Szczecin Blog

 Ruszają kluczowe przetargi dla Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Witold Urbanowicz, Transport Publiczny, 28.06.2017
Kategoria: Artykuł
[dodane 28.06.2017, g. 20:58 przez –– Mareczek]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– zack1989 pisze:
a) szkoda, że nie uwzględniono Gumieniec i trasy do Kołbaskowa b) wydawało mi się, że będzie nowy most dwutorowy w Podjuchach nad Regalicą

–– techno pisze:
To nie ten etap. Może i będzie, ale nie w ramach tego projektu.

zobacz wszystkie 2 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

PKP PLK ogłosiły kluczowe przetargi na wykonanie projektów i późniejszą przebudowę tras, mających wejść w skład tzw. Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Jedno z postępowań dotyczy modernizacji linii 406 między Szczecinem Głównym a Policami, na którą po latach mają wrócić pociągi. Przewidziano przesunięcia peronów oraz nowe przystanki. Drugie postępowanie dotyczy prac na liniach 273, 351 oraz 401 w kierunku Goleniowa.

Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą do 2022 r. uruchomić Szczecińską Kolej Metropolitalną w oparciu o istniejące, choć częściowo niewykorzystywane trasy kolejowe. – Sieć SKM na starcie obejmie 40 przystanków, z czego na terenie Szczecina będzie ich aż 26. Przy liniach kolejowych znajdują się też strefy przemysłowe, które zostaną skomunikowane poprzez budowę nowych przystanków – mówi Roman Walaszkowski, dyrektor Biura Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.

Szczecin Blog

PKP PLK ogłasza właśnie kluczowe postępowania przetargowe dla realizacji projektu. Jedno z nich dotyczy modernizacji 24-kilometrowego odcinka linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police, który od lat jest wyłączony z ruchu pasażerskiego. Zakres prac obejmuje przygotowanie projektów, a następnie przeprowadzenie kompleksowych prac budowlanych, obejmujących zakres torowy, inżynieryjny, urządzeń trakcyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i srk. Przewidziano m.in. wymianę nawierzchni torowej o długości 42,57 km wraz ze wszystkimi urządzeniami trakcyjnymi, a także budowę toru bezstykowego o długości 2,350 m.

Termin składania ofert mija 7 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na przeprowadzenie zadania przeznaczono maksymalnie 41 miesięcy (3 lata i 5 miesięcy). Wartość projektu to 300,9 mln zł.

Kolejny przetarg obejmuje modernizację wybranych elementów linii 273, 351 oraz 401. Oprócz wykonania dokumentacji projektowej przewidziano kompleksową realizację robót w zakresach nawierzchnia i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk), urządzenia i systemy telekomunikacyjne, sieć trakcyjna wraz z zasilaniem, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, obiekty inżynieryjne, perony i obiekty kubaturowe, przejścia i przejazdy, geologia.

Termin składania ofert mija 8 sierpnia. O wyborze zadecydują cena (60%) oraz termin realizacji (40%). Na przeprowadzenie zadania przeznaczono maksymalnie 36 miesięcy (trzy lata). Wartość projektu to 153,2 mln zł.

Linia 406

Na przystanku Szczecin Pomorzany, znajdującym się przy linii 406, powstanie nowy peron przy torze 2. Oba perony o długości 200 m zostaną zadaszone wiatą o długości 120 m. Do tego przewidziano parking przesiadkowy na 313 pojazdów, przesunięcie przystanków autobusowych i nowe przystanki tramwajowe. Na skrzyżowaniu z ulicą Na Słońcu powstanie nowy przystanek z dwoma peronami bocznymi z wiatami o długości 50 m, zostanie też dobudowany drugi tor. Tutaj również przewidziano parking przesiadkowy na 78 aut.

Peron stacji Turzyn zostanie przesunięty na wiadukt nad ulicą 26 Kwietnia i zadaszony 100-metrową wiatą. Ulica 26 Kwietnia zostanie przebudowana na odcinku od Twardowskiego do al. Bohaterów Warszawy – po środku wytyczona zostanie jezdnia autobusowa, którą w przyszłości pojedzie też tramwaj. Parking przesiadkowy pomieści 125 miejsc. Pogodno zyska nową nawierzchnię peronu oraz 110-metrową wiatę. Ponadto zostanie wykonane nowe zejście od strony południowej oraz kładka prowadząca do wejścia na stadion Pogoni.

Kolejny nowy przystanek o nazwie Arkońska pojawi się na wiadukcie nad Niemierzyńską. Powstaną tutaj dwa perony jendokrawędziowe z 50-metrowymi wiatami. Na Niebuszewie zostanie zmieniony układ torowy – powstaną dwa perony dwukrawędziowe o długości 250 m, zadaszone 120-metrowymi wiatami. Do peronów dojść będzie można za pomocą dwóch przejść podziemnych. To wschodnie (istniejące) zostanie wydłużone na stronę na stronę północną, łącząc budynek dworca z peronami i pętlą autobusową. Z uwagi na duże obciążenie ruchem przewiduje się schody ruchome. Przewidziano tutaj nową pętlę autobusową oraz parking na 235 aut.

Perony na przystankach Szczecin Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Glinki, Skolwin zyskają nową nawierzchnię oraz 50-metrowe wiaty. Na Drzetowie od strony południowej pojawi się nowe przejście podziemne na przedłużeniu ulicy Willowej. Przewidziano też parking na 74 aut. Przy skrzyżowaniu Rugiańskiej i Komuny Paryskiej powstanie nowa pętla autobusowa. Na przystanku Szczecin Żelechowa przewidziano parking na 78 aut oraz nowe przystanki autobusowe. Dodatkowo po stronie zachodniej zostanie wykonany nowy ciąg ulicy Wendeńskiej przy zejściu z kładki oraz ciąg pieszy prowadzący do skrzyżowania Obotryckiej i Kruczej. Przy przystanku Golęcino pojawią się nowe przystanki autobusowe oraz miejsca postojowe Kiss&Ride przy Świętojańskiej. Na przystaku Gocław powstanie nowy chodnik wzdłuż Koszalińskiej do przystanków tramwajowych. Dojście do przystanku Glinki będzie zapewniać istniejące przejście łączące ulicę Nad Odrą z Hutą. Powstanie parking na 67 aut, a przystanki na ul. Nad Odrą zostaną przeniesione bliżej skrzyżowania z Kolejową.

Zostaną wybudowane nowe przystanki Szczecin Nad Odrą, Szczecin Artyleryjska i Police Piłsudzkiego. Będą one wyposażone w dwa perony zewnętrzne o długości 130 m i ośmioprzęsłowe wiaty typu miejskiego. Na Piłsudskiego przewidziano parking na 77 aut oraz nowe przystanki pod wiaduktem. Linię, jeżeli chodzi o ruch pasażerski, zakończy stacja Police. Perony zostaną przesunięte o ok. 50 metrów na południe. Wykonane zostaną peron jednokrawędziowy (nr 1) o długości 250 m oraz dwukrawędziowy (nr 2) o długości 200 m. Zostaną postawione 100-metrowe wiaty. Ponadto powstanie parking na 140 aut.

Linie 273, 351 oraz 401

Linia kolejowa nr 273 prowadzi z Wrocławia Głównego do Szczecina Głównego. Prace będą prowadzone na odcinku od km 334,000 do km 355,904. Największy zakres robót przewidziany jest na stacji Szczecin Podjuchy, gdzie w związku z koniecznością przebudowy peronu nr 2 do normatywnych parametrów zajdzie konieczność regulacji toru nr 1. Zaplanowano modernizację i przebudowę peronów na stacjach Gryfino, Daleszewo Gryfińskie i Podjuchy oraz na przystanku Czepino. W Gryfinie przewidziano likwidację peronu nr 1, a na stacji Daleszewo Gryfińskie – likwidację peronu jednokrawędziowego na międzytorzu torów nr 1 nr 2 i budowę peronu jednokrawędziowego na międzytorzu torów nr 2 nr 4. Przewidziano budowę peronów na nowych przystankach Szczecin Żydowce (w km 347,055) i Szczecin Łasztownia (w km 355,489).

Linia 351 prowadzi z Poznania Głównego do Szczecina Głównego. Prace będą prowadzone na odcinku od km 173,305 do km 213,500. W zakresie robót torowo-podtorzowych przewidziano wykonanie korekty geometrii układu rozjazdów posterunku Szczecin Zdroje oraz rozbudowę peronów na przystanku Szczecin Zdroje, gdzie zaplanowano budowę nowych peronów zewnętrznych przy torach 1 i 4 w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku tramwajowego nowej linii Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Założono także budowę nowego przystanku Szczecin Dunikowo w specjalnej Strefie Ekonomicznej w km 193,770, wyposażonego w przejście podziemne pod torami. Dodatkowo przewidziano budowę przejścia podziemnego na stacji Szczecin Dąbie. Ponadto przewiduje się regulację torów linii nr 273, 351 i 401 w rejonie nowo budowanych peronów.

Linia 401 łączy Szczecin Dąbie SDB ze Świnoujściem Portem. Prace będą prowadzone na odcinku od km -0,636 do km 23,400. Przedmiotem zamówienia na linii 401 jest zaprojektowanie oraz budowa 130-metrowych peronów na nowych przystankach Szczecin Trzebusz (w km 4,067) i Goleniów Park (w km 19,200).

Czytaj także na stronie: transport-publiczny.pl »

źródło: transport-publiczny.pl
2 komentarze | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)