PKP SA zlecą rozbiórkę dwóch zlikwidowanych linii

Martyn Janduła, Rynek Kolejowy, 23.07.2017
Kategoria: Artykuł
[dodane 23.07.2017, g. 09:55 przez –– Ferrix]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– Pt47bis pisze:
Dwie linie w okolicach Poznania? "Zadanie pierwsze dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 411 Godków – Siekierki od km 72,413 do km 93,579 oraz torów bocznych stacyjnych i... czytaj dalej »

–– wojtazz pisze:
– Pewno Nieruchomości z Poznania ogłosiły przetarg to dziennikarzyna "w uproszczeniu" napisał, że w okolicach Poznania...

zobacz wszystkie 2 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Ruszyło postępowanie przetargowe, w którym PKP SA poszukują wykonawcy rozbiórki dwóch linii kolejowych pod Poznaniem. Przedmiotem procesu przetargowego jest przede wszystkim sprzedaż złomu z likwidacji torów.

PKP SA planują sprzedać złom z likwidacji torów i rozjazdów dwóch linii kolejowych w okolicach Poznania. Łącznie kolejarze chcą pozyskać 4,775 ton złomu. Oferent zobowiązany będzie we własnym zakresie przeprowadzić rozbiórkę infrastruktury kolejowej – tory i rozjazdy – zabezpieczyć ich załadunek i transport, zutylizować podkłady kolejowe i inne odpady oraz uporządkować teren po wykonanych pracach.

Przetarg podzielono na dwa zadania podzielone ze względu na linię kolejową. Zadanie pierwsze dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 411 Godków – Siekierki od km 72,413 do km 93,579 oraz torów bocznych stacyjnych i rozjazdów w stacji Przyjezierze Moryń, Klępicz i Siekierki. Fragment linii z Siekierek do Godkowa zamknięto dla ruchu pasażerskiego 1 sierpnia 1991, zaś dla ruchu towarowego w 2000 roku. Całą linię Pyrzyce – Godków zamknięto z kolei 30 maja 1992 roku.

Wykonawca będzie zobowiązany zdemontować tory i rozjazdy, usunąć z terenu PKP podkłady torowe (drewno, beton), a teren po demontażu uporządkować. Ponadto PKP SA nie wyrażają zgody na pozyskiwanie podsypki torowej (tłuczeń, kliniec, żwir) i podkreślają, że materiały podtorza należy pozostawić na ławie torowiska. Ponadto pracom rozbiórkowym nie podlegają mosty, wiadukty, przepusty i inne urządzenia odwadniające a w odniesieniu do skrzyżowań torów z drogami nie podlegają rozbiórce tory zlokalizowane w przejazdach drogowych trwale zabudowanych nawierzchnią asfaltową. W tych przypadkach masę złomu zamawiający odliczył w specyfikacji złomowej.

Drugie zadanie dotyczy demontażu toru głównego linii kolejowej nr 385 Janowiec Wielkopolski – Skoki od km 3,900 do km 24,805 oraz torów bocznych stacyjnych i rozjazdów w stacji Mieścisko i Popowo Kościelne. Decyzja o jej rozbiórce zapadła 9 października 2015 roku w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Tutaj również wykonawca jest zobowiązany zdemontować tory i rozjazdy, usunąć z terenu PKP podkłady torowe, a teren po demontażu uporządkować. Dodatkowo wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt zabudować dwa kozły oporowe w miejscu rozpoczęcia i zakończenia prac rozbiórkowych.

Całkiem niedawno Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przedstawiło listę linii oraz odcinków, które posiadają decyzję o likwidacji. Poseł Tomasz Jaskóła w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poprosił o dane dotyczące polskiej sieci kolejowej. Na prośbę posła resort przekazał wykaz 83 linii kolejowych oraz odcinków linii kolejowych, dla których wydane zostały decyzje o ich likwidacji przez poprzednich ministrów.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
2 komentarze | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2017 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)