Spalinowe zespoły trakcyjne w Zachodniopomorskiem czeka naprawa P4

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 10.01.2017
Kategoria: Artykuł
[dodane 10.01.2017, g. 20:53 przez –– wojtazz]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum
Dyskusja na temat tej informacji jeszcze się nie rozpoczęła. Możesz być pierwszym, który napisze do niej komentarz! Wejdź na forum.

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego ogłosił trzyczęściowy przetarg na wykonanie naprawy rewizyjnej własnego taboru. Prace w zakresie czwartego poziomu utrzymania przejdą spalinowe autobusy szynowe typu 219M serii SA136. Zamawiający przewidział również prawo opcji uzależnione od finansowania.

Wykonanie naprawy rewizyjnej spalinowych autobusów szynowych typu 219M serii SA136 w zakresie odpowiadającym IV Poziomowi Utrzymania to najnowszy przetarg ogłoszony w województwie zachodniopomorskim. Samorząd województwa, który jest właścicielem taboru, oszacował, że wartość całego – trzyczęściowego zamówienia – może wynieść ok. 46 mln zł.

Co w częściach?

Część pierwsza dotyczy wykonania naprawy rewizyjnej tylko jednego spalinowego autobusu szynowego typu 219M serii SA136 w zakresie P4. Zamawiający dodatkowo zawarł także prawo opcji, dające możliwość zwiększenia zamówienia o jeden autobus szynowy tego samego typu. Według szacunków, na to zadanie zamawiający planuje wydać 6,6 mln zł brutto. Termin wykonania naprawy wskazano od 1 marca 2017 roku do 31 grudnia. Prawo opcji przewiduje również realizację zamówienia do końca roku 2017.

W części drugiej znalazło się zamówienie na wykonanie naprawy rewizyjnej w zakresie odpowiadającym czwartemu poziowi utrzymania 20 zespołów napędowych PowerPack pojazdów szynowych typu 219M serii SA136. Tutaj również zawarto możliwość wykorzystania prawa opcji rozszerzającego zamówienie o dwa zespoły napędowe. Realizacja naprawy potrwa do końca 2018 roku. Zamawiający szacuje wartość tego zamówienia na 11,5 mln zł brutto.

Ostatnia – trzecia – część zamówienia to wykonanie naprawy rewizyjnej 10 spalinowych autobusów szynowych typu 219M serii SA136 w zakresie P4 bez wykonywania naprawy zespołów napędowych PowerPack. Prawo opcji, zawarte w ogłoszeniu, umożliwia zwiększenie zamówienia o jeden autobus typu 219 M, zgodnie z ceną jednostkową podaną w ofercie przez wykonawcę. Realizacja zadania ma potrwać od 1 czerwca 2017 r. do końca 2018 r. Koszt prac ocenia się na 28 mln zł brutto.

Cena tylko 60%

Cena w przypadku wszystkich części przetargu nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia. Stanowi ona 60% oceny przetargowej. W przypadku zadań dotyczących naprawy rewizyjnej spalinowych autobusów szynowych 20% stanowi okres gwarancji, a kolejne 20% – czas wykonania naprawy jednego pojazdu. W przypadku zespołów napędowych 20% stanowi okres gwarancji, natomiast kolejne 20% – czas wykonania naprawy jednego PowerPacka. Otwarcie ofert nastąpi 31 stycznia 2017 r.

W ramach P4 pojazdy zostaną gruntownie oczyszczone, a wszelkie podzespoły wymontowane i poddane naprawie lub wymianie. Sprawdzona zostanie konstrukcja nadwozia i podwozia wraz ze sprawdzeniem stanu wyposażenia wewnętrznego. Kontrolę przejdą hamulce, klimatyzacja, ogrzewanie, oświetlenie, a także baterie akumulatorów.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)