Forum
2,5 godziny jazdy zamiast 57 minut
wysłane przez tom1
wysłane przez (użytkownik usunięty)
[ciach]
Chodzi za pewno o to, że 160km/h byłoby realne do osiągnięcia, gdyby cała linia została zelektryfikowana i do tego również po naszej stronie granicy. O tym że byłyby z elektryfikacją u nas duże problemy (inne napięcie) nie będę pisał, ale ważne jest też to, że sami Niemcy stwierdzili, że oni elektryfikować nie będą. Pozatym jest jeszcze odcinek Angermünde - Berlin, i na tym odcinku prędkość wynosi jak narazie 120km/h. Po polskiej stronie rzeczywiście nie jest źle - 80km/h.
P.S. Linia jest dla kraju ważna, z tego względu, że Szczecin jest dla Berlina najbliższym portem...
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez
Mareczek
6
> Po polskiej stronie > rzeczywiście nie jest źle - 80km/h.
Ale już się sypie. O przejazdu w Kołbaskowie do bodajże samej granicy szlakowa wynosi tylko 60 km/h.
> P.S. Linia jest dla kraju ważna, z tego względu, że Szczecin > jest dla Berlina najbliższym portem...
Tylko że do tego portu nic w sumie nie wozimy. Powiem Ci, że więszy ruch towarowy generowany jest przez Grambow.
-- "Proszę Państwa, mamy muchę w studiu! Może chce z nami pograć?" - (C) Paweł Orleański podczas teleturnieju "Lingo"
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez Piotr
> Tylko że do tego portu nic w sumie nie wozimy. Powiem Ci, że > więszy ruch towarowy generowany jest przez Grambow
Gdzieś u sąsiadów miała powstać fabryka Toyoty i szczeciński port miał na tym wiele zyskać...Dezycja o lokalizacji fabryki chyba jeszcze nie zapadła, ale jeżeli wybudują Toyote w przygranicznych landach to może wtedy coś się ruszy....
wysłane przez
pioko17
38
> Gdzieś u sąsiadów miała powstać fabryka Toyoty
W Pasewalku...
wysłane przez
pioko17
38
> Pozatym jest > jeszcze odcinek Angermünde - Berlin, i na tym odcinku > prędkość wynosi jak narazie 120km/h.
Jeszcze lepiej! Na odc. Passow -> Tantow - 160km/h. Przecież był nie dawno remot.
-- EP09 w Szczecinie! Jak ja dawno tego nie widziałem! Co za piękny widok!
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Jeszcze lepiej! Na odc. Passow -> Tantow - 160km/h. Przecież > był nie dawno remot.
Ale ja pisałem o innym odcinku - od Berlina do Angermünde gdzie jest 120.
-- jednym słowem - Volvo
wysłane przez tom1
> Chodzi za pewno o to, że 160km/h byłoby realne do > osiągnięcia, gdyby cała linia została zelektryfikowana i do > tego również po naszej stronie granicy. O tym że byłyby z > elektryfikacją u nas duże problemy (inne napięcie) nie > będę pisał, ale ważne jest też to, że sami Niemcy > stwierdzili, że oni elektryfikować nie będą. Pozatym jest > jeszcze odcinek Angermünde - Berlin, i na tym odcinku > prędkość wynosi jak narazie 120km/h. Po polskiej stronie > rzeczywiście nie jest źle - 80km/h.
No właśnie. Czyli problem leży po obu stronach. Natomiast z kontekstu artykułu można zrozumieć, że pociągi jeżdżą o prawie 1,5 godz. dłużej bo kilkanaście km torów po polskiej stronie jest niezmodernizowanych. Przecież to totalna bzdura! Ten odcinek to tylko parę procent całej linii i nawet gdyby był super zmodernizowany to czas przejazdu się o 1,5 godz. nie skróci.
wysłane przez rt69
> Chodzi za pewno o to, że 160km/h byłoby realne do > osiągnięcia, gdyby cała linia została zelektryfikowana i do > tego również po naszej stronie granicy. O tym że byłyby z > elektryfikacją u nas duże problemy (inne napięcie) nie > będę pisał, ale ważne jest też to, że sami Niemcy > stwierdzili, że oni elektryfikować nie będą. Pozatym jest > jeszcze odcinek Angermünde - Berlin, i na tym odcinku > prędkość wynosi jak narazie 120km/h. Po polskiej stronie > rzeczywiście nie jest źle - 80km/h.
Linia do Angermunde ma byc dwutorowa i zelektryfikowana az do Szczecina wg niemieckiego systemu. Linia do Pasewalku ma pozostac jednotorowa i na razie nie ma planow elektryfikacji.
wysłane przez (użytkownik usunięty)
> Linia do Angermunde ma byc dwutorowa i zelektryfikowana az do > Szczecina wg niemieckiego systemu.
Nic się nie zgadza. Niemcy zrezygnowali z planów elektryfikacji - dwutorowiści raczej też nie będzie...
-- jednym słowem - Volvo