Encyklopedia
Słowniczek
dodane przez Mareczek; zmodyfikowane przez Bauer
Bocznica - jest torem zbudowanym na terenie zakładu korzystajacego z usług transportu kolejowego i połączony z torem szlakowym lub stacyjnym.
Ładownia publiczna - jest torem ogólnodostępnym, który odgałęzia się od toru szlakowego i przeznaczony jest do załadunku lub wyładunku wagonów towarowych.
Odprzęg - jest to jeden wagon lub grupa wagonów połączonych ze sobą, odczepionych jednorazowo od lokomotywy lub od pozostałego przy tej lokomotywie taboru, a następnie staczanych z górki rozrządowej lub odrzuconych.
Przekładnia elektryczna – to taka, w której zmiana prędkości jazdy odbywa się za pomocą napędzanej prądnicy elektrycznej (prądnica napędzana jest z silnika spalinowego), która zasila elektryczne silniki trakcyjne.
Przekładnia hydrauliczna – zmiana prędkości odbywa się za pomocą przetwornika hydraulicznego.
Przekładnia mechaniczna – jest to przekładnia w której zmiana prędkości jazdy odbywa się poprzez mechaniczne dokonanie zmiany układu zębatek (jak w samochodzie).
Sterowanie jednokrotne – jest to sterowanie z jednego stanowiska maszynisty, jedną lokomotywy.
Sterowanie wielokrotne – jest to sterowanie z jednego stanowiska maszynisty, kilkoma połączonymi ze sobą lokomotywami.
na podstawie źródeł własnych opracował Wojtek
Ładownia publiczna - jest torem ogólnodostępnym, który odgałęzia się od toru szlakowego i przeznaczony jest do załadunku lub wyładunku wagonów towarowych.
na podstawie źródeł własnych opracował Wojtek
Odprzęg - jest to jeden wagon lub grupa wagonów połączonych ze sobą, odczepionych jednorazowo od lokomotywy lub od pozostałego przy tej lokomotywie taboru, a następnie staczanych z górki rozrządowej lub odrzuconych.
na podstawie źródeł własnych opracował Mariusz Wojas
Przekładnia elektryczna – to taka, w której zmiana prędkości jazdy odbywa się za pomocą napędzanej prądnicy elektrycznej (prądnica napędzana jest z silnika spalinowego), która zasila elektryczne silniki trakcyjne.
na podstawie źródeł własnych opracował Marek Czapiewski
Przekładnia hydrauliczna – zmiana prędkości odbywa się za pomocą przetwornika hydraulicznego.
na podstawie źródeł własnych opracował Marek Czapiewski
Przekładnia mechaniczna – jest to przekładnia w której zmiana prędkości jazdy odbywa się poprzez mechaniczne dokonanie zmiany układu zębatek (jak w samochodzie).
na podstawie źródeł własnych opracował Marek Czapiewski
Sterowanie jednokrotne – jest to sterowanie z jednego stanowiska maszynisty, jedną lokomotywy.
na podstawie źródeł własnych opracował Marek Czapiewski
Sterowanie wielokrotne – jest to sterowanie z jednego stanowiska maszynisty, kilkoma połączonymi ze sobą lokomotywami.
na podstawie źródeł własnych opracował Marek Czapiewski