Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Półtora miesiąca bez pociągów na linii 403

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy,

dodane przez Mareczek

Od 1 października do 15 listopada pociągi nie będą kursować ze Szczecina do Piły. Dzięki pracom które wykona PLK czas przejazdu pociągów skróci się jednak aż o 14 minut.
PKP Intercity i Przewozy Regionalne ogłosiły przetargi na komunikację zastępczą na odcinku Szczecin – Piła. Przedmiot zamówienia PKP Intercity obejmuje przewozy na okres od 1 do 14 października tego roku. Liczba kursów wynikająca z rozkładu jazdy to 42, ale PKP Intercity może zwiększyć zamówienie nawet o 30 procent. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać przewóz zwierząt. Przetarg na komunikację zastępczą - ale już w terminie od 1 października do 15 listopada - ogłosiły też Przewozy Regionalne. Szacują swoje potrzeby w tym zakresie na prawie 20 tys. wozokilometrów.

Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK potwierdza, że linia będzie zamknięta. I to na dłuższy czas. – Od 1 października do 15 listopada br. na linii kolejowej nr 403 Piła Północ – Ulikowo, na około 10 km - odcinek Recz Pomorski – Tarnowo Pomorskie będziemy wykonywać remont toru. Dzięki tym pracom zlikwidujemy istniejące ograniczenia prędkości i przystosujemy ten odcinek do prędkości 100 km/h. Skróci to czas jazdy pociągów o około 14 minut – podkreśla. Z uwagi na to, że jest to linia jednotorowa roboty będą wymagać całkowitego zamknięcia z wprowadzeniem na czas remontu zastępczej komunikacji autobusowej.

– W 2018 roku wykonamy drugi etap remontu na odcinkach Prostynia – Recz Pomorski oraz Tarnowo Pomorskie – Ulikowo. Planujemy wyremontować około 11,5 km toru , przystosowując te odcinki także do prędkości 100 km/h – zapowiada Wolny. Co ciekawe, na linię 403 dopiero niedawno wróciły pociągi dalekobieżne.

Przewozy Regionalne przygotowują się też na zamknięcie odcinka Kołobrzeg-Dygowo. Tu na szczęście będzie ono krótsze - komunikacja zastępcza będzie obowiązywać przez tydzień, od 2 do 9 października.

źródło: Rynek Kolejowy

brak komentarzy