Encyklopedia

SM03

dodane przez wojtazz; zmodyfikowane przez Mareczek

Lokomotywy spalinowe małej mocy z przekładnią mechaniczną są przeznaczone do stałej obsługi manewrów na stacjach średniej wielkości, prac gospodarczych wewnątrz wagonowni, lokomotywowni, zakładów przemysłowych. Seria SM03 była budowana w wersji podstawowej (typ Ls150) z 4-biegową mechaniczną skrzynią biegów oraz - wyłącznie dla PKP - w odmianie manewrowo-liniowej z dodatkową przekładnią umożliwiającą uzyskanie większej prędkości na poszczególnych biegach (typ 2Ls150, SM03-04...99). W tej wersji lokomotywa mogła prowadzić lekkie składy towarowe bądź robocze o masie około 200 ton. Większość pracujących na PKP pojazdów serii SM03 była przekazana wprost z wytwórni bądź przez służbę trakcji do jednostek ówczesnych służb wagonowej i drogowej, gdzie pracują z numerami kolejowymi bądź przemysłowymi.
na podstawie "Atlasu lokomotyw" oraz "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" opracował Wojciech Nowotniak
Producent:
Fablok Chrzanów, Zastal Zielona Góra
Długość ze zderzakami:
6,94 m
Szerokość:
2,97 m
Wysokość:
3,21 m
Układ osi:
B
Średnica kół:
950 mm
Masa służbowa:
24 000 kg
Sterowanie:
indywidualne
Prędkość maksymalna:
25/45 km/h
Silnik:
2DSR150
Moc znamionowa:
110 kW
Rodzaj przekładni:
mechaniczna

Liczba pojazdów spełniających kryteria: 3
Średni wiek pojazdu: 58,00 lat
nr inw. typ nr fabr. rok prod. rozp. eksp. zakład ex uwagi
SM03-100 Ls150 6181 1962 07.09.1999 PKP Cargo – ZZS ex MZ Białogard (07.09.1999)
SM03-114 Ls150 6195 1962 01.07.1997 PKP Cargo – ZZS ex MD Krzyż (01.07.1997) przekazana do PKP Cargo Wagon-Szczecin (18.01.2010)
SM03-185 Ls150 6855 1965 04.07.1997 PKP Cargo – ZZS ex MD Szczecinek (04.07.1997)