Encyklopedia
19WE
dodane przez wojtazz; zmodyfikowane przez MQ
Elektryczny zespół trakcyjny 19WE to produkt spółki Newag S.A. EZT 19WE jest pojazdem jednoprzestrzennym, bezprzedziałowym, wyposażonym m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty oraz kasy biletowe. Wnętrze zostało przystosowane do przewozu osób na wózkach inwalidzkich - przewidziano windę, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków.
W pojeździe zostały zastosowane nowoczesne wózki zaprojektowane i wykonane dla tego typu pojazdu. Wózki typu 70RSNa i 70RST posiadają dwustopniowe usprężynowanie, które skutecznie tłumi drgania.
W zależności od potrzeb 19WE jest produkowany w wersji cztero- lub sześcioczłonowej. Możliwość konfiguracji wnętrza przedziału pasażerskiego umożliwia eksploatację pojazdu zarówno w ruchu podmiejskim, jak i dalekobieżnym. Dla ruchu dalekobieżnego przewidziano zabudowę toalet w systemie zamkniętym oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Cechy użytkowe:
Napęd:
Przedział pasażerski:
Kabina maszynisty:
W pojeździe zostały zastosowane nowoczesne wózki zaprojektowane i wykonane dla tego typu pojazdu. Wózki typu 70RSNa i 70RST posiadają dwustopniowe usprężynowanie, które skutecznie tłumi drgania.
W zależności od potrzeb 19WE jest produkowany w wersji cztero- lub sześcioczłonowej. Możliwość konfiguracji wnętrza przedziału pasażerskiego umożliwia eksploatację pojazdu zarówno w ruchu podmiejskim, jak i dalekobieżnym. Dla ruchu dalekobieżnego przewidziano zabudowę toalet w systemie zamkniętym oraz toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Cechy użytkowe:
- pojazd przeznaczony do obsługi ruchu aglomeracyjnego,
- atrakcyjny aerodynamiczny kształt linii nadwozia,
- wysokość podłogi umożliwiająca łatwe wsiadanie i wysiadanie,
- wysoki komfort podróżowania dzięki nowoczesnemu układowi zawieszenia,
- klimatyzacja oraz ogrzewanie z automatyczną regulacją.
Napęd:
- optymalne właściwości trakcyjne dzięki zastosowaniu 8 silników trójfazowych, rozmieszczonych na wagonach skrajnych,
- dwustopniowa przekładnia trakcyjna,
- zastosowanie indywidualnego napędu falownikowego na każdej osi napędowej pojazdu.
Przedział pasażerski:
- pojazd jednoprzestrzenny (zabudowa zależna od przeznaczenia pojazdu),
- estetyczne i funkcjonalne wnętrze,
- wandaloodporne fotele,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej (rozgłoszeniowe oraz tablice świetlne kierunkowe),
- monitoring wnętrza pojazdu,
- zabudowana klimatyzacja,
- miejsca dla osób niepełnosprawnych,
- winda umożliwiająca wjazd wózkom inwalidzkim.
Kabina maszynisty:
- nowoczesne, ergonomiczne wnętrze,
- klimatyzowane stanowisko pracy,
- zwiększone bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu sztywniejszej klatki bezpieczeństwa,
- regulowany fotel maszynisty.
na podstawie materiałów firmy Newag S.A. opracował Wojciech Nowotniak
Producent:
Newag S.A.
Układ członów:
silnikowy+toczny+toczny+silnikowy
Długość ze zderzakami:
85,273 m
Szerokość:
2,89 m
Wysokość:
4,265 m
Układ osi:
Bo'Bo'+2'2'+2'2'+Bo'Bo'
Średnica kół:
max 920 mm (nowe), min 870 mm (zużyte)
Sterowanie:
indywidualne lub ukrotnione
Prędkość maksymalna:
160 km/h
Moc znamionowa:
2240 kW
Liczba miejsc siedzących:
183
Liczba miejsc stojących:
470 (4 os./m²)
Lata produkcji:
2008 - do dziś
napięcie:
3 kV, prąd stały
szerokość drzwi:
1300 mm
rozstaw osi:
2500 mm