PKP PLK odnawia most na wyspę Wolin. Pociągi pojadą nawet sześciokrotnie szybciej

PKP PLK, Rynek Kolejowy, 09.07.2019
Kategoria: Artykuł
[dodane 09.07.2019, g. 15:10 przez –– zack1989]
strona główna »
wyszukiwanie »
wydarzenia »
zgłoś informację »

Na forum
Dyskusja na temat tej informacji jeszcze się nie rozpoczęła. Możesz być pierwszym, który napisze do niej komentarz! Wejdź na forum.

PKP Polskie Linie Kolejowe odnawiają most nad rzeką Dziwną na trasie ze Szczecina do Świnoujścia. Dwustumetrowa konstrukcja na Wyspę Wolin jest remontowana za 25 mln zł. Dzięki temu pociągi pojada nawet sześciokrotnie szybciej – z prędkością do 120 km/h. Wzmocniona przeprawa umożliwi sprawny transport cięższych ładunków do portu w Świnoujściu.

Na linii Szczecin – Świnoujście rozpoczęły się roboty na moście prowadzącym na wyspę Wolin. Wyremontowany zostanie obiekt o długości ponad 200 metrów, na którym znajdują się trzy przęsła stalowej konstrukcji – każdy z nich o długości 66 metrów i wadze 165 ton. Odnowiona konstrukcja mostu pozwoli nawet na sześciokrotne podniesienie prędkości pociągów - z 20 km/h do 120 km/h.

Blog o Szczecinie - ciekawe miejsca, hotele i wydarzenia w Szczecinie

Prace na moście nad rzeką Dziwną będą prowadzone w dwóch etapach. Aktualnie na moście prowadzona jest rozbiórka torów przed i za obiektem. Wykonawca stawia rusztowania przy filarach. Prace w tej chwili prowadzone są przy torze nr 1. Po zakończeniu wszystkich prac po jednej stronie mostu, roboty rozpoczną się na torze nr 2. Przez przeprawę przejeżdża łącznie około 46 pociągów towarowych i pasażerskich w ciągu doby. Roboty zostały zaplanowane w taki sposób, by nie powodować utrudnień w ich kursowaniu .

W ramach prac wykonawca wymieni tory oraz słupy sieci trakcyjnej. Zostanie wzmocniona konstrukcja obiektu. Poprawi się także estetyka mostu. Metalowa konstrukcja zostanie pomalowana oraz odnowione zostaną filary i przyczółki. Wzmocniony zostanie także nasyp przed i za mostem, co podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

Podróżni z efektów prowadzonych prac skorzystają pod koniec 2020 roku. Wartość inwestycji wynosi prawie 25 mln złotych netto. Prace prowadzone są z środków własnych PKP Polskich Linii Kolejowych

Czytaj także na stronie: Rynek Kolejowy »

źródło: Rynek Kolejowy
brak komentarzy | wersja do druku |

KOMIS wersja 6.3 | © 2001-2019 by KOMIS Team | grafika i skrypty: Marcin Stefanowicz
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zasady użytkowania...
Hosting strony zapewnia PROSCAPE - www.netlook.pl
Ten serwis używa cookies i podobnych technologii (brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to)