Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Będzie krótsza podróż pociągiem ze Szczecinka do Runowa

PKP PLK, Rynek Kolejowy,

dodane przez zack1989

Projekt szacowany na 177 mln zł z RPO województwa zachodniopomorskiego zapewni lepsze podróże i przewóz towarów pomiędzy Szczecinkiem a Runowem Pomorskim i w okolice Drawska Pomorskiego. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły już przetarg na rewitalizację linii nr 210.
Realizacja projektu skróci podróż między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim prawie o pół godziny tj. ok. jedną trzecią. Obecnie czas przejazdu to ponad półtorej godziny. Inwestycja to również lepszy dostęp do kolei oraz dogodne połączenie regionu ze Szczecinem. Po rewitalizacji trasy pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się z prędkością do 120 km/h, to nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie.
Lepsza przepustowość
W ramach inwestycji PLK wymienią tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na szlaku Łubowo – Szczecinek przywrócony zostanie drugi tor, co zwiększy przepustowości i pozwoli na dodatkowe kursy pociągów. Prace obejmą także 33 obiekty inżynieryjne m.in. 3 wiadukty i most. PLK zwiększą poziom bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami, dzięki odnowie i przeglądzie 50 przejazdów kolejowo – drogowych.
Nowe perony
Konsekwentnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiają poziom obsługi podróżnych. Na 12 stacjach i przystankach odnawianej linii podróżni skorzystają z nowych wiat i ławek. Czytelne oznakowanie stacji i przystanków – tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy – ułatwią podróż. Dla rowerzystów będą też stojaki. Perony będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonej mobilności. Odcinek Szczecinek – Runowo to także linia ważna dla przewozów towarowych i dojazdów na poligon w Drawsku Pomorskim.

Projekt pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie” finansowany jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Szacowny koszt projektu to ponad 177 mln zł. Zadanie zrealizowane zostanie w systemie „projektuj i buduj” w latach 2017 – 2020.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy