Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

PLK będą kontynuować prace przy Szczecinie Głównym

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Pod pierwszym etapie prac na stacji Szczecin Główny, PLP PLK przymierzają się teraz do kolejnej poprawy infrastruktury. Pojawić mają się wreszcie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych i rodziców z wózkami, których brak tak bardzo wytykali kolejarzom szczecinianie i połączenie między dwoma kładkami.
Pod koniec czerwca PKP PLK oddały do użytku nowy – zmodernizowany – peron na stacji Szczecin Główny. Peron czwarty wyposażono w nową nawierzchnię i wiatę, natomiast zapomniano o jego dostępności. Problem z dostaniem się do niego mają osoby niepełnosprawne, matki z dziećmi, rowerzyści a nawet osoby z dużym bagażem. Problemem jest jedyna droga prowadząca na peron w postaci starej kładki na której nie zamontowano do tej pory windy, a nawet pochylni czy szyn.

Podczas prac zmodernizowano także peron 1. Następnie powstała także nowa kładka, ale łącząca hol dworca PKP Szczecin Główny z peronami 1, 2, 3 i ul. Owocową. Kładkę wyposażono w windy i ruchome schody.
PLK dokończą wreszcie roboty
Teraz PKP PLK przygotowują się do drugiego etapu modernizacji. Zarządca Infrastruktury rozpoczął proces poszukiwania firmy na opracowanie studium wykonalności dla zadania „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych” na szczecińskiej stacji. – PKP Polskie Linie Kolejowe będą w latach 2017-2019 kontynuować wcześniejsze prace – zapowiada Zbigniew Wolny z biura prasowego.

Wolny zapowiada, że zmodernizowane zostaną perony 2 i 3. Rozpocznie się także budowa łącznika między nową a starą kładką, który ma być także zabezpieczony w pełni przed warunkami atmosferycznymi. Jak zapowiadają PLK, zostanie on zabudowany ze wszystkich stron ścianami i dachem. Zarządca przewidział także w zakresie prac zadaszenie starej kładki i schodów. Pojawią się na niej także długo wyczekiwane windy. Perony 1, 2 i 3 wzbogacą się także o nowe wiaty w miejscach, gdzie ich nie ma.

– Dzięki budowie łącznika między kładkami oraz zabudowaniu wind na starej kładce, osoby mające trudności w poruszaniu się będą mogły łatwiej dostać się z budynku dworca oraz z górnego i dolnego tarasu śródmieścia Szczecina na perony nr 1, 2, 3 i 4 dworca – przyznaje Zbigniew Wolny. – Planujemy w pierwszym kwartale 2017 r. ogłosić przetarg na roboty budowlane – zapowiada.
Budynek dworca już zmodernizowany
Szczecin Główny to jedna z najstarszych stacji kolejowych na terenie Polski. Pierwszy pociąg wjechał na dworzec o ówczesnej nazwie Berlinerbahnhof (Dworzec Berliński) 15 sierpnia 1843, dając początek linii kolejowych na Pomorzu.

W okolicy stacji, całkiem niedawno, zmienił także swoje oblicze budynek dworca Szczecin Główny. PKP SA gruntownie zmodernizowały obiekt. Zmiany wewnątrz obiektu objęły m.in. wymianę monitoringu oraz urządzeń informacji wizualnej i akustycznej. Wymieniono część instalacji, niektóre wykonano od nowa. Obiekt został w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku pojawiły się windy i schody ruchome. Z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących zamontowane zostały ścieżki prowadzące, mapy tyflograficzne oraz oznaczenia w języku Braille’a. Pojawiły się także pętle indukcyjne, które umożliwiają osobom niedosłyszącym, posiadającym aparat, lepszą komunikację z pracownikami kas biletowych

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy