Forum

Główny do zburzenia?

Budowę hali dworcowej nad peronami zakłada koncepcja zagospodarowania terenów przydworcowych.
Główny do zburzenia?

wysłane przez Piotr

koncepcja wspaniała :) najbardziej pociesza: "Inwestycja ta byłaby realizowana przez inwestorów zewnętrznych - mówi. - Z naszych danych wynika, że nie powinno być problemu z ich pozyskaniem. " jeżeli chodzi o różne wizualki to są tutaj:

http://www.muratorplus.pl/images/Nowy_Szczecin_Glowny2.jpg

http://bi.gazeta.pl/im/1/3750/z3750191X.jpg

a tutaj najwięcej:

http://skyscrapercity.com/showpost.php?p=10315351&postcount=119
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Co z lokomotywownią?

wysłane przez pioko17 37

Skoro na terenie obecnej lokomotywowni ma być biurowiec, to gdzie będzie lokomotywownia?
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez Wojtek 24

pioko17 napisał(a):

> Skoro na terenie obecnej lokomotywowni ma być biurowiec, to > gdzie będzie lokomotywownia?

Ale tu nie chodzi o lokomotywownie Szczecin Port Centralny i Wzgórze Hetmańskie. Dawno temu lokomotywownia mieściła się na dworcu, w tych budynkach z czewonej cegły.
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez pioko17 37

Wojtek napisał(a):

> Ale tu nie chodzi o lokomotywownie Szczecin Port Centralny i > Wzgórze Hetmańskie. Dawno temu lokomotywownia mieściła się > na dworcu, w tych budynkach z czewonej cegły.

Sup-per... A mogli odrazu napisać że chodzi o tą zgruchotaną obrotnicę, i Zamurowane wjazdy do kanałów. Dzięki.

-- Szczecin żyje EU07!
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez Phobos 17

> Sup-per... A mogli odrazu napisać że chodzi o tą zgruchotaną > obrotnicę, i Zamurowane wjazdy do kanałów. Dzięki.

No jasne. "Koncepcja zagospodarowania dworca Szczecin Główny i jego okolic" pewnie przewidywałaby budowę biurowca na Pomorzanach, kosmodromu na Wyspie Puckiej oraz doświadczalnej siłowni termojądrowej we Włoszczowej...

Człowieku MYŚL! To nie boli...

-- Mourn the losses - because there are many, but celebrate the victories - because there are few

Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez MaK

pioko17 napisał(a):

> Sup-per... A mogli odrazu napisać że chodzi o tą zgruchotaną > obrotnicę, i Zamurowane wjazdy do kanałów. Dzięki.

Uważam osobiście, że z tej starej zgruchotanej obrotnicy i części "Black Pearl" powinno się zrobić jakieś muzeum. Postawić parowóz na obrotnicy itd...

Fajnie by to wyglądało, blisko głównego, dawałoby ładny widok i napewno po odpowiednim rozgłoszeniu byłoby nie lada atrakcją.

-- like a chain saw.......
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez Mareczek 0

MaK_86 napisał(a):

> Uważam osobiście, że z tej starej zgruchotanej obrotnicy i > części "Black Pearl" powinno się zrobić jakieś muzeum. > Postawić parowóz na obrotnicy itd...

W pełni się z Tobą zgadzam.

> Fajnie by to wyglądało, blisko głównego, dawałoby ładny widok > i napewno po odpowiednim rozgłoszeniu byłoby nie lada atrakcją.

I zapewne muzeum te odwiedziało by więcej Niemców niż Polaków :) Inna bajka że obrotnica jak i część byłej lokomotywowni jest wciąż używana.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez Piotr

MaK_86 napisał(a):

> Uważam osobiście, że z tej starej zgruchotanej obrotnicy i > części "Black Pearl" powinno się zrobić jakieś muzeum. > Postawić parowóz na obrotnicy itd...

Na pewno byłoby fajne, ale myślę, że nie ma szansy na realizację (w postaci muzeum, bo to nie przynosi dochodów, a to miejsce ma być wykorzystane jako dworzec, centrum handlowe i biurowiec). Natomiast nic nie zaszkodzi, gdyby na etapie planowania inwestycji podrzucić taki pomysł, aby wykorzystać kształt parowozowni. hmmm w miejsce obrotnicy zrobić okrągły hol, (rozpatrujemy zamknięty obiekt a la galeria). Poza tym lokomotywa może być stałą ekspozycją :), a cały dworzec z galerią handlową może nawiązywać do danego miejsca. Generalnie chodzi mi o coś w stylu Stary Browar w Poznaniu, tylko w naszym przypadku byłaby to "Stara Parowozownia" ;)
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez Bodek

Piotr napisał(a):

> Na pewno byłoby fajne, ale myślę, że nie ma szansy na realizację > (w postaci muzeum, bo to nie przynosi dochodów, a to miejsce ma być > wykorzystane jako dworzec, centrum handlowe i biurowiec).

Muzeum - skansen miał(o)by szansę powodzenia, gdyby w jego powołanie i istnienie zaangażowało się tyle osób co np. w Muzeum w zajezdni Niemierzyn. Eksponaty też by się znalazły, bo w samym Szczecinie jest ich conajmniej kilka do wzięcia od zaraz, a w województwie (regionie) jest ich bez liku.

> Natomiast > nic nie zaszkodzi, gdyby na etapie planowania inwestycji podrzucić > taki pomysł, aby wykorzystać kształt parowozowni. hmmm w miejsce > obrotnicy zrobić okrągły hol, (rozpatrujemy zamknięty obiekt a la > galeria). Poza tym lokomotywa może być stałą ekspozycją :), a > cały dworzec z galerią handlową może nawiązywać do danego > miejsca. Generalnie chodzi mi o coś w stylu Stary Browar w Poznaniu, > tylko w naszym przypadku byłaby to "Stara Parowozownia" ;)

To całkiem fajna koncepcja! TeKatka nadaje się do tego idealnie bo jest krótka, a poza tym już tu jest. Do tego wagon Cid23 z Portu Centralnego, któy niszczeje tam od lat i mamy piękną ekspozycję.
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez MaK

Hmmmm... ciekawe jak na to zareagowałoby PKP, UM i reszta "szefów" zajmujących się tym. Gdyby przedstawić im ten pomysł na piśmie, może udałoby się chociaż cokolwiejk takiego zdziałać. Jak myślicie?

-- like a chain saw.......
Re: Co z lokomotywownią?

wysłane przez Piotr

MaK_86 napisał(a):

> Hmmmm... ciekawe jak na to zareagowałoby PKP, UM i reszta "szefów" > zajmujących się tym. Gdyby przedstawić im ten pomysł na piśmie, > może udałoby się chociaż cokolwiejk takiego zdziałać. Jak > myślicie?

Warto i tego typu propozycje najepiej zgłaszać już teraz, aby powstał szum medialny ;). Potem może być za późno, a póki teren należy do PKP mogą wpłynąć na kształt projektu, bo na razie projekty które powstawały były zaledwie koncepcyjami.