Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 Polskie Regio? Przewozy Regionalne zmienią nazwę i logo

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy, 17.06.2016
Kategoria: Artykuł
[dodane 17.06.2016, g. 14:34 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Kraj: Całkowity rebranding spółki Przewozy Regionalne planuje prezes Krzysztof Mamiński. Jak dowiaduje się „Rynek Kolejowy”, spółka zmieni nazwę, logo i schemat malowania taboru.

Spółka Przewozy Regionalne została założona w 2001 roku jako PKP Przewozy Regionalne. Obecną nazwę formalnie ma od 8 grudnia 2009 roku, gdy po wydzieleniu z Grupy PKP usunięto z nazwy skrót. W rzeczywistości do usamorządowienia spółki i rozcięcia nazwy Przewozy Regionalne doszło rok wcześniej.

Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

W ubiegłym roku spółka przeszła jednak największe zmiany od pamiętnego przekazania samorządom. We wrześniu 2015 r. do właścicieli dołączyła wówczas Agencja Rozwoju Przemysłu, która dokapitalizowała spółkę kwotą aż 770 mln złotych, stając się większościowym udziałowcem. Te pieniądze pozwoliły spłacić wreszcie stare długi przewoźnika, częściowo powstałe zresztą w wyniku niewłaściwego naliczania stawek dostępu we wcześniejszych latach.

Warunkiem pomocy dla przewoźnika był rozpoczęty w ubiegłym roku proces głębokiej restrukturyzacji spółki. Kontynuuje go nowy zarząd - w połowie kwietnia na stanowisko prezesa spółki rada nadzorcza wybrała Krzysztofa Mamińskiego, byłego członka zarządu PKP SA.

Polskie Regio?

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, przeobrażenia w Przewozach Regionalnych mają znaleźć odbicie w identyfikacji spółki. Nowy zarząd przygotowuje całkowity rebranding, który obejmie nazwę spółki, jej logo oraz schemat malowania taboru. O planowanej zmianie poinformowana została już Agencja Rozwoju Przemysłu.

Według potwierdzonych przez spółkę informacji, rozważanych jest obecnie kilka nazw dla spółki, w tym „Polskie Regio”. – Myśleliśmy o nazwie „Regio”, ale chcemy zaznaczyć, że jesteśmy właśnie tutaj, w Polsce – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” prezes Mamiński.

Koniec z „tygrysem”

Udało nam się również dowiedzieć, że kolorystyka taboru zostanie prawdopodobnie utrzymana w barwie pomarańczowej, co będzie współgrało ze schematem malowania wprowadzonym rok temu przez poprzedni zarząd (tzw. "tygrys") a także ograniczy koszty. Według nowej wizji tabor będzie malowany w bardziej stonowany sposób.

Zmianie ulegnie też logotyp spółki. Tu również zarząd rozważa kilka możliwości, m.in. nawiązujące do wizerunku orła. Według informacji „RK”, rebranding spółki powinien zostać zatwierdzony do końca roku.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)