Szczecin Główny z windami i kładką. Koniec prac w przyszłym roku

Redakcja, Rynek Kolejowy, 21.03.2018
Kategoria: Artykuł
[dodane 21.03.2018, g. 15:19 przez –– wojtazz]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum
Dyskusja na temat tej informacji jeszcze się nie rozpoczęła. Możesz być pierwszym, który napisze do niej komentarz! Wejdź na forum.

Trwają intensywne prace na stacji Szczecin Główny. W 2019 r. pasażerowie w pełni skorzystają z przebudowanej stacji, która będzie pozbawiona barier architektonicznych. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują wygodne dojścia do peronów, windy, monitoring i nowe oświetlenie. Wartość prac prawie 74 mln zł.

PKP PLK kontynuują modernizację stacji. Zasadniczym celem projektu jest m.in. poprawa wygody podróżnych korzystających z peronów (nr 2 i 3) oraz umożliwienie samodzielnego dostępu do peronów osobom o ograniczonej mobilności. – PKP Polskie Linie Kolejowe stotnie zwiększają dla podróżnych dostępność stacji i przystanków. Szczecin Główny będzie miejscem, z którego każdy pasażer wygodnie dostanie się do pociągu. Podobnie zwiększymy komfort obsługi m.in. na stacjach Lublin, Dęblin, Świebodzice, Kraśnik i Warszawa Zachodnia. To inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego za setki milionów – mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.

Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

Wykonawca angażuje siły na peronie nr 2. Działa sprzęt i zespoły pracowników. Ustawiane są krawędzie peronu. Widać szykowanie fundamentów pod nową wiatę. Ze zgromadzonych uprzednio elementów budowane jest odwodnienie. Wykonane już prace odsłoniły stropy nad tunelem pocztowym. Teraz przygotowywane jest wylanie żelbetowej płyty. Prace na torach tak zostały zorganizowane, żeby nie ograniczać ruchu pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Projektowane jest wydłużenia toru nr 1 o około 300 metrów. Dzięki realizacji tego odcinka pociągi będą mogły jeździć w stronę Szczecińskiego Portu Centralnego. Komunikację na stacji ułatwi nowy łącznik na peronie nr 3, który będzie między kładkami. Dotychczasowa kładka będzie zadaszona. Pasażerowie skorzystają z nowych wiat oraz ławek. Pojawią się zegary i tablice informacyjne. Zostanie uruchomiony system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz nowe funkcjonalne oświetlenie. Budowane perony będą miały antypoślizgową nawierzchnię. Specjalne ścieżki naprowadzające ułatwią osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się. Osoby o ograniczonej mobilności skorzystać będą mogły z pięciu wind na perony. Nad bezpieczeństwem podróżnych będzie czuwać system monitoringu.

Perony nr 1, 2 i 3 zostaną również wyposażone w nowe wiaty. Na peronie nr 1 zostaną zamontowane trzy historyczne przęsła przeniesione z peronów 2 i 3. Poprawi się dostępność dworca dla pieszych z dolnego i górnego tarasu śródmieścia Szczecina oraz komunikacji zbiorowej i indywidualnej Modernizacja stacji obejmuje także przebudowę torów i sieci trakcyjnej oraz montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Roboty budowlane rozpoczęte w listopadzie 2017 roku, potrwają do 2019 r. Projekt o wartości 73,9 mln PLN netto ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych. Inwestycja jest kontynuacją modernizacji stacji w latach 2014-2016 wspólnie z PKP SA. Jej zakres obejmował wówczas przebudowę kompleksu projektu budynków dworca, budowę kładki nad peronami 1, 2 i 3 łączącą ul. Owocową z dworcem oraz modernizację peronów nr 1 i 4 z budową nowej wiaty na peronie nr 4.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)