Forum

Nie będzie pociągu Szczecin - Trzebież

W tym sezonie nie ma co liczyć na reaktywowanie połączenia kolejowego do Trzebieży. Nie ma na to pieniędzy.

wysłane przez Iwo

Cóź, chyba między bajki możemy odłożyć reaktywację połączenia z Trzebieżą. Wieloletnie zaniedbania po stronie PKP doprowadziły do katastrofalnego stanu torowiska, które jest utrzymywane tylko i wyłącznie dzięki istnieniu w Trzebieży Nadleśnictwa i bazy paliw. Dobre połączenie drogowe z Trzebieżą ( linia samorządowa ) zapewnia szybki transport mieszkańców do pracy, szkół, itp. Ja wiem, że wielu Szczecinian z miłą chęcią przejechało by się w sezonie pociągiem do Trzebieży, niemniej jednak nie stać nas na takie atrakcję ( nawet bogate Police nie są w stanie sfinansować naprawy złom toru )

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
Iwo napisał(a):

> Cóź, chyba między bajki możemy odłożyć reaktywację > połączenia z Trzebieżą. Wieloletnie zaniedbania po > stronie PKP doprowadziły do katastrofalnego stanu torowiska,

I raczej nie ma co liczyć na poprawę. O ile do Polic juz możemy dojechać szybciej niz wcześniej to o Trzebieży możemy sobie tylko pomarzyć. Inna sprawa, że PR mógłoby zrobić przejazdy specjalne coś z serii "weekend z PKP" dla reklamy. Ale co to za reklama, gdzie trakcja trzyma się dzięki rdzy a tory porastają kilkumetrowe chaszcze.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Iwo napisał(a):

> Inna sprawa, że PR mógłoby > zrobić przejazdy specjalne coś z serii "weekend z PKP" dla > reklamy. Ale co to za reklama, gdzie trakcja trzyma się > dzięki rdzy a tory porastają kilkumetrowe chaszcze.

No tak. Reklamować to tu nie ma czego. Ale z drugiej strony to jest trasa idealna dla pasjonatów. Przydałoby się uruchomić tam parę pociągów specjalnych-turystycznych w sezonie i ja liczę, że tak się stanie. Bo na ruch pasażerski to nie ma szans, szczególnie po zamknięciu drugiego toru między Niebuszewem a Gocławiem.
tom1 napisał(a):

> No tak. Reklamować to tu nie ma czego. Ale z drugiej strony to > jest trasa idealna dla pasjonatów.

Nawet dla zwykłych pasażerów. W końcu linia ma iście górki klimat.

> Przydałoby się uruchomić > tam parę pociągów specjalnych-turystycznych w sezonie i ja > liczę, że tak się stanie.

Dokładnie, nawet 5 przejazdów na sezon by zapewne starczyły. Kiedyś był "weekend pod parą" do Trzebieży, ale to lata 90-te...

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
tom1 napisał(a):

> No tak. Reklamować to tu nie ma czego. Ale z drugiej strony to > jest trasa idealna dla pasjonatów. Przydałoby się uruchomić > tam parę pociągów specjalnych-turystycznych w sezonie i ja > liczę, że tak się stanie.

Śmiem wątpić, zdajesz sobie sprawę, jakie to są koszty uruchomienia nawet okazjonalnego przejazdu? Dasz na to fundusze?

> Bo na ruch pasażerski to nie ma szans, szczególnie po > zamknięciu drugiego toru między Niebuszewem a Gocławiem.

Wcześniej jeździło się po jednym torze i nikomu to nie przeszkadzało.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
Iwo napisał(a):

> Wcześniej jeździło się po jednym torze i nikomu to nie > przeszkadzało.

Zaraz, zaraz. Wcześniej tzn. kiedy? Z tego co pamiętam zawsze ruch na tym odcinku był po dwóch torach. Ruch zawieszono 30.09.2002 i do tego czasu pociagi jeździły po 2 torach. 23.07.2003 wykoleił się pociąg towarowy na Niebuszewie i to chyba po tym incydencie PKP zamknęły jeden z torów od Niebuszewa w kierunku Gocławia. A to było już po zawieszeniu przewozów. Taka wersja jest mi znana. Od razu przyznam, że w tym czasie nie było mnie trochę w kraju więc skoryguj mnie jeśli piszę nieprawdę.
tom1 napisał(a):

> Taka wersja jest mi znana. Od razu przyznam, że w tym czasie nie > było mnie trochę w kraju więc skoryguj mnie jeśli piszę > nieprawdę.

Zamknięty był np. jeden z torów od Polic do Skolwina.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez (użytkownik usunięty)

I od Gocławia do Glinek
Mareczek napisał(a):

> I raczej nie ma co liczyć na poprawę. O ile do Polic juz > możemy dojechać szybciej niz wcześniej to o Trzebieży > możemy sobie tylko pomarzyć.

No to... chyba sobie wymarzyliśmy :) Z tego, co mozna wyczytań w rozkładzie jazdy, to mamy zapewnione połączenie z Głównego do Trzebieży w 1 godz. i 6 minut.

Pozostaje dla mnie pytanie. Po co Łękno i Pogodno? No i przede wszystkim. Skolwim.

P.S. Tak. Napisałem dobrze to ostatnie słowo (?). Zgodnie z rozkładem jazdy :)

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.
- A to zmienia postać rzeczy.
MaK napisał(a):

> Pozostaje dla mnie pytanie. Po co Łękno i Pogodno? > No i przede wszystkim. Skolwim.

Jeżeli chcemy, aby linia przynosiła jakieś dochody to należy jak najwięcej uruchomić stacji, w niektórych miejscach wystarczy tylko ułożyć płyty chodnikowe. Przecież nikt nie będzie jechał np. ze Skolwina na Główny, żeby pojechać później do Trzebieży.
MaK napisał(a):

Ale żeś wątek odgrzebał, już się przestraszyłem, że osobówki mi zabrali :P

> No to... chyba sobie wymarzyliśmy :) > Z tego, co mozna wyczytań w rozkładzie jazdy, to mamy > zapewnione połączenie z Głównego do Trzebieży w 1 godz. i 6 > minut.

Ano, powoli wszystko zaczyna się ruszać, od poniedziałku zaczyna się remont toru od Skolwina do Polic (wymiana jakichś 2000 podkładów), co pozwoli na zrobienie mijanki na tym szlaku. Potem przytargają na Glinki budulec do zrobienia krawędzi peronowej na Glinkach (budulec leży w Gocławiu ponoć), no i mają się za przejście na Niebuszewie zabrać. Ciekawe jaką prędkość maksymalną dadzą temu kiblowi. 50 km/h?

> Pozostaje dla mnie pytanie. Po co Łękno i Pogodno? > No i przede wszystkim. Skolwim.

Cóż, są to potencjalne miejsca, gdzie mogą wsiadać ludzie, zwłaszcza, że są to dość zaludnione dzielnice. Ponadto zauważ, że i Pogodno i Łękno, i Skolwin mają bezproblemowe dojście na perony, wystarczy tylko wynająć jakiegoś WirMara, żeby sprzątnęli co nieco.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
marko napisał(a):

> Ale żeś wątek odgrzebał

No. Nie ma to tamto. Wiesz, że lubię schizować ludzi :>

> Ciekawe jaką prędkość maksymalną dadzą temu kiblowi. 50 km/h?

No w zeszycie widnieje z tego co pamiętam 70 km/h o_O A co lepsze. Czas jazdy z Niebuszewa do Gocławia: 5,5 minuty... Zaś z Gocławia do Glinek 2,8 minuty.

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.
- A to zmienia postać rzeczy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
marko napisał(a):

> Ciekawe jaką prędkość maksymalną dadzą temu kiblowi. 50 km/h?

PLK na ten rok pokazuje takie coś dla poc. pasażerskich:

406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N -0,089 4,500 50 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 4,500 14,640 40 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 14,640 16,218 70 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 16,218 20,500 40 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 20,500 23,000 30 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 23,000 28,300 40 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 28,300 34,600 50 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI N 34,600 37,058 30

406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI P 3,470 4,500 50 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI P 4,500 8,873 40 406 SZCZECIN GŁÓWNY - TRZEBIEZ SZCZECINSKI P 8,873 23,750 70

Przy planowaniu na 2008/9 jest bez zmian.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Mareczek napisał(a):

[ciach wszystko]

Cóż, niezłe prędkości. Jakby tak w centrali w Warszawie myśleli, to 70 km/h mogło być w obu kierunkach ale po co, przecież można po jednym sprawnym torze jeździć (tylko jak długo?). Ciekawe jak będzie z nadodrzanką.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez Bodek

Mareczek napisał(a):

> Przy planowaniu na 2008/9 jest bez zmian.

Baza danych dotycząca prędkości widocznie ciągle nie jest zaktualizowana, bo nam w oficjalnym piśmie podano następujące prędkości: Sz-n Gł. - Turzyn - 40 km/h; Turzyn - Police - 70 km/h; Police - Trzebież - 40/50 km/h.

Sprawa uruchomienia przewozów jeszcze nie jest przesądzona. W piątek 9 maja bedzie u nas w tej sprawie spotkanie z samorządowcami z Polic i Szczecina, podczas którego przedyskutowana bedzie kwestia możliwości wspólnego finansowania przewozów. Koszty po rozłożeniu na 3 części są śmiesznie niskie (mówimy jedynie o pociagach weekendowych), więc jest duża szansa na reaktywację. A co? Koszalin może, to i my nie będziemy gorsi :)

wysłane przez Lukasy

Bodek napisał(a):

> W piątek 9 maja bedzie u nas w tej sprawie spotkanie z > samorządowcami z Polic i Szczecina, podczas którego > przedyskutowana bedzie kwestia możliwości wspólnego > finansowania przewozów.

Ciekawe, czy burmistrz Polic nadal będzie przeciwnikiem pociągów...

-- Zamykamy przejazd i świecimy zastępczy

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez marko 4

Lukasy napisał(a):

> Ciekawe, czy burmistrz Polic nadal będzie przeciwnikiem pociągów...

Oczywiście, że tak, bo przecież żyje z busiarstwa i LS-u.

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Oczywiście, że tak, bo przecież żyje z busiarstwa i LS-u.

Busiarstwo chyba jeździ bez dotacji, natomiast co do LS-u, co wolisz? Dopłacać powiedzmy 0,50 gr do kilometra autobusu, który ma większy zasięg, czy 3 zł do kilometra pociągu, który ma 3 stacyjki i to tak, że Trzebież mogłby obsługiwać co najwyżej w 5%?

Przecież nie utniesz dofinanasowania oświaty na rzecz pociągu, który na pewno nie zaspokoi potrzeb mieszkańców!

Oczywiście, nie mówie, że poc. jest bee, bo właściwym rozwiązaniem byłby dojazd ze Szczecina do Trzebieży i dalej skomunikowanie i obsługa autobusem, ale obecnie raczej o tym zapomnijmy.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Bodek napisał(a):

> Ten rozkaz szczególny to jakaś porażka, nie można tego puścić po > prostu na "Sz"?

To nie takie proste podać Sz. Ogólnie Gocław nie posiada "Sz" na semaforach wyjazdowych. Jeżeli nawet sam "Sz", to łącznie z "W-24". A jeżeli takie zmiany w sygnalizacji na Stacji, to zmiany RTS-ów i innych dupereli. Ogólnie, masa energi wyrzuconej w błoto. Jeżeli już mówimy o takich przebudowach urządzeń SRK, to lepiej jest pomyśleć o przystosowaniu blokady liniowej od Gocławia do Glinek po torze nr 2 na dwukierunkową. W 2006 r. takie zależności tam istniały. Nie powinno być problemu z ich przywróceniem.

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.
- A to zmienia postać rzeczy.

wysłane przez marko 4

Mareczek napisał(a):

> Dolicz do tego odpowiednie wyprofilowanie peronu, bo po położeniu > płyt miałbyś schodek na peron o wysokości 50-60 cm.

Tam, gdzie pierwotnie przejście miało być nic nie trzeba profilować, bo peron się kończy i opada.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Tam, gdzie pierwotnie przejście miało być nic nie trzeba > profilować, bo peron się kończy i opada.

Dojście do przejścia byłoby przez działki? Goleniów 2 się robi...

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez marko 4

Mareczek napisał(a):

> Dojście do przejścia byłoby przez działki? Goleniów 2 się robi...

Lepsze to niż zrobienie przejścia w miescu schodka dla manewrowych i drużyn konduktorskich chyba nie? Przynajmniej babcie nie bądą marudzić bo nisko i płasko będzie

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Lepsze to niż zrobienie przejścia w miescu schodka dla manewrowych i > drużyn konduktorskich chyba nie?

No właśnie nie wiem. Znając życie mechanicy będą się zatrzymywać przy budzie, pod wiatą, a przejście na końcu peronu... Zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez marko 4

Mareczek napisał(a):

> No właśnie nie wiem. Znając życie mechanicy będą się > zatrzymywać przy budzie, pod wiatą, a przejście na końcu peronu... > Zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

No ale to chyba nie jest żaden problem przejść 150 metrów do przejścia i wyjść po równym, niż iść 10 metrów i spaść ze schodów?

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Mareczek napisał(a):

> No ale to chyba nie jest żaden problem przejść 150 metrów do > przejścia

Więc piszę - Goleniów 2. 150 tu, 150 tam i Ci autobus z Boguchwały ucieka.

> i wyjść po równym, niż iść 10 metrów i spaść ze > schodów?

I tak muszą zrobić. Wolałbym schody niż układanie na nowo chodniczka przez działki.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez marko 4

Mareczek napisał(a):

> Więc piszę - Goleniów 2. 150 tu, 150 tam i Ci autobus z Boguchwały > ucieka.

Żaden autobus mi nie ucieka, nad jednym 57 wg. rozkładu jest 7 minut przewagi, nad nastepnymi w przypadku wysiadki na Niebuszewie - 12 minut, o 82 nie ma co mówić.

> I tak muszą zrobić. Wolałbym schody niż układanie na nowo > chodniczka przez działki.

Nic nie trzeba układać bo chodnik jest. Tylko właściciele garaży sobie bramę postawili ale to teren PKP więc w razie co brama ma być otwarta

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Żaden autobus mi nie ucieka, nad jednym 57 wg. rozkładu jest 7 minut > przewagi, nad nastepnymi w przypadku wysiadki na Niebuszewie - 12 > minut, o 82 nie ma co mówić.

Jeny, kit z tym autobusami, zwykłe drałowanie w te i wewte 300 metrów jest bezsensem! I pewnie się skończy tym, że większość będzie chodziła przez obecne nielegalne przejście, a nowe płyty będą porastały trawą. Kasa w błoto.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Niestety nie będzie letnich pociągów do Trzebieży. Głównie za sprawą postawy samorządowców polickich połączenie nie zostanie uruchomione. Wiceburmistrz tego miasta twierdzi, że komunikacja miejska obsługiwana przez komunalną firmę mającą siedzibę w Policach w pełni zaspokaja potrzeby dojazdu do Trzebieży, poza tym jest tańsza (aż o 2 tys. zł) od pociągów i bardziej elastyczna (w dni pochmurne kursy są odwoływane). Ponadto zdaniem włodarzy Polic pasażerowie zobaczyliby z okien pociągów Police oraz Szczecin od najgorszej strony - ruiny fabryk oraz zdemolowane dworce (a tego nie chcemy, bo przecież Szczecin to piękne, czyste i nowoczesne miasto :/). Przedstawiciel ZDiTM Szczecin mimo początkowo pozytywnego nastawienia do pomysłu urzędu marszałkowskiego, po usłyszeniu zdecydowanie negatywnej opinii Polic, również wycofał swe poparcie dla tej inicjatywy.

Tak więc, na ewentualną reaktywację ruchu pasażerskiego na linii trzebieskiej przyjdzie nam jeszcze długo poczekać, gdyż obecnie pomysł ten nie znajduje zrozumienia szczególnie wśród włodarzy Polic, którzy uważają, że pociągi powinny się samofinansować (co jest oczywistą utopią, gdyż nawet komunikacja miejska jest dotowana, o czym Pan Burmistrz doskonale wie).

Jednak Koszalin lepszy. Tam się da, a u nas tradycyjnie nie :(

wysłane przez marko 4

Bodek napisał(a):

Ehhh ale ci burmistrzowie to są uparci. Wszędzie to samo. Jak tylko dorwie się do koryta to już za wszelką cenę będzie chciał się przy wodopoju utrzymać. Wiedziałem, że jak tylko sprawa trafi do tego bubka z Polic to ten będzie na nie. Przecież musi swoją LS utrzymywać i swoje busy. A to by konkurencja była. Może by tak pana burmistrza ABW postraszyć? W Chojnicach tak zrobili i burmistrz momntalnie zrezygnował z planu zaorania dworca kolejowego na rzecz budowania dworca PKS, BA! nawet teraz jest skory do przywracania kilku upadłych połączeń kolejowych.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton

wysłane przez Lukasy

Bodek napisał(a):

[ciach]

Widać polickie lobby blachosmrodowe ma się doskonale. Szkoda słów po prostu...

PS. Może niech szacowna włodarzeria poza gloryfikowaniem gumowych środków transportu weźmie się także do roboty? Niektóre drogi w gminie są w gorszym stanie, niż budynek dworca w Skolwinie...

-- Zamykamy przejazd i świecimy zastępczy

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez tom1

Bodek napisał(a):

[ciach wszystko]

No cóż. Rzeczywiście szkoda słów na komentowanie tego. Mnie jednak zastanawia fakt dlaczego dopiero teraz ta "wspaniała" narada się odbyła. Trzeba było w tamtym roku już to powiedzieć, że nie chcą uruchomienia pociągów a nie ludziom smaku narobić i we wszystkich rozkładach kursy powstawiać. Żenujące to jest. Łudziłem się, że coś z tego będzie a tu... znowu wylądowałem w "polskiej" (żeby nie napisać szczecińskiej albo lepiej polickiej )rzeczywistości.
> które jest utrzymywane tylko i wyłącznie dzięki istnieniu > w Trzebieży Nadleśnictwa i bazy paliw.

No wlasnie, ktos jakis czas temu pisal, ze Naftobaza zawiesila swoja dzialalnosc. Logo naftobazy zniklo z drogowskazu prowadzacego do bazy, teraz jest tylko drogowskaz "Baza paliw", nie ma numeru Naftobazy. a Tor do bazy jest jezdzony. Stwierdzone dzisiaj naocznie z pokladu roweru :) To tak lekko OTopicznie odnosnie Trzebiezy.

-- - Ciekawe dlaczego na wyświetlaczu jest Stocznia Szczecińska a nie Zajezdnia Golęcin? -Bo to bis tylko bez bisa! (C) by Wojtazz & Mareczek
wojtazz napisał(a):

> No wlasnie, ktos jakis czas temu pisal, ze Naftobaza zawiesila > swoja dzialalnosc.

Z tego co wiem, to zmieniła tylko właściciela. Baza jako taka zostanie z uwagi na tzw. obronność państwa.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
wojtazz napisał(a):

> No wlasnie, ktos jakis czas temu pisal, ze Naftobaza zawiesila > swoja dzialalnosc. Logo naftobazy zniklo z drogowskazu > prowadzacego do bazy, teraz jest tylko drogowskaz "Baza > paliw", nie ma numeru Naftobazy.

Baza istnieje, raz w miesiącu LOTOS tam zagląda ;)

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton