Forum

Co z tymi lokomotywami?

wysłane przez X

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, które z niżej wymienionych lokomotyw,jeszcze są w ruchu, a które juz zostały skasowane(bardzo prosiłbym o datę wycofania lokomotywy z eksploatacji),jeśli jakies zostały już skasowane??:

EU-07: #312, #322, #341, #351, #352, #359, #365, #378, #385, #394, #407, #409, #418, #434, #435, #437, #442, #444, #465, #470, #486, #488, #497, #499, #503, #504, #519, #525, #526, #529, #534

EP-07: #350, #365, #371, #522

-- "Koła w rowku"- (c) DamTram.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez RJawdyk

Romanas napisał(a):

> Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, które z niżej > wymienionych lokomotyw,jeszcze są w ruchu, a które juz > zostały skasowane(bardzo prosiłbym o datę wycofania > lokomotywy z eksploatacji),jeśli jakies zostały już > skasowane??:

Z informacji uzyskanych od Jarka Stawarza te dwie są pocięte:

> EU-07: > #322 > #407 - po wypadku w Miałach

-- Sam jesteś pręt. (C) MC

wysłane przez MarcinN

> Z informacji uzyskanych od Jarka Stawarza te dwie są pocięte: > > > EU-07: > > #322 > > #407 - po wypadku w Miałach

Daty skreślenia 332 - 31.10.1984 407 - 26.08.2004

Reszta jeździ lub oczekuje rewizji

wysłane przez Pepe 117

MarcinN napisał(a):

> Daty skreślenia > 332 - 31.10.1984

Rozumiem, że chodzi o 322? Bo Romanas raczej o tą pytał.

wysłane przez MarcinN

man751 napisał(a):

> Rozumiem, że chodzi o 322? Bo Romanas raczej o tą pytał.

chodzi oczywiście o 322 :)

wysłane przez scw4444

MarcinN napisał(a):

> chodzi oczywiście o 322 :)

322 nie jest maszyną Szczecińską. 504 dawno już przekazano do Poznania za 3 rumuny. pozdrawiam SCW4444
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MarcinN

scw4444 napisał(a):

> 322 nie jest maszyną Szczecińską. 504 dawno już przekazano do > Poznania za 3 rumuny. > pozdrawiam > SCW4444

Nie jest bo już nie istnieje, ale w chwili wypadku podlegała pod lokomotywownie Szczecin Gł.

wysłane przez scw4444

> Nie jest bo już nie istnieje, ale w chwili wypadku podlegała pod > lokomotywownie Szczecin Gł.

Nawet jej nie pamiętam i dziwnie mi wyglądał ten nr.

470 - w poniedziałek tj. 08.01.2006 była bieżącej, 434 - bieżąca gwarancyjna, 385 - wciąż na rewizji - z tego co wiem to są w polu. Jeżdzące to: 351, 359, 522, 534 - choć w przypadku 522 widziałem w kisiążce, że była zgłoszona na warszat.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Sakorius

> 322 nie jest maszyną Szczecińską.

Była na stanie MD Szczecin Główny. Co prawda krótko, bo tylko 5 miesięcy, ale była ;) Przyczyną jej skreślenia z inwentarza (+31.10.1984) było dosyć poważne w skutkach wykolejenie, które miało miejsce w Poznaniu (okolice stacji Poznań Wola). Lokomotywa ta była podpięta na końcu składu pociągu pospiesznego i na łuku przy prędkości 120 km/h została "wyrzucona" z toru. Mechanik jadący na tej lokomotywie miał dużo szczęścia, ponieważ w chwili wypadku siedział na siedzeniu pomocnika i przygotowywał sobie kanapki - dlatego przeżył. Bok lokomotywy został zniszczony tak, że nie dało się go odbudować. Pozostałością po EU07-322 są tzw. "wózki techniczne", które są używane na szczecińskiej "szopie" jako tymczasowe, montowane w lokomotywach w czasie napraw silników trakcyjnych lub samych wózków.

> 504 dawno już przekazano do > Poznania za 3 rumuny.

Oprócz 504, do Poznania poszły także 525 i 526.

Pozdrawiam Sławek

wysłane przez pioko17 37

Sakorius napisał(a):

> Lokomotywa ta > była podpięta na końcu składu pociągu pospiesznego i na łuku przy > prędkości 120 km/h została "wyrzucona" z toru.

Czy możesz powiedzieć dokładniej jak to było? Czemu był podczepiony na końcu?

-- Szczecin żyje Volvo!

wysłane przez Bodek

pioko17 napisał(a):

> > Czy możesz powiedzieć dokładniej jak to było? Czemu był > podczepiony na końcu?

To taka historyczno-szczecińska ciekawostka z niewiadomymi ;) Wiadomo jednak, że EU07-322 choć przydzielona do MD Szczecin Główny, nigdy nawet nie poczuła zapachu hali szczecińskiej MD. Wypadek o którym tu piszemy wydarzył się podczas podsyłu maszyny z HCP (świeżo po wyprodukowaniu) do macierzystej lokomotywowni. Po tym zdarzeniu PKP wprowadziły zakaz podsyłania lokomotyw na końcu pociągów dalekobieżnych.

Tyle wiem ja, ale może ktoś może powiedzieć coś więcej na ten temat.

Pzdr! BJ

wysłane przez pioko17 37

Tu wszystko znajdziesz: http://www.gwardak.com/kolej_6.htm