Forum

Widok na przystanek Szczecin Golęcino

zdjęcie
Widok na przystanek Szczecin Golęcino
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez tom1

Patrząc na takie malownicze stacyjki mogę powiedzieć tylko jedno: wielka szkoda, że pociągi do Trzebieży już tędy nie jeżdżą :(

wysłane przez Piotr

tom1 napisał(a):

> Patrząc na takie malownicze stacyjki mogę powiedzieć tylko > jedno: wielka szkoda, że pociągi do Trzebieży już tędy > nie jeżdżą :(

Założę się, że jakiś weekendowy szynobus, ew. kolejka retro byłaby pełna...Codzienne kursy to raczej bajka i marzenie, ale weekendowe przejazdy mają rację bytu. Jak dla mnie najbardziej malowniczy jest przejazd obok Hydrierwerke Pölitz :), a wcześniej to jeszcze odcinek Gocław - Skolwin :). Generalnie cała trasa jest boska :D.

wysłane przez Iwo

Piotr napisał(a):

> Założę się, że jakiś weekendowy szynobus, ew. kolejka > retro byłaby pełna...

Jedynie prywatny operator, bo wątpię, żeby PKP cokolwiek takiego uruchomiło.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez mkokolus

tom1 napisał(a):

> Patrząc na takie malownicze stacyjki mogę powiedzieć tylko > jedno: wielka szkoda, że pociągi do Trzebieży już tędy > nie jeżdżą :(

Czy one są malownicze to bym tego nie powiedział, linia ogólnie jest zakrzaczona przystanki i stacyjki jak powiedziałeś to też są zdewastowane, zrujnowane itd. Co do ruchu pasażerskiego to nie można robić sobie żadnych nadziei ponieważ ludzie by nie jeździ nawet z powodu że pociągu, nie ma na Placu Rodła jak autobusu i pociąg by nie jeździł przez ścisłe centrum Szczecina. Jedynie co to można liczyć na to że kiedyś pociąg będą jeździć ze stacji Szczecin Niebuszewo w trasy regionalne i krajowe.

wysłane przez tom1

mkokolus napisał(a):

> Czy one są malownicze to bym tego nie powiedział

...kwestia gustu. Dla ciebie może być malownicza np. odpicowana stacja w centrum wielkiego miasta.

> Co do > ruchu pasażerskiego to nie można robić sobie żadnych > nadziei ponieważ ludzie by nie jeździ nawet z powodu że > pociągu, nie ma na Placu Rodła jak autobusu i pociąg by nie > jeździł przez ścisłe centrum Szczecina.

No bez przesady! Pociąg to nie tramwaj i nie licz, że bedzie jechał przez środek śródmiejskich alei! Od tego jest komunikacja miejska. Ludzie nie korzystali z tej linii z wielu powodów. Ale nie będę się rozpisywał bo na ten temat była już dyskusja na forum.

>Jedynie co to > można liczyć na to że kiedyś pociąg będą jeździć ze > stacji Szczecin Niebuszewo w trasy regionalne i krajowe.

A te "rewelacje" to skąd wziąłeś? O tym też już było na forum, że nie ma sensu i pieniędzy itd. Ja osobiscie uważam, że jak już miano by reaktywować tą linię dla ruchu pasażerskiego to na całej długości a nie tylko do Niebuszewa.

wysłane przez Iwo

tom1 napisał(a):

> >Jedynie co to > > można liczyć na to że kiedyś pociąg będą jeździć ze > > stacji Szczecin Niebuszewo w trasy regionalne i krajowe. > > A te "rewelacje" to skąd wziąłeś? > O tym też już było na forum, że nie ma sensu i pieniędzy > itd.

Jeszcze w latach 90` część pociągów rozpoczynała bieg od stacji Szczecin Niebuszewo...

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
Iwo napisał(a):

> Jeszcze w latach 90` część pociągów rozpoczynała bieg od > stacji Szczecin Niebuszewo...

Z Niebuszewa większość dalekobieżnych jeździła do 1998r. W 1999r z dalekobieżnych został tam tylko pośpieszny "Czcibor" i osobówki do Chojnic, Głogowa i Koszalina. Co jakiś czas pojawiają się głosy, że część EZT ze Wzgórza ma stacjonować na Niebuszewie. Być może tak będzie ale kiedy to już nie wiadomo...

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton
> Z Niebuszewa większość dalekobieżnych jeździła do 1998 r.

A pośpieszny do Torunia?? chyba jezdził nawet po 1998 r.

"W Szwecji jest tyle samo samobójstw co w Polsce, bo tam jest ciemno" (c) Piotr Szumlewicz
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Romanas napisał(a):

> A pośpieszny do Torunia?? chyba jezdził nawet po 1998 r.

Z Niebuszewa były dwa pośpiechy do Torunia - "Bogusław" i "Barnim". Ten pierwszy zniknął z rozkładu po 1998, a ten drugi od 1999 jeździł już tylko z Głównego.

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez Iwo

marko napisał(a):

> Co jakiś czas pojawiają > się głosy, że część EZT ze Wzgórza ma stacjonować na > Niebuszewie. Być może tak będzie ale kiedy to już nie wiadomo...

Tylko kto za to zapłaci? Przecież wymagało by to budowy całej infrastruktury postojowej od nowa.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
Iwo napisał(a):

> Tylko kto za to zapłaci? Przecież wymagało by to budowy całej > infrastruktury postojowej od nowa.

Tam wszystko jest jak było. Tory są pod drutem, woda jest dociągnięta, kanalizacja jest sprawna. Jedynie należałoby ściąć trawę i wymienić dwa fragmenty torów. No i jeszcze przepędzić bezdomnych, którzy w starej grzałce zrobili sobie noclegownie...

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez 105ngs

tom1 napisał(a):

> No bez przesady! Pociąg to nie tramwaj i nie licz, że bedzie > jechał przez środek śródmiejskich alei! Od tego jest > komunikacja miejska.

Tak, ale układ torowisk w Szczecinie jest na tyle dobry, że aż się prosi, żeby w przyszłości wykorzystać to do uruchomienia jakieś okólnej szybkiej kolejki, a nawet kilku takich linii. W mieście jest przecież sporo bocznic, które już nie są używane, a po remoncie torów z powodzeniem mogłyby być wykorzystane przez jakąś szczecińską SKM-kę. Chociażby tory na os. Słoneczne - i nie trzeba nawet SST budować. No ale to takie moje marzenia, a realia są jakie są...

-- Generalnie chodzę w skarpetach i nie pokazuję stopek publicznie...

wysłane przez Iwo

105ngs napisał(a):

> wykorzystane przez jakąś szczecińską SKM-kę. Chociażby tory > na os. Słoneczne - i nie trzeba nawet SST budować. No ale to > takie moje marzenia, a realia są jakie są...

Plany były. Wymagało to jedynie dobudowania łącznicy od po. Zdroje tak, aby nie tracić czasu na zmianę czoła w Dąbiu.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez mkokolus

>tom1 napisał(a):

> ...kwestia gustu. Dla ciebie może być malownicza np. odpicowana > stacja w centrum wielkiego miasta.

Mi chodziło o to że jeżeli nic nie będzie robione na tej linii w sensie ruchu pasażerskiego to te przystanki albo przestaną istnieć, lub zostaną doszczętnie zdewastowane przez wandali

> No bez przesady! Pociąg to nie tramwaj i nie licz, że bedzie > jechał przez środek śródmiejskich alei! Od tego jest > komunikacja miejska. > Ludzie nie korzystali z tej linii z wielu powodów. Ale nie > będę się rozpisywał bo na ten temat była już dyskusja na > forum.

No to wiadomo że pociągu nie będzie na Placu Rodła, a znajdź osobę która np. z Galaxy specjalnie by jechała do stacji Szczecin Główny na pociąg do Polic to oczywiste że wsiądzie w autobus bo jej będzie bliżej.

> A te "rewelacje" to skąd wziąłeś?

Znam pewne osoby które mają wiele informacji na ten temat.
mkokolus napisał(a):

> Mi chodziło o to że jeżeli nic nie będzie robione na tej linii > w sensie ruchu pasażerskiego to te przystanki albo przestaną > istnieć, lub zostaną doszczętnie zdewastowane przez wandali

Wystarczy, że dewastuje je ząb czasu, po co tu jeszcze wandale do niszczenia ruin?

Technik serwisu :)

wysłane przez Lukasy

Luke_Police napisał(a):

> Wystarczy, że dewastuje je ząb czasu, po co tu jeszcze > wandale do niszczenia ruin?

Że tak się wyrażę - przecież trzoda zawsze lubiła się bawić w niszczenie cudzego. Zwłaszcza ta skolwińsko-gocławska. Każdy wie, że w północnych dzielnicach Szczecina panuje krajobraz ruinowo-zniszczeniowy :/

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Że tak się wyrażę - przecież trzoda zawsze lubiła się bawić w > niszczenie cudzego. Zwłaszcza ta skolwińsko-gocławska. Każdy wie, > że w północnych dzielnicach Szczecina panuje krajobraz > ruinowo-zniszczeniowy :/

Wszędzie jest tak samo. Wystarczy popatrzeć na niebuszewski dworzec. Na peronie walają się puszki po piwie, rozbite szkło, śmieci. Jacyś inteligentni ludzie wyprowadzają psy na tory. Ostatnio jacyś geniusze postanowili podpalić dawne pomieszczenie dla rewidentów i manewrowych, a z zamurowanego przejścia podziemnego miejscowe pijaczki zrobiły sobie toaletę...

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez Iwo

marko napisał(a):

> Wszędzie jest tak samo. Wystarczy popatrzeć na niebuszewski dworzec. > Na peronie walają się puszki po piwie, rozbite szkło, śmieci. > Jacyś inteligentni ludzie wyprowadzają psy na tory. Ostatnio jacyś > geniusze postanowili podpalić dawne pomieszczenie dla rewidentów i > manewrowych, a z zamurowanego przejścia podziemnego miejscowe pijaczki > zrobiły sobie toaletę...

Niestety jest. Tutaj albo miasto powinno się zainteresować budynkiem dworca i przejąć to od PKP, lub PKP powinno zadbać o swój teren, choćby posprzątać, alr to niestety jest za trudne.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!
Iwo napisał(a):

> Niestety jest. Tutaj albo miasto powinno się zainteresować budynkiem > dworca i przejąć to od PKP, lub PKP powinno zadbać o swój teren, > choćby posprzątać, alr to niestety jest za trudne.

Jeśli chodzi o sam budynek to on akurat jest w super stanie. Jest on wynajęty przez jakiś hotel i hurtownie lamp, a właściciele tych firm o budynek dbają - w miarę swoich możliwości. Najgorzej jest z peronami i torami. To już należy do PKP i chyba jest jak mówisz, że sprzątnięcie dworca stanowi dla nich ogromny problem...

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton
marko napisał(a):

> Ostatnio jacyś > geniusze postanowili podpalić dawne pomieszczenie dla rewidentów i > manewrowych, a z zamurowanego przejścia podziemnego miejscowe pijaczki > zrobiły sobie toaletę...

Palące się podkłady kolejowe to też jest od pewnego czasu pospolite zjawisko w tych dzielnicach. Nie dziwię się, że jeden ztorów zamknęli.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Palące się podkłady kolejowe to też jest od pewnego czasu pospolite > zjawisko w tych dzielnicach. Nie dziwię się, że jeden ztorów > zamknęli.

Palące się podkłady to jeszcze nic. Ostatnio dzieci wpadły na genialny pomysł ustawiania kamiennych zapór na torze - dobrze że na tym zamkniętym.

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez Iwo

Lukasy napisał(a):

> Że tak się wyrażę - przecież trzoda zawsze lubiła się bawić w > niszczenie cudzego. Zwłaszcza ta skolwińsko-gocławska. Każdy wie, > że w północnych dzielnicach Szczecina panuje krajobraz > ruinowo-zniszczeniowy :/

Idealny wprost do nakręcenia jakiegoś filmu wojennego...

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez Iwo

mkokolus napisał(a):

> Mi chodziło o to że jeżeli nic nie będzie robione na tej linii > w sensie ruchu pasażerskiego to te przystanki albo przestaną > istnieć, lub zostaną doszczętnie zdewastowane przez wandali

Patrząc na ostatnie posunięcia PLK w kraju można się spodziewać ich fizycznej likwidacji, bo reaktywacji połączeń do Trzebieży to my się nie doczekamy.

-- Prawdziwi twardziele swych kartek nie ukrywają!

wysłane przez Piotr

mkokolus napisał(a):

> No to wiadomo że pociągu nie będzie na Placu Rodła, a znajdź > osobę która np. z Galaxy specjalnie by jechała do stacji > Szczecin Główny na pociąg do Polic to oczywiste że wsiądzie w > autobus bo jej będzie bliżej.

A kto Ci każe zasuwać na główny?;), a Turzyn? a Niebuszewo? Może ktoś np. pracuje gdzieś w tych okoliach? a Pogodno? (chyba inaczej to się nazywa, ale chodzi mi o przystanek pod mostem Akademickim) Zaraz przy Uniwersytecie...Ciekawe ile osób turla się stamtąd do centrum miasta, aby potem udać się w stronę Polic...

wysłane przez mkokolus

>Piotr napisał(a):

> A kto Ci każe zasuwać na główny?;),

Nikt mi nie każe tylko dałem przykład.

>a Turzyn? a Niebuszewo?

No to fakt też tam mieszkają duże skupiska, ale bez wspólnego biletu dla komunikacji miejskiej i na linię Szczecin-Police nic by nie wyszło.

> a Pogodno? (chyba inaczej > to się nazywa, ale chodzi mi o przystanek pod mostem Akademickim) > Zaraz przy Uniwersytecie...

Na pewno są studenci którzy dojeżdżają z Polic i by woleli dojechać pociągiem szybko i bez przesiadek, tylko do tego potrzebny jest też remont drugiego toru, i powtórzę to na dzień dzisiejszy dla tej linii nie żadnych szans na reaktywację.
mkokolus napisał(a):

> Czy one są malownicze to bym tego nie powiedział, linia > ogólnie jest zakrzaczona przystanki i stacyjki jak > powiedziałeś to też są zdewastowane, zrujnowane itd.

Niestety masz rację. Jak zobaczyłem kilka miesięcy temu stację Zakłady Chemiczne to się załamałem. A przecież jeszcze podstawówce zdarzało mi się jechać do Trzebieży pociagiem i ta stacja była jednym z głównych przystanków generujących potoki w godzinach szczytu. Dziś zarośnięte perony, haszcze, dziurawe zrujnowane dachy, rozkradziona elektryczność i rdza.

> Co do > ruchu pasażerskiego to nie można robić sobie żadnych > nadziei ponieważ ludzie by nie jeździ nawet z powodu że > pociągu, nie ma na Placu Rodła jak autobusu i pociąg by nie > jeździł przez ścisłe centrum Szczecina.

Zacznijmy od tego, że podziwianie ruin raczej nie należłoby do podstawowych atrakcji tego połączenia, a trasa to swoją drogą. Myślę, że przystanek początkowy na Dworcu Głównym miałby rację bytu jako linia turystyczna, mimo, że dworzec to nie centrum. Ale i tak PKP tego połączenia nie wznowi nie ma co się łudzić.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> Niestety masz rację. Jak zobaczyłem kilka miesięcy temu > stację Zakłady Chemiczne to się załamałem. A przecież > jeszcze podstawówce zdarzało mi się jechać do Trzebieży > pociagiem i ta stacja była jednym z głównych przystanków > generujących potoki w godzinach szczytu. Dziś zarośnięte > perony, haszcze, dziurawe zrujnowane dachy, rozkradziona > elektryczność i rdza.

Ja od kiedy jeździłem do Trzebieży (jakiś 1997) Zakłady Chemiczne ("Police zakład") zawsze mi się kojarzyły z "Czarnobylem" - zero luda, trawa po pas i ogólnie ruina a wokół infra zakładów...

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Ja od kiedy jeździłem do Trzebieży (jakiś 1997) Zakłady > Chemiczne ("Police zakład") zawsze mi się kojarzyły z > "Czarnobylem" - zero luda, trawa po pas i ogólnie ruina a > wokół infra zakładów...

Od 1997 to właściwie cała trzebieska tak wyglądała, z drobnymi wyjątkami na Police i Niebuszewo.

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez Lukasy

marko napisał(a):

> Od 1997 to właściwie cała trzebieska tak wyglądała, z > drobnymi wyjątkami na Police i Niebuszewo.

Eee... bez przesady. Na pewno nie nazwałbym "Czarnobylem" położonego na skraju lasu przystanku w Mścięcinie (może gdyby nie ten dziurawy dach we wiacie) albo tego w Dębostrowie... tam jeszcze jest znośnie.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Mareczek napisał(a):

> Ja od kiedy jeździłem do Trzebieży (jakiś 1997) Zakłady > Chemiczne ("Police zakład") zawsze mi się kojarzyły z > "Czarnobylem" - zero luda, trawa po pas i ogólnie ruina a > wokół infra zakładów...

To chyba jeździłeś w nietypowych godzinach bo jak pamiętam zawsze z rana i w okolicach godziny 15 był to jeden z większych przystanków na trasie. Z 15-20 osób wsiadało.

Technik serwisu :)
Luke_Police napisał(a):

> To chyba jeździłeś w nietypowych godzinach bo jak pamiętam zawsze > z rana i w okolicach godziny 15 był to jeden z większych > przystanków na trasie. Z 15-20 osób wsiadało.

No własnie o 15 jeździłem i na Zakładzie zawsze pustki, natomiast dużo osób jechało do Dębostrowa i Niekłończycy-Uniemyśl.

-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez DamTram 30

Mam takie pytanie odnośnie dworca Niebuszewo. Czy to prawda, że Niemcy chcieli z niego zrobić główny? I czy obecny Dworzec Główny miał być tylko dworcem przejściowym?

wysłane przez marko 4

DamTram napisał(a):

> Mam takie pytanie odnośnie dworca Niebuszewo. Czy to prawda, > że Niemcy chcieli z niego zrobić główny? I czy obecny > Dworzec Główny miał być tylko dworcem przejściowym?

Z tego co wiem to Dworzec Główny miał być umiejscowiony bliżej centrum. Miał być w okolicach ulic Potulickiej, Narutowicza, Sowińskiego, Sikorskiego i dworca Turzyn. Czyli jak z tego wynika miał być dość duży w porównaniu z tym jaki jest ;-).

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez DamTram 30

marko napisał(a):

> Z tego co wiem to Dworzec Główny miał być umiejscowiony > bliżej centrum. Miał być w okolicach ulic Potulickiej, > Narutowicza, Sowińskiego, Sikorskiego i dworca Turzyn. Czyli > jak z tego wynika miał być dość duży w porównaniu z tym > jaki jest ;-).

Też ciekawe, niemniej jednak na niebuszewie jest, a właściwie było do niedawna bardzo dużo miejsca... (jeszcze 30-40 lat temu oprócz zabudowań w stronę centrum, w przeciwnym kierunku zabudowania były daleko)/

-- Golęcin to najzacniejsza zajezdnia po Niemierzynie :]

wysłane przez marko 4

DamTram napisał(a):

> Też ciekawe, niemniej jednak na niebuszewie jest, a właściwie > było do niedawna bardzo dużo miejsca... (jeszcze 30-40 lat temu > oprócz zabudowań w stronę centrum, w przeciwnym kierunku > zabudowania były daleko)/

Być może dworzec na Niebuszewie również miał być rozbudowany. Może Niemcy chcieli tu jakąś większą stacje postojową dla pociągów pasażerskich zrobić. Gdyby Hitler się nie pośpieszył tak z tą wojną to kto wie jakby Szczecin wyglądał...

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez Bauer

marko napisał(a):

> Gdyby Hitler się nie > pośpieszył tak z tą wojną to kto wie jakby Szczecin > wyglądał...

I tak jeszcze sporo ocalało zabytków i ogólnej zabudowy Szczecina... Co prawda alianci bombardowali rejony stoczniowe i przemysłowe znajdujące się nad Odrą (Grabowo, Drzetowo, Golęcino, Gocław) więc wiele tych zniszczeń nie było w centrum... Ale Sowieci swój wkład mieli w zamienienie Szczecina w ruinę i rozgrabienie tego co zostało ;(

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.
Bauersoon napisał(a):

> I tak jeszcze sporo ocalało zabytków i ogólnej zabudowy > Szczecina... Co prawda alianci bombardowali rejony stoczniowe i > przemysłowe znajdujące się nad Odrą (Grabowo, Drzetowo, > Golęcino, Gocław) więc wiele tych zniszczeń nie było w > centrum... Ale Sowieci swój wkład mieli w zamienienie Szczecina w > ruinę i rozgrabienie tego co zostało ;(

Szczecin przez naloty bombowe został zniszczony w prawie 70%. W centrum nie było praktycznie nic. Widziałeś zdjęcia zrobione zaraz po wojnie? Amerykanie i Rosjanie podczas swoich słynnych nalotów na Szczecin zamiast bombardować stocznie bombardowali centrum. Wyszyńskiego, Brama Portowa... tam wszystko było zrównane z ziemią. To cud że po wojnie zdołano odbudować Zamek Książąt Pomorskich i Katedrę.

-- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton

wysłane przez Bauer

marko napisał(a):

> Amerykanie i Rosjanie podczas swoich słynnych nalotów na > Szczecin zamiast bombardować stocznie bombardowali centrum. > Wyszyńskiego, Brama Portowa... tam wszystko było zrównane z ziemią.

No tak... Nie zawsze aliancki nalot się udał, nie zawsze bomby spadały akurat na cel. Faktem dodatkowym było istnienie bomb zapalających wzniecających ogromne pożary... Warte przypomnienia że Wyszyńskiego i Brama Portowa były mimo wszystko położone blisko Odry więc również były narażone na skutki bombardowań. A Sowieci? Oni walili po Szczecinie artylerią pragnąc wykurzyć germańca zza każdego rogu więc reszta miasta to ich sprawka...

-- Obejrzy to 85% użytkowników KOMISu.
Bauersoon napisał(a):

> No tak... Nie zawsze aliancki nalot się udał, nie zawsze bomby > spadały akurat na cel. Faktem dodatkowym było istnienie bomb > zapalających wzniecających ogromne pożary... Warte przypomnienia że > Wyszyńskiego i Brama Portowa były mimo wszystko położone blisko > Odry więc również były narażone na skutki bombardowań. A Sowieci? > Oni walili po Szczecinie artylerią pragnąc wykurzyć germańca zza > każdego rogu więc reszta miasta to ich sprawka...

Tu nie chodziło o to żeby bomby spadły na cel. Celem był Szczecin. Nie stocznia, papiernia, czy huta lecz Miasto. Naloty dywanowe nie miały na celu zniszczenie przemysłu, one miały zniszczyć morale, podłamać ludzi. Dlatego najczęściej bombardowano centra miast. Przykładem jest Drezno, Hamburg czy Berlin. Rosjanie dobijali to co nie zostało zniszczone. To tyle wykładu z historii czas przejść na temat ;-).

P.S Proponuję poczytac trochę na portalu sedina.pl lub w każdej innej książce o historii naszego miasta. -- Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię - (c)G.S.Patton
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Sakorius

Bauersoon napisał(a):

> (...) więc wiele tych zniszczeń nie było w > centrum...

Połowa centrum miasta (okolice Bramy Portowej, Radissona itd.) była zniszczona, a Ty to nazywasz "małymi zniszczeniami w centrum"?! Przecież wystarczy przejść się aleją Niepodległości czy pójść na pl. Rodła aby zobaczyć _powojenne_ konstrukcje budynków mieszkalnych.

PS. Czy Ty byłeś kiedyś w centrum Szczecina? Po tym co napisałeś to wątpię...
Sakorius napisał(a):

> PS. Czy Ty byłeś kiedyś w centrum Szczecina? Po tym co napisałeś > to wątpię...

Owszem ;] źle ten wątek ująłem sorx Miałem na myśli że większe zniszczenia były nad samą Odrą.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.