Szczecin Blog

 Szczecin Główny podczas wielkiego remontu. Pasażerowie narzekają

Michał Szymajda, Rynek Kolejowy, 18.05.2018
Kategoria: Artykuł
[dodane 18.05.2018, g. 10:53 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum
Dyskusja na temat tej informacji jeszcze się nie rozpoczęła. Możesz być pierwszym, który napisze do niej komentarz! Wejdź na forum.

Pasażerowie nie szczędzą słów krytyki kolejarzom przy okazji modernizacji peronów stacji Szczecin Główny. Sporo uwag mają też do funkcjonalności stacji, wyremontowanej i oddanej do użytku zaledwie dwa lata temu.

Roboty budowlane na stacji Szczecin Główny rozpoczęły się jesienią 2017 roku. Gruntownie zmodernizowane będą perony 2 i 3 (pozostałe zostały już przebudowane w ramach pierwszego etapu modernizacji), które zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Niestety, prace, jak to zwykle bywa, mają wpływ na dostępność dworca i jego przepustowość.

Czy Szczecin Główny przyjmie pociągi sezonowe?

– Już w tej chwili pociągi mają problem z punktualnym odjazdem i dojazdem do stacji, bo czynna jest połowa krawędzi peronowych, a z części mogą odjeżdżać jedynie krótkie, maksymalnie 6-7 wagonowe pociągi. Co będzie w sezonie, gdy ze Szczecina odjeżdżają dodatkowe pociągi do miejscowości nadmorskich? – pyta zaniepokojony czytelnik? Okazuje się, że na szczęście PKP PLK wzięło pod uwagę konieczność odprawiania większej liczby składów w sezonie letnim.

Szczecin Blog

– Aktualnie na stacji Szczecin Gł. czynne są 4 krawędzie peronowe (cztery są zamknięte). W okresie letnim (od 23 czerwca) czynnych będzie 6 krawędzi peronowych, co zabezpieczy w pełni wymaganą zdolność przepustową stacji – odpowiada Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.

Uwagi są jednak także do obiektu dworcowego, zarządzanego przez PKP SA. Nowy budynek (dołączony do starego, także zmodernizowanego obiektu) zbudowany w 2016 roku często znajduje się w ogniu krytyki. Choćby dlatego, że w nowym obiekcie nie powstałą ani jedna nowa kasa biletowa (są wyłącznie automaty biletowe).

Dworzec daleki od ideału. PKP SA odpowiada

– W dwa lata po oddaniu budynków, wszystko idzie ku staremu. Bardzo często nie działają schody ruchome, uszkodzonego oświetlenia nikt nie wymienia, a na domiar złego z dworca zniknęło Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity, co skazuje ludzi na stanie w kolejkach tak samo długich jak przed remontem – poinformował nas czytelnik. Na domiar złego, o czym informuje Radio Szczecin, awarii na dworcu ulega system informacji pasażerskiej.

PKP SA twierdzi jednak, że należycie zajmuje się obiektem. A schody nie działają wtedy, gdy nikt z nich nie korzysta.

Systematycznie przeprowadzany jest serwis i konserwacja schodów ruchomych na dworcu w Szczecinie. Ewentualne awarie na bieżąco zgłaszane są do serwisantów. Warto przy tym zaznaczyć, że schody mają wbudowany system automatycznego zatrzymania, co oznacza, że nie poruszają się w momencie, kiedy podróżni z nich nie korzystają – odpowiada Aleksandra Grzelak, z biura komunikacji i promocji PKP SA. Dodaje, że informacja pasażerska jest dostępna na elektronicznych wyświetlaczach i na papierowych rozkładach jazdy, a ponadto wygłaszane są także komunikaty głosowe.
Dodatkowo podróżni mogą uzyskać informację w kasach biletowych. Decyzję o zamknięciu Centrum Obsługi Klienta na dworcu podjęło PKP Intercity – napisała w mailu przedstawicielka PKP SA.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)