Wartość umowy na opracowanie studium wykonalności to blisko 1,8 mln zł. Prace mają się zakończyć do końca września 2016 r. Wykonawcą jest konsorcjum firm WYG Consulting Sp. z o.o. – Lider i WYG International Sp. z o.o. – Partner.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)