Wszystkie Z regionu szczecińskiego W skrócie Z kraju

region szczeciński artykuł

Co z modernizacją linii Poznań – Szczecin?

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy,

dodane przez pioko17; zmodyfikowane

Wciąż nie ma zasadniczego przetargu na modernizację odcinka Poznań – Szczecin. Ze względu na zastosowanie finansowania z mechanizmu CEF, prace muszą się tu zakończyć już w 2020 roku. PLK zapewnia, że nie ma zagrożenia dla inwestycji.
W listopadzie PKP Polskie Linie ogłosiły przetarg na projekt i zabudowę urządzeń sterowania ruchem i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Poznań Główny – Wronki. Niedawno termin składania ofert został przesunięty – już na nowy rok.

PLK: Modernizacja nie jest zagrożona

Tymczasem wciąż brakuje przetargu na roboty budowlane. Jak już informowaliśmy, ponieważ PKP PLK zgłosiła projekt do realizacji w ramach programu "Łącząc Europę" (CEF), musi on zostać zakończony w 2020 roku. A jak wielokrotnie podkreślaliśmy, jeszcze żaden projekt modernizacji linii kolejowych nie zakończył się w pierwotnie zakładanym terminie.

– Aktualnie złożone zostały wnioski o wydanie decyzji lokalizacyjnych na odcinek Poznań – Wronki oraz została wykonana dokumentacja budowlana dla tego odcinka. Na ukończeniu jest procedura odbioru dokumentacji budowlanej dla odcinka Słonice – Szczecin Dąbie – informuje „Rynek Kolejowy” Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK.

Wydzielono roboty wyprzedzające i sterowanie ruchem

Jak zapewnia, zakończenie projektu do końca 2020 r. nie jest zagrożone. – Wszystkie procedury są realizowane zgodnie z harmonogramem – mówi Wolny. Dotychczas wykonano roboty wyprzedzające w torze nr 2 na odcinku Słonice – Szczecin Dąbie oraz w torze nr 1 na odcinku Słonice – Choszczno, Dolice – Kolin i Reptowo – Szczecin Dąbie. – W 2018 roku będziemy wykonywać prace w torze nr 1 na odcinkach Choszczno – Dolice, Kolin – Stargard i Stargard – Rentowo – zapowiada.

Ciekawa jest kwestia wyodrębnienia sterowania ruchem i ogłoszenia nań oddzielnego przetargu. – Prace dotyczące srk zostały wydzielone z uwagi na zakończenie modernizacji linii do końca 2020 r. Odrębny przetarg pozwoli na wykonywanie robót równolegle z kontraktem na roboty zasadnicze. Pozostałe roboty nie zostaną wydzielone – mówi przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Dlatego też PKP Polskie Linie Kolejowe planują także rozpisanie przetargu na roboty srk dla odcinka Słonice – Szczecin Dąbie.

źródło: Rynek Kolejowy

1 komentarz