Przewozy Regionalne mają czteroletnią umowę z Zachodniopomorskim

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy, 06.12.2016
Kategoria: Artykuł
[dodane 06.12.2016, g. 21:49 przez –– Ferrix]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum
Dyskusja na temat tej informacji jeszcze się nie rozpoczęła. Możesz być pierwszym, który napisze do niej komentarz! Wejdź na forum.

Władze województwa i spółki Przewozy Regionalne zł w poniedziałek 5 grudnia podpisały czteroletnią umowę opiewają łącznie na sumę 324 mln zł.

Po raz pierwszy województwo podpisało z Przewozami Regionalnymi umowę na kilka lat. Wcześniej stosowano umowy roczne.- Przyzwyczailiśmy się do pewnej nerwowości pod koniec roku: czy pociągi będą jeździły, czy zawrzemy umowę z przewoźnikiem? Ta niepewność skończyła się na dłuższy czas – podkreślał marszałek Olgierd Geblewicz. Jak tłumaczył, decyzja o związaniu się umową 4-letnią wynika z pozytywnej oceny pierwszej fazy restrukturyzacji Przewozów Regionalnych. Spółka została dokapitalizowana i oddłużona.

Umowa o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich wykonywanych na terenie województwa zachodniopomorskiego reguluje zasady współpracy pomiędzy Województwem Zachodniopomorskim a spółką Przewozy Regionalne. Została zawarta na okres obowiązywania czterech kolejnych rozkładów jazdy: 2016/2017, 2017/2018, 2018/2019 i 2019/2020.

- Jako województwo gwarantujemy tabor o wysokim standardzie. Chcemy, aby towarzyszył temu wysoki standard w zakresie punktualności, czystości, kultury obsługi i sprzedaży biletów. Stawiamy na pewność i jakość. Do tych wymogów przewoźnik zobowiązał się w umowie, akceptując cały system kar umownych, w razie ich niedopełnienia – zaznaczył marszałek Olgierd Geblewicz.

Korzystne stawki

Wicemarszałek Tomasz Sobieraj podkreślał, że wynegocjowane stawki są bardzo korzystne dla województwa – Zagwarantowaliśmy sobie dobre stawki na kilka lat. Trzeba również pamiętać, że część z tych pieniędzy do nas wróci w ramach najmu pojazdów. Równolegle z umową o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich, zawarta została umowa dzierżawy taboru kolejowego, należącego do województwa, określająca szczegółowe zasady jego użytkowania – powiedział.

Zadowolenia nie krył także prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. Zachodniopomorskie jest jednym z największych zleceniodawców – To najdłuższa umowa z obowiązujących w naszej spółce, o bardzo wysokim potencjale gotówkowym, ale i pracy przewozowej. Zachodniopomorskie można stawiać jako wzór, jeśli chodzi o tabor. Pomorzu Zachodnim dba się nie tylko o sam zakup pojazdów, ale myśli się również o rezerwie obiegowej, doposażeniu punktów utrzymania taboru, o sprzęcie, podnoszeniu kompetencji personelu obsługującego – mówił prezes zarządu Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński

200 połączeń każdego dnia

Przez cały okres obowiązywania umowy utrzymany zostanie dotychczasowy poziom rocznej pracy eksploatacyjnej na terenie województwa oraz w ruchu transgranicznym w wysokości 5,4 mln pociągokilometrów. Codziennie uruchamiane będzie około 200 połączeń. Na ich dofinansowanie w kolejnych latach Województwo zabezpieczyło w budżecie środki w wysokości 324 mln zł (81 mln złotych rocznie).

Przewozy w większości będą realizowane nowoczesnym taborem należącym do Województwa Zachodniopomorskiego, liczącym obecnie 48 pojazdów, wartości ponad 640 mln zł. W kolejnych latach trwania umowy pasażerowie odczują dalszą poprawę jakości podróżowania, dzięki kontynuacji rozpoczętego w 2009 roku procesu zakupu i modernizacji taboru. Nowoczesne pojazdy województwa zabezpieczają 60% połączeń obsługiwanych przez Przewozy Regionalne. W 2020 roku będzie to już 100%, co oznacza, że przewozy kolejowe organizowane przez województwo realizowane będą wyłącznie nowoczesnym taborem należącym do Województwa Zachodniopomorskiego.

W 2016 roku zawarto umowę na dostawę 17 elektrycznych zespołów trakcyjnych o wartości ponad ćwierć miliarda złotych (czytaj więcej). Pierwsze trzy pojazdy trafią na zachodniopomorskie tory najpóźniej w maju 2017 r. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)