Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

 PLK zdemontują zabytkowe wiaty w Szczecinie

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 27.10.2016
Kategoria: Artykuł
[dodane 27.10.2016, g. 10:04 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– Ferrix pisze:
Proponuję poczytać trochę komentarzy na Rynku Kolejowym.

–– Pt47bis pisze:
Komentarze bardzo trafne. Niestety. Wiaty przez lata się rozpadały i obłaziły z farby. Jak w końcu zaczęli je naprawiać to na 3 peronie położyli, na zdobionych starych słupach, dach z... czytaj dalej »

zobacz wszystkie 2 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Zarządca infrastruktury zamierza kontynuować prace przy modernizacji infrastruktury na stacji Szczecin Główny. Zmodernizowane zostaną dwa ostatnie perony, które nie doczekały się jeszcze remontu. Co więcej, PLK zapowiadają, że zdemontują zabytkowe stare wiaty. Zachowane mają być z nich co najwyżej trzy przęsła.

PKP PLK rozpoczęło właśnie poszukiwania firmy, która opracuje studium wykonalności dla dalszej modernizacji stacji Szczecin Główny. Zmodernizowane zostaną perony 2 i 3. Rozpocznie się także budowa łącznika między nową a starą kładką, który ma być także zabezpieczony w pełni przed warunkami atmosferycznymi. Zarządca przewidział także w zakresie prac zadaszenie starej kładki i schodów. Pojawią się na niej także długo wyczekiwane windy.

Dużo kontrowersji wzbudzają jednak plany odnośnie starych wiat na peronach 1, 2 i 3. Jak zapowiada Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK, wiata z peronu trzeciego zostanie całkowicie zdemontowana. – Na jej miejscu pobudowany zostanie łącznik między nową i starą kładką, który dodatkowo stanowić będzie element nowej wiaty – tłumaczy.

Z peronu drugiego także zdemontowana zostanie stara wiata, a w jej miejscu powstanie nowa. Tutaj jednak trzy przęsła mają zostać zachowane i przeniesione na peron pierwszy. Dodatkowo PLK postawią wiaty tam, gdzie ich w tej chwili nie ma.

Kontrowersje budzi jednak fakt, że wiaty z peronów 1, 2, 3 określane są mianem zabytkowych, gdyż pochodzą one z XIX wieku, o czym świadczą także ich zdobienia. – Wyłącznie wiata z drugiego peronu jest zabytkowa – wyjaśnia jednak Wolny. – Mamy zgodę konserwatora zabytków na jej demontaż – dodaje.

– Planujemy w pierwszym kwartale 2017 r. ogłosić przetarg na roboty budowlane – zapowiada Wolny.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
2 komentarze | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)