Kolejne prace na odcinku Stargard - Kalisz Pomorski linii 403

Jakub Madrjas ,Rynek Kolejowy, 04.07.2018
Kategoria: Artykuł
[dodane 04.07.2018, g. 12:46 przez –– wojtazz]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum

–– wojtazz pisze:
W ramach uzupełnienia - od 2.09 do 20.10 będzie autobusowa komunikacja zastępcza dla pociągów PR Stargard - Kalisz a dla pociągów IC Szczecin - Piła.

zobacz wszystkie 1 wypowiedzi »
dodaj własną opinię »

Spółka z grupy PKP PLK otrzymała zlecenie na wymianę nawierzchni linii 403 na odcinku od Ulikowa pod Stargardem do Prostyni koło Kalisza Pomorskiego.

W ubiegłym roku PKP PLK zamknęła na półtora miesiąca linię nr 403 Piła Północ – Ulikowo, by wyremontować dziesięciokilometrowy odcinek Recz Pomorski – Tarnowo Pomorskie. Prace pozwoliły na podniesienie prędkości pociągów do 100 km/h i likwidację ograniczeń. Linia 403 może stanowić ważną trasę objazdową podczas modernizacji magistrali E59 na odcinku Poznań - Szczecin.

Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PKP PLK zapowiadał, że w 2018 roku zostanie przeprowadzony drugi etap remontu na odcinkach Prostynia – Recz Pomorski oraz Tarnowo Pomorskie – Ulikowo. To zamówienie udzielono w ubiegłym miesiącu spółce ZRK DOM z grupy PKP PLK. Podobnie jak rok temu .była to jedyna spółka, z którą negocjował zarządca infrastruktury. Cenę za wykonanie prac ustalono na 12 199 140 złotych (zeszłoroczne prace kosztowały 10,5 mln). Prace na linii 403 znalazły się w przedstawionym "RK" wykazie lokalizacji, w których zostaną wykorzystane materiały staroużyteczne.

Jako że linia jest jednotorowa, ponownie można spodziewać się komunikacji zastępczej ze Szczecina do Piły. Tymczasem właśnie na odcinku do Stargardu do Kalisza Pomorskiego można byłoby wyznaczyć korzystną trasę objazdową dla pociągów - najpierw magistralą Poznań - Szczecin do Choszczna, a następnie linią 410 Choszczno - Złocieniec. Niestety, na tej drugiej linii ruch jest wstrzymany, a prace remontowe mają ruszyć w przyszłym roku.

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
1 komentarz | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2018 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)