Forum
55 mln euro na inwestycje kolejowe
wysłane przez RJawdyk
wysłane przez Titanic1912 5
> Hę? Tylko Goleniów - port lotniczy? A dalej to już pies > trącał?
Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie Goleniów-Kołobrzeg. A ciekawy jestem ile za 40 mlm zł kupią szynobusów, bo za tą kwote chyba nie da się kupić planowanych 10...
-- Liczy się tylko Man:)
Liczy się tylko Man:)
wysłane przez RJawdyk
> Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie > Goleniów-Kołobrzeg.
No ja też słyszałem i do tego że całość jest poza konkursem ale to było za starego sejmiku i nie wiem czy czasem nowy już czegoś nie pozmieniał (o ile mógł).
-- 2: Dw. Niebuszewo - Pomorzany 3: Las Arkoński - Dworcowa
wysłane przez RJawdyk
> No ja też słyszałem i do tego że całość jest poza > konkursem ale to było za starego sejmiku i nie wiem czy czasem > nowy już czegoś nie pozmieniał (o ile mógł).
Sam sobie odpowiem po przeczytaniu pmk. Szlag mnie trafił. Wylądowało w konkursie... No to dalej trzydziestką będzie się jeździć a co tam widoczki można popodziwiać...
-- 2: Dw. Niebuszewo - Pomorzany 3: Las Arkoński - Dworcowa
wysłane przez Piotr
> Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie > Goleniów-Kołobrzeg.
Łączna pula to 860 mln ojro :). Projekty "pewniaków" pochłoną 390 milionów euro. Cała reszta to jeszcze 470mln euro dla naszego regionu, w przypadku drugiego podziału liczyć się będą najlepsze projekty, sporo też odpadnie, ale na pewno w tej drugiej puli znajdzie się jakiś projekt związany z koleją :).
wysłane przez MaTe
> Tu napisali o pewniakach :p, ja slyszałem jeszcze o remoncie > Goleniów-Kołobrzeg. > A ciekawy jestem ile za 40 mlm zł kupią szynobusów, bo za > tą kwote chyba nie da się kupić planowanych 10...
Kwoty są w euro.
pozdr MaTe
wysłane przez pioko17 38
wysłane przez MQ ?
> By się takie przydały na linię Szczecin - Poznań do > pociągów InterCity.
Ja tu widzę "zakup taboru kolejowego dla przewozów regionalnych". Pociągi IC przez Przewozy Regionalne uruchamiane bynajmniej nie są.
wysłane przez wojtazz 42
> W kupno taboru, wchodzą również jakieś dwie lokomotywy > osiągające 140 km/h?
Pomijajac, ze mowa jest o przewozach regionalnych to przeciez IC Chrobry jezdzi planowo z EP08 i na tych kilku kilometrach jedzie 140 i 130 km/h wiec o co Ci chodzi?
wysłane przez marko 4
> W kupno taboru, wchodzą również jakieś dwie lokomotywy > osiągające 140 km/h? > By się takie przydały na linię Szczecin - Poznań do > pociągów InterCity.
Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h. Jeżeli chodzi z resztą o tę linie to chyba jest tylko jeden odcinek 3 km na którym jest takowa prędkość dozwolona. Ten odcinek to Drawiny-Krzyż, a i tak nie da się do tej prędkości dobić bo zaraz zaczyna się łuk wjazdowy do Krzyża.
wysłane przez scw4444
Po pierwsze nie jedzie się Chrobrym 140km/h ani też 130km/h już od ponad jakiegoś roku. Jeździ tylko jeden maszynista i jedzie z vmax 125km/h.
Po drugie - osiągało się 140km/h.
pozdrawiam
wysłane przez pioko17 38
> Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h.
Tak, ale nie zawsze. Dlatego czasami pociąg z EP08 przyjeżdża wcześniej, a gdy EU/EP07, wtedy się spóźnia kilka minut. Przecież Warszawa nie zawsze będzie nam pożyczać "świnki". Skoro zapotrzebowanie na te lokomotywy jest coraz mniejsze (Wrocław oddał jednyną świnkę Warszawie, bo pociągi IC przyjeżdżały z EP09), to można kupić chociaż jedną świnkę od Warszawy.
-- Szczecin żyje EU07!
wysłane przez scw4444
> marko napisał(a):
> > Przecież jest EP08, która osiąga 140 km/h. > > Tak, ale nie zawsze. Dlatego czasami pociąg z EP08 przyjeżdża > wcześniej, a gdy EU/EP07, wtedy się spóźnia kilka minut. > Przecież Warszawa nie zawsze będzie nam pożyczać "świnki". > Skoro zapotrzebowanie na te lokomotywy jest coraz mniejsze > (Wrocław oddał jednyną świnkę Warszawie, bo pociągi IC > przyjeżdżały z EP09), to można kupić chociaż jedną > świnkę od Warszawy.
Też nie tak;-) Chrobry ma dużo luzu czowego i jest bez różnicy czy jedzie "siódemka" czy "świnia". Tym i tym jak jedziesz "pod kreskę" to przyjedziesz do Szczecina przed czasem. EP08 jest uwzgledniona w obiegu Chrobrego jako planowa lokomotywa na odcinku Poznań/Szczecin. Nie chodzi również o "kupowanie", może ewentualnie nastąpic przekazanie do z/do Zakładu Taboru tak jak to ma miejsce obecnie z "kiblami" lub w przypadku Cargo gdzie na nasz stan inwetarzowy zostały przekazane dwa "byki" 125 i 175 ze Skarzyska Kamiennej w zamian za dwa nasze (nuerów niestey nie pamiętam aktualnie).
pozdrawiam
wysłane przez yoss83
wysłane przez Piotr
> Projekt zakłada "modernizację regionalnej linii kolejowej > Goleniów - port lotniczy". Domyslem się, że chodzi tu o > kawałek od Goleniowa do stacji Mosty.
Niestety nic więcej nie wiem. Dodam, że na liście kluczowych inwestycji była również taka pozycja:
"Modernizacja regionalnej linii kolejowej Szczecin – granica państwa" 20 mln euro. Zdaje się, że została usunięta...
wysłane przez MaTe
> Projekt zakłada "modernizację regionalnej linii kolejowej > Goleniów - port lotniczy". Domyslem się, że chodzi tu o > kawałek od Goleniowa do stacji Mosty. Szkoda, że nie udało > się przeforsować inwestycji w połączenie bezpośrednio > pod lotnisko, obsługiwanym przez specjalne pociągi. Dużo > się mówiło o takim rozwiązaniu w poprzednich latach.
Projekt zakłada budowe odnogi od linii po sam terminal i utworzenie takiego połączenia.
pozdr MaTe
wysłane przez Piotr
> Projekt zakłada budowe odnogi od linii po sam terminal i > utworzenie takiego połączenia.
Rewelacja :), czyli Szczecina zyska (szynobusowe?) bezpośrednie połączenie pod sam terminal :)
wysłane przez MaTe
> Rewelacja :), czyli Szczecina zyska (szynobusowe?) bezpośrednie > połączenie pod sam terminal :)
Taki jest zamysł.
pozdr MaTe
wysłane przez pioko17 38
> Projekt zakłada budowe odnogi od linii po sam terminal i > utworzenie takiego połączenia.
Zakłada koncepcja zelektryfikowania pod sam terminal? Tj.Goleniów - Lotnisko?
-- Szczecin żyje EU07!
wysłane przez Piotr
^^ Tutaj na czerwono zaznaczyłem obecną linię kolejową, która zostanie dofinansowana z EU. Ciekawi mnie jak chcą poprowadzić dalszy odcinek - pod sam terminal. Jak ktoś wie to może śmiało zaznaczyć na tym co storzyłem.
wysłane przez smollo
wysłane przez Bodek
No niezupełnie tylko formalnośc! Pierwotnie tytuł tego projektu brzmiał: "Modernizacja regionalnej linii kolejowej Goleniów - Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin/Goleniów". Niestety wspaniały zarząd województwa wykreślił z niego część dotyczącą linii do Kołobrzegu i powstał twór, który unia może odrzucić, bo przecież nie ma żadnej linii kolejowej do lotniska, którą możnaby modernizować!
Z listy indykatywnej (projektów kluczowych) wyrzucili ponadto projekty dotyczące modernizacji linii Ulikowo - Wałcz (15 mln euro) oraz Szczecin Gł. - granica RP (Berlin) (20 mln euro). Wprawdzie nie oznacza to jeszcze, że nie dostaną one żadnego dofinansowania, ale jest ono z pewnościa zagrożone, gdyż projekty te będą musiały walczyć w konkursie z innymi - np. budowami kanalizacji, marin żeglarskich, czy oczyszczalni ścieków.
Na liście indykatywnej znalazły się za to np. budowa opery i filharmonii w Szczecinie (razem 30 mln euro), budowa hali widowiskowo sportowych w Szczecinie i Koszalinie (odpowiednio 41 i 10 mln euro). Nie twierdzę, że kultura i sport są mało ważne, bo z pewnością są, ale śmiem wątpić w regionalny charakter tych inwestycji.
Tymczasem linia Goleniów - Kołobrzeg na odcinku Baszewice - Gąbin jest w fatalnym stanie (V max. 20 lub 30 km/h) i jeśli w ciągu najblizszych dwóch lat nic się tam nie zacznie robić, ten odcinek zostanie po prostu zamknięty, a Szczecin straci jak najbardziej REGIONALNE połączenie kolejowe z Kołobrzegiem. Podobnie rzecz się ma z REGIONALNĄ linią kolejową Piła - Ulikowo, która na odcinku Tuczno - Kalisz Pomorski jest nieprzejezdna z powodu kradzieży infrastruktury. Z kolei na odcinku Kalisz - Ulikowo prędkości max są mocno "ponaciągane" z myślą o powodzeniu reaktywacji tego odcinka oraz z uwagi na wcześniej zaplanowaną modernizację linii, więc jeżeli do niej nie dojdzie prędkości i tu niedługo pewnie zaczną mocno spadać. Reaktywacja ruchu osobowego na tej linii, a więc pośrednio i modernizacja infrastruktury liniowej już w 2000 roku ujęta została w "Strategii rozwoju Województwa Zachodniopomorskiego do roku 2015". Wpisanie modernizacji tej linii do RPO było więc działaniem zgodnym z wcześniej wytyczonymi kierunkami, tymczasem zarząd województwa ma w d... linie regionalne, uważając, że są one sprawą PKP. Dla PKP tymczasem, te linie mają bardzo marginalne znaczenie i wobec pilnych potrzeb remontowych na liniach głównych z pewnością nie doczekają się środków na naprawę, nie mówiąc już o modernizacji. Tradycyjnie zwyciężyło lobby blachosmrodowe i drogi wojewódzkie dostaną ponad 90 mln euro, a linie kolejowe - jak dobrze pójdzie, może z 10. Na szczęscie nie wykreślili przynajmniej zakupów taboru kolejowego. Plan przewiduje następujące zakupy: - w latach 2008 - 2011 - 6 spalinowych dwuczłonów i (tu nowość na polskich torach) 4 trójczłonowce, - w latach 2012-2013 - 5 trójczłonowych ezetów.
wysłane przez Piotr
> Niestety wspaniały zarząd województwa wykreślił z niego > część dotyczącą linii do Kołobrzegu i powstał twór, > który unia może odrzucić, bo przecież nie ma żadnej > linii kolejowej do lotniska, którą możnaby modernizować!
projekt został zmieniony - to prawda. Nie ma linii do lotniska, ale jest odcinek prowadzący "prawie" do lotniska. Zdaje się, że przy końcu pasa startowego jest nawet bocznica...
wysłane przez Bodek
> > projekt został zmieniony - to prawda. Nie ma linii do > lotniska, ale jest odcinek prowadzący "prawie" do lotniska. > Zdaje się, że przy końcu pasa startowego jest nawet > bocznica...
Bocznica jest do jednostki wojskowej w Mostach, a to kilometr za lotniskiem...