Forum

55 mln euro na inwestycje kolejowe

Województwo zachodniopomorskie może liczyć na ponad 860 mln euro dofinansowania z puli przeznaczonej na lata 2007-2013.

wysłane przez RJawdyk

Hę? Tylko Goleniów - port lotniczy? A dalej to już pies trącał?
RJawdyk napisał(a):

> Hę? Tylko Goleniów - port lotniczy? A dalej to już pies > trącał?

Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie Goleniów-Kołobrzeg. A ciekawy jestem ile za 40 mlm zł kupią szynobusów, bo za tą kwote chyba nie da się kupić planowanych 10...

-- Liczy się tylko Man:)

Liczy się tylko Man:)

wysłane przez RJawdyk

Titanic1912 napisał(a):

> Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie > Goleniów-Kołobrzeg.

No ja też słyszałem i do tego że całość jest poza konkursem ale to było za starego sejmiku i nie wiem czy czasem nowy już czegoś nie pozmieniał (o ile mógł).

-- 2: Dw. Niebuszewo - Pomorzany 3: Las Arkoński - Dworcowa

wysłane przez RJawdyk

RJawdyk napisał(a):

> No ja też słyszałem i do tego że całość jest poza > konkursem ale to było za starego sejmiku i nie wiem czy czasem > nowy już czegoś nie pozmieniał (o ile mógł).

Sam sobie odpowiem po przeczytaniu pmk. Szlag mnie trafił. Wylądowało w konkursie... No to dalej trzydziestką będzie się jeździć a co tam widoczki można popodziwiać...

-- 2: Dw. Niebuszewo - Pomorzany 3: Las Arkoński - Dworcowa

wysłane przez Piotr

Titanic1912 napisał(a):

> Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie > Goleniów-Kołobrzeg.

Łączna pula to 860 mln ojro :). Projekty "pewniaków" pochłoną 390 milionów euro. Cała reszta to jeszcze 470mln euro dla naszego regionu, w przypadku drugiego podziału liczyć się będą najlepsze projekty, sporo też odpadnie, ale na pewno w tej drugiej puli znajdzie się jakiś projekt związany z koleją :).

wysłane przez MaTe

Titanic1912 napisał(a):

> Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie > Goleniów-Kołobrzeg. > A ciekawy jestem ile za 40 mlm zł kupią szynobusów, bo za > tą kwote chyba nie da się kupić planowanych 10...

Kwoty są w euro.

pozdr MaTe

wysłane przez pioko17 38

W kupno taboru, wchodzą również jakieś dwie lokomotywy osiągające 140 km/h? By się takie przydały na linię Szczecin - Poznań do pociągów InterCity.

wysłane przez MQ ?

pioko17 napisał(a):

> By się takie przydały na linię Szczecin - Poznań do > pociągów InterCity.

Ja tu widzę "zakup taboru kolejowego dla przewozów regionalnych". Pociągi IC przez Przewozy Regionalne uruchamiane bynajmniej nie są.

wysłane przez wojtazz 42

pioko17 napisał(a):

> W kupno taboru, wchodzą również jakieś dwie lokomotywy > osiągające 140 km/h?

Pomijajac, ze mowa jest o przewozach regionalnych to przeciez IC Chrobry jezdzi planowo z EP08 i na tych kilku kilometrach jedzie 140 i 130 km/h wiec o co Ci chodzi?

wysłane przez marko 4

pioko17 napisał(a):

> W kupno taboru, wchodzą również jakieś dwie lokomotywy > osiągające 140 km/h? > By się takie przydały na linię Szczecin - Poznań do > pociągów InterCity.

Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h. Jeżeli chodzi z resztą o tę linie to chyba jest tylko jeden odcinek 3 km na którym jest takowa prędkość dozwolona. Ten odcinek to Drawiny-Krzyż, a i tak nie da się do tej prędkości dobić bo zaraz zaczyna się łuk wjazdowy do Krzyża.

wysłane przez scw4444

> Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h. Jeżeli chodzi z > resztą o tę linie to chyba jest tylko jeden odcinek 3 km na > którym jest takowa prędkość dozwolona. Ten odcinek to > Drawiny-Krzyż, a i tak nie da się do tej prędkości dobić > bo zaraz zaczyna się łuk wjazdowy do Krzyża.

Po pierwsze nie jedzie się Chrobrym 140km/h ani też 130km/h już od ponad jakiegoś roku. Jeździ tylko jeden maszynista i jedzie z vmax 125km/h.

Po drugie - osiągało się 140km/h.

pozdrawiam

wysłane przez pioko17 38

marko napisał(a):

> Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h.

Tak, ale nie zawsze. Dlatego czasami pociąg z EP08 przyjeżdża wcześniej, a gdy EU/EP07, wtedy się spóźnia kilka minut. Przecież Warszawa nie zawsze będzie nam pożyczać "świnki". Skoro zapotrzebowanie na te lokomotywy jest coraz mniejsze (Wrocław oddał jednyną świnkę Warszawie, bo pociągi IC przyjeżdżały z EP09), to można kupić chociaż jedną świnkę od Warszawy.

-- Szczecin żyje EU07!

wysłane przez scw4444

pioko17 napisał(a):

> marko napisał(a):

> > Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h. > > Tak, ale nie zawsze. Dlatego czasami pociąg z EP08 przyjeżdża > wcześniej, a gdy EU/EP07, wtedy się spóźnia kilka minut. > Przecież Warszawa nie zawsze będzie nam pożyczać "świnki". > Skoro zapotrzebowanie na te lokomotywy jest coraz mniejsze > (Wrocław oddał jednyną świnkę Warszawie, bo pociągi IC > przyjeżdżały z EP09), to można kupić chociaż jedną > świnkę od Warszawy.

Też nie tak;-) Chrobry ma dużo luzu czowego i jest bez różnicy czy jedzie "siódemka" czy "świnia". Tym i tym jak jedziesz "pod kreskę" to przyjedziesz do Szczecina przed czasem. EP08 jest uwzgledniona w obiegu Chrobrego jako planowa lokomotywa na odcinku Poznań/Szczecin. Nie chodzi również o "kupowanie", może ewentualnie nastąpic przekazanie do z/do Zakładu Taboru tak jak to ma miejsce obecnie z "kiblami" lub w przypadku Cargo gdzie na nasz stan inwetarzowy zostały przekazane dwa "byki" 125 i 175 ze Skarzyska Kamiennej w zamian za dwa nasze (nuerów niestey nie pamiętam aktualnie).

pozdrawiam
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez yoss83

Projekt zakłada "modernizację regionalnej linii kolejowej Goleniów - port lotniczy". Domyslem się, że chodzi tu o kawałek od Goleniowa do stacji Mosty. Szkoda, że nie udało się przeforsować inwestycji w połączenie bezpośrednio pod lotnisko, obsługiwanym przez specjalne pociągi. Dużo się mówiło o takim rozwiązaniu w poprzednich latach.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Piotr

yoss83 napisał(a):

> Projekt zakłada "modernizację regionalnej linii kolejowej > Goleniów - port lotniczy". Domyslem się, że chodzi tu o > kawałek od Goleniowa do stacji Mosty.

Niestety nic więcej nie wiem. Dodam, że na liście kluczowych inwestycji była również taka pozycja:

"Modernizacja regionalnej linii kolejowej Szczecin – granica państwa" 20 mln euro. Zdaje się, że została usunięta...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez MaTe

yoss83 napisał(a):

> Projekt zakłada "modernizację regionalnej linii kolejowej > Goleniów - port lotniczy". Domyslem się, że chodzi tu o > kawałek od Goleniowa do stacji Mosty. Szkoda, że nie udało > się przeforsować inwestycji w połączenie bezpośrednio > pod lotnisko, obsługiwanym przez specjalne pociągi. Dużo > się mówiło o takim rozwiązaniu w poprzednich latach.

Projekt zakłada budowe odnogi od linii po sam terminal i utworzenie takiego połączenia.

pozdr MaTe

wysłane przez Piotr

MaTe napisał(a):

> Projekt zakłada budowe odnogi od linii po sam terminal i > utworzenie takiego połączenia.

Rewelacja :), czyli Szczecina zyska (szynobusowe?) bezpośrednie połączenie pod sam terminal :)

wysłane przez MaTe

Piotr napisał(a):

> Rewelacja :), czyli Szczecina zyska (szynobusowe?) bezpośrednie > połączenie pod sam terminal :)

Taki jest zamysł.

pozdr MaTe

wysłane przez pioko17 38

MaTe napisał(a):

> Projekt zakłada budowe odnogi od linii po sam terminal i > utworzenie takiego połączenia.

Zakłada koncepcja zelektryfikowania pod sam terminal? Tj.Goleniów - Lotnisko?

-- Szczecin żyje EU07!

wysłane przez Piotr

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=504082fd3a590756

^^ Tutaj na czerwono zaznaczyłem obecną linię kolejową, która zostanie dofinansowana z EU. Ciekawi mnie jak chcą poprowadzić dalszy odcinek - pod sam terminal. Jak ktoś wie to może śmiało zaznaczyć na tym co storzyłem.

wysłane przez smollo

Mnie się wydaję, że nie ma co się rozpisywać na temat zakupu lokomotyw do obsługi połączenia Poznań - Szczecin czy też innej trasy. Na pewno zakup lokomotyw nie wchodzi tu w rachubę. Raczej wolałbym wydać te 40 mln euro na zakup nowych EZT. Zapotrzebowanie na szynobusy powoli się kończy, a nowe EZT bardzo by się u nas przydały. Marzy mi się na naszych zachodniopomorskich szlakach elektryczna jednostka PESY - 15 WE lub 16 WE :)

wysłane przez Bodek

"Kluczowe projekty, w tym także dotyczące kolejowych inwestycji muszą być zatwierdzone przez unijnych urzędników. Ponieważ plan modernizacji linii kolejowej i zakup taboru kolejowego nie budzi żadnych kontrowersji, jest to jedynie formalność".

No niezupełnie tylko formalnośc! Pierwotnie tytuł tego projektu brzmiał: "Modernizacja regionalnej linii kolejowej Goleniów - Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin/Goleniów". Niestety wspaniały zarząd województwa wykreślił z niego część dotyczącą linii do Kołobrzegu i powstał twór, który unia może odrzucić, bo przecież nie ma żadnej linii kolejowej do lotniska, którą możnaby modernizować!

Z listy indykatywnej (projektów kluczowych) wyrzucili ponadto projekty dotyczące modernizacji linii Ulikowo - Wałcz (15 mln euro) oraz Szczecin Gł. - granica RP (Berlin) (20 mln euro). Wprawdzie nie oznacza to jeszcze, że nie dostaną one żadnego dofinansowania, ale jest ono z pewnościa zagrożone, gdyż projekty te będą musiały walczyć w konkursie z innymi - np. budowami kanalizacji, marin żeglarskich, czy oczyszczalni ścieków.

Na liście indykatywnej znalazły się za to np. budowa opery i filharmonii w Szczecinie (razem 30 mln euro), budowa hali widowiskowo sportowych w Szczecinie i Koszalinie (odpowiednio 41 i 10 mln euro). Nie twierdzę, że kultura i sport są mało ważne, bo z pewnością są, ale śmiem wątpić w regionalny charakter tych inwestycji.

Tymczasem linia Goleniów - Kołobrzeg na odcinku Baszewice - Gąbin jest w fatalnym stanie (V max. 20 lub 30 km/h) i jeśli w ciągu najblizszych dwóch lat nic się tam nie zacznie robić, ten odcinek zostanie po prostu zamknięty, a Szczecin straci jak najbardziej REGIONALNE połączenie kolejowe z Kołobrzegiem. Podobnie rzecz się ma z REGIONALNĄ linią kolejową Piła - Ulikowo, która na odcinku Tuczno - Kalisz Pomorski jest nieprzejezdna z powodu kradzieży infrastruktury. Z kolei na odcinku Kalisz - Ulikowo prędkości max są mocno "ponaciągane" z myślą o powodzeniu reaktywacji tego odcinka oraz z uwagi na wcześniej zaplanowaną modernizację linii, więc jeżeli do niej nie dojdzie prędkości i tu niedługo pewnie zaczną mocno spadać. Reaktywacja ruchu osobowego na tej linii, a więc pośrednio i modernizacja infrastruktury liniowej już w 2000 roku ujęta została w "Strategii rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego do roku 2015". Wpisanie modernizacji tej linii do RPO było więc działaniem zgodnym z wcześniej wytyczonymi kierunkami, tymczasem zarząd województwa ma w d... linie regionalne, uważając, że są one sprawą PKP. Dla PKP tymczasem, te linie mają bardzo marginalne znaczenie i wobec pilnych potrzeb remontowych na liniach głównych z pewnością nie doczekają się środków na naprawę, nie mówiąc już o modernizacji. Tradycyjnie zwyciężyło lobby blachosmrodowe i drogi wojewódzkie dostaną ponad 90 mln euro, a linie kolejowe - jak dobrze pójdzie, może z 10. Na szczęscie nie wykreślili przynajmniej zakupów taboru kolejowego. Plan przewiduje następujące zakupy: - w latach 2008 - 2011 - 6 spalinowych dwuczłonów i (tu nowość na polskich torach) 4 trójczłonowce, - w latach 2012-2013 - 5 trójczłonowych ezetów.

wysłane przez Piotr

Bodek napisał(a):

> Niestety wspaniały zarząd województwa wykreślił z niego > część dotyczącą linii do Kołobrzegu i powstał twór, > który unia może odrzucić, bo przecież nie ma żadnej > linii kolejowej do lotniska, którą możnaby modernizować!

projekt został zmieniony - to prawda. Nie ma linii do lotniska, ale jest odcinek prowadzący "prawie" do lotniska. Zdaje się, że przy końcu pasa startowego jest nawet bocznica...

wysłane przez Bodek

Piotr napisał(a):

> > projekt został zmieniony - to prawda. Nie ma linii do > lotniska, ale jest odcinek prowadzący "prawie" do lotniska. > Zdaje się, że przy końcu pasa startowego jest nawet > bocznica...

Bocznica jest do jednostki wojskowej w Mostach, a to kilometr za lotniskiem...