Forum

Szansa na poprawę

Czy ktoś jeszcze pamięta o szczecińskiej kolejce miejskiej? Takie pytanie stawia nasz Czytelnik i prosi o odpowiedź. Urzędnicy rozmawiają, ale na razie nic nie obiecują.

wysłane przez wojtazz 42

Nieprawdą jest, że linia kolejowa, która obecnie kończy się na stacji Trzebież Szczeciński biegła dalej do Nowego Warpna. Do Nowego Warpna biegła linia kolejowa wychodząca ze stacji Stobno Szczecińskie i przez Dobrą, Stolec oraz dalej po obecnie niemieckiej stronie biegła do Nowego Warpna. Na odcinku od Dobrej do Warpna została rozebrana przez oddziały rosyjskie po wojnie. Może na mapie to i logicznie by wyglądało, że kolej biegła do większego miasta jakim jest Nowe Warpno w porównaniu do Trzebieży. Jednak tak nie było...

-- - Ciekawe dlaczego na wyświetlaczu jest Stocznia Szczecińska a nie Zajezdnia Golęcin? -Bo to bis tylko bez bisa! (C) by Wojtazz & Mareczek

wysłane przez Ferrix 8

"Starsi mieszkańcy Szczecina wspominają, że można nią było dostać się do Nowego Warpna."

Chyba, że z przesiadką na autobus w Trzebieży. Nowe Warpno nigdy nie miało połączenia kolejowego ze stacją Trzebież Szczeciński. Jedyna linia do Nowego Warpna to była ta, o której napisał Wojtazz. Więc ciekawe jak można pamiętać coś, czego nigdy nie było? :D

Pozdr., Fenix

Szczecin /ZP, okolice MTiK...

wysłane przez MaK

Fenix napisał(a):

[ciach]

Nie zmienia to faktu, że przydałyby się pasażerskie na trzebieskiej. Ot chociaż taki jakiś mały szynobusik tylko w godzinach szczytu co pół godziny. Dało by to alternatywe dla pojazdów kołowych. Sajgon się dopiero zaczyna. Leroy Merlin zaczyna funkcjonować i nikt nie wmówi mi, że w piątkowy popołudniowy szczyt nie będzie "zatwardzenia" ruchu na Obotryckiej.

Ale z drugiej strony, "406-tka" jest w takim stanie, że przejazd z Polic do Głównegho lub Turzyna zajoł by około godzine. Jak nie więcej... o_O

-- Uroda niektórych kobiet jest wprost proporcjonalna do wypitego alkoholu, a odwrotnie proporcjonalna do natężenia oświetlenia. :)

wysłane przez tom1

MaK_86 napisał(a):

> Nie zmienia to faktu, że przydałyby się pasażerskie na > trzebieskiej. Ot chociaż taki jakiś mały szynobusik tylko w > godzinach szczytu co pół godziny. Dało by to alternatywe dla > pojazdów kołowych.

Całkowicie się zgadzam z tym, że by się przydało ale sam szynobusik tu problemu nie rozwiąże. Wątpię żeby ktoś chciał korzystać ze stacji wyglądających tak jakby dopiero co wojna się skończyła... Tu trzeba zrobić kompleksowy remont całej linii a skąd na to wziąść kasę :(

> Ale z drugiej strony, "406-tka" jest w takim stanie, że > przejazd z Polic do Głównegho lub Turzyna zajoł by około > godzine. Jak nie więcej... o_O

To kolejna rzecz. Oprócz remontu wyglądu stacji potrzebny jest też remont torów i infrastrukury kolejowej. Jednym słowem: trzeba wpompować tu kupę kasy a gwarancji powodzenia tej linii (przy konkurencji autobusów) nie ma.

wysłane przez Bosman1980 0

> To kolejna rzecz. Oprócz remontu wyglądu stacji potrzebny jest > też remont torów i infrastrukury kolejowej. > Jednym słowem: trzeba wpompować tu kupę kasy a gwarancji > powodzenia tej linii (przy konkurencji autobusów) nie ma.

W weekendowym wydaniu Kuriera Szczecińskiego PKP ogłosiło przetarg na sprzedaż prawa własności budynku byłego dworca Szczecin Skolwin wraz z prylegającą działką. Cena wywoławcza 500 tyś.

wysłane przez tom1

Bosman1980 napisał(a):

> W weekendowym wydaniu Kuriera Szczecińskiego PKP ogłosiło przetarg > na sprzedaż prawa własności budynku byłego dworca Szczecin > Skolwin wraz z prylegającą działką. Cena wywoławcza 500 tyś.

No tak. Ale nawet jak go sprzedają to na pewno nowy właśiciel nie przeznaczy go na cele kolejowe. Pewnie powstanie tam jakaś hurtownia. Ale z drugiej strony to lepiej żeby był użytkowany w celu innym niż kolejowym, ale miał właściciela, niż stał tak jak teraz opuszczony i niszczał.

wysłane przez techno

ciach wszystko powyższe

Prawda leży po środku. Pamiętam jeszcze swego czasu, jak chodziłem do liceum, że w gabinecie do zajęć z historii wisiała mapa, na której (UWAGA!) była zaznaczona linia kolejowa z Trzebieży do Nowego Warpna!

Więc może starsi mieszkańcy pamiętają, jak to jeździli palcem po mapie do Nowego Warpna przez Trzebież? ;)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez wojtazz 42

Pamiętam jeszcze swego czasu, jak > chodziłem do liceum, że w gabinecie do zajęć z historii > wisiała mapa, na której (UWAGA!) była zaznaczona linia > kolejowa z Trzebieży do Nowego Warpna! > To do jakiego Ty liceum chodziłeś, że takie pomoce naukowe mieli? :O

-- - Ciekawe dlaczego na wyświetlaczu jest Stocznia Szczecińska a nie Zajezdnia Golęcin? -Bo to bis tylko bez bisa! (C) by Wojtazz & Mareczek

wysłane przez techno

wojtazz napisał(a):

> To do jakiego Ty liceum chodziłeś, że takie pomoce naukowe > mieli? :O

Obawiam się, że tego typu mapy były w całej Polsce. Na oko były z lat 70-tych. A liceum czy jego numer ważny nie jest;)

-- Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

Problemy z matematyką? Zadzwoń! 0-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]

wysłane przez MaTe

Gdyby ktoś nie miał zaliczonej linii do Trzebieży to jeszcze nie wszystko stracone. W przyszłym roku w sezonie zostanie wznowiony na niej ruch. Czas jazdy Szczecin Główny - Trzebież to 55minut ( pociągi są już wytrasowane ) więc nie wiem skąd jeden z uczestników wątku podaje takie pesymistyczne dane.

wysłane przez Lukasy

MaTe napisał(a):

[ciach]

Wisisz mi kasę za dentystę! :O

Na jakieś bliższe szczegóły trzeba poczekać, czy możesz uchylić jeszcze jakieś sekrety? Co pojedzie, co ile, czy w weekendy, czy codziennie itd.?

-- Zaorać Gocław!

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez (użytkownik usunięty)

MaTe napisał(a):

> Gdyby ktoś nie miał zaliczonej linii do Trzebieży to > jeszcze nie wszystko stracone. W przyszłym roku w sezonie > zostanie wznowiony na niej ruch.

Czy sezon obejmie również jesień? ZTCW to właśnie jesienią był generowany największy ruch na tej linii przez grzybiarzy.

-- jednym słowem - Volvo

wysłane przez MaTe

MC napisał(a):

> Czy sezon obejmie również jesień? ZTCW to właśnie > jesienią był generowany największy ruch na tej linii przez > grzybiarzy.

Nie. Pociągi kursować mają od 21 czerwca do 31 sierpnia w soboty i niedziele oraz 15 sierpnia.

wysłane przez marko 4

MaTe napisał(a):

> Gdyby ktoś nie miał zaliczonej linii do Trzebieży to > jeszcze nie wszystko stracone. W przyszłym roku w sezonie > zostanie wznowiony na niej ruch.

I super! Ile będzie tych pociągów i w jakich godzinach będą jeździć? Jak widać jednak da się uruchomić połączenie na trzebieskiej, mimo że nie wszędzie jest dwutorówka. Teraz PLK będzie miała problem. Coniektórzy będą musieli ruszyć tyłki i zabrać się za koszenie trawy na peronach, czy też budowanie ich na nowo. Wyobrażam sobie jakie zacznie się marudzenie. No i najważniejsze: przynajmniej w niedzielę siedząc na Glinkach (czy gdziekolwiek indziej na trzebieskiej) będę miał pewność, że pojedzie jakiś pociąg :-P

-- Dyżurny Ruchu to zawód, w którym - oprócz prowadzenia ruchu - jest się: nastawniczym, księgowym, zwrotniczym, manewrowym, wypełniaczem papierków, sprzątaczem, poganiaczem, telegrafistą, dróżnikiem, i kucharzem. I niech teraz ktoś powie, że jest to prosty zawód

wysłane przez MaTe

marko napisał(a):

> I super! Ile będzie tych pociągów i w jakich godzinach > będą jeździć?

Odjazdy ze Szczecina Głównego : 9:40, 10:40, 16:40 Odjazdy z Trzebieży : 10:55, 16:30, 18:30

wysłane przez MaK

MaTe napisał(a):

> Odjazdy ze Szczecina Głównego : 9:40, 10:40, 16:40 > Odjazdy z Trzebieży : 10:55, 16:30, 18:30

Hehe... Wkońcu jakiś "good news" (czyt. gutnius) :P

A tak na poważnie, rozumieć mamy, że będzie to taki test na to, czy opłacalne jest uruchomienie pasażerskich na stałe na "czterysta szóstce"? Czy poprostu takie letnie, odpalenie pociągów dla zwiększenia możliwości rekreacyjnych miasta?

-- Uroda niektórych kobiet jest wprost proporcjonalna do wypitego alkoholu, a odwrotnie proporcjonalna do natężenia oświetlenia. :)

wysłane przez MaTe

MaK_86 napisał(a):

> A tak na poważnie, rozumieć mamy, że będzie to taki test na to, > czy opłacalne jest uruchomienie pasażerskich na stałe na > "czterysta szóstce"? > Czy poprostu takie letnie, odpalenie pociągów dla zwiększenia > możliwości rekreacyjnych miasta?

Tylko i wyłącznie to drugie. Jazda na stałe bez budowy odnogi na osiedle chemik, sporych zmian liniowych i taryfowych w komunikacji miejskiej w szczecinie i remontu całej trasy jest po prostu bez sensu.

pozdrawiam MaTe

wysłane przez marko 4

MaTe napisał(a):

> Odjazdy ze Szczecina Głównego : 9:40, 10:40, 16:40 > Odjazdy z Trzebieży : 10:55, 16:30, 18:30

A gdzie jest przewidziane krzyżowanie pociągów 10:40 i 10:55 oraz 16:40 i 16:30?

wysłane przez MaTe

marko napisał(a):

> A gdzie jest przewidziane krzyżowanie pociągów 10:40 i 10:55 > oraz 16:40 i 16:30?

W biegu. Wg bazy POS na przyszły rozkład linia ta jest przejezdna po obu torach od Turzyna do Polic.

wysłane przez Lukasy

MaTe napisał(a):

> W biegu. Wg bazy POS na przyszły rozkład linia ta jest > przejezdna po obu torach od Turzyna do Polic.

Tłumacząc to na polski, czeka nas remont toru nr 1 od Niebuszewa do Gocławia i od Skolwina do Polic?

-- Zaorać Gocław!

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez MaTe

Lukasy napisał(a):

> Tłumacząc to na polski, czeka nas remont toru nr 1 od Niebuszewa do > Gocławia i od Skolwina do Polic?

Znając życie to raczej czeka mnie przetrasowanie tych pociągów na tor niewłaściwy.

wysłane przez marko 4

MaTe napisał(a):

> Znając życie to raczej czeka mnie przetrasowanie tych pociągów na > tor niewłaściwy.

To chyba będziesz musiał tak zrobić. PLK jakoś nie kwapi się aby wydac kasę na "jakąś tam trzebieską" bo mają w planach "Nadodrzankę" i "Poznańską" :/ a tor 1 między Gocławiem, a Niebuszewem ma miejscami wg. toromistrza takie poszerzenia, że mógłby spokojnie po nim gagarin z LHSu przejechać... :/

-- Dyżurny Ruchu to zawód, w którym - oprócz prowadzenia ruchu - jest się: nastawniczym, księgowym, zwrotniczym, manewrowym, wypełniaczem papierków, sprzątaczem, poganiaczem, telegrafistą, dróżnikiem, i kucharzem. I niech teraz ktoś powie, że jest to prosty zawód

wysłane przez Mareczek 1

marko napisał(a):

> Teraz PLK będzie miała problem. Coniektórzy > będą musieli ruszyć tyłki i zabrać się za koszenie trawy > na peronach, czy też budowanie ich na nowo.

Coś czuje że i tak nie będzie się zatrzymywać na wszystkich przystankach lecz tylko na tych ważniejszych. Kibel w rozkładzie 2002/2003 (rozkład który się pojawił z (F)) miał czas przejazdu 1h 13m, mimo że szlakowa była 40 do Polic, 50 do Dębostrowa i 60 do Trzebieży.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

> Coś czuje że i tak nie będzie się zatrzymywać na wszystkich > przystankach lecz tylko na tych ważniejszych. Kibel w > rozkładzie 2002/2003 (rozkład który się pojawił z (F)) miał > czas przejazdu 1h 13m, mimo że szlakowa była 40 do Polic, 50 do > Dębostrowa i 60 do Trzebieży.

I tak, na pierwszym kiblu jaki się pojawi na trzebieskiej więcej będzie miłośników, pasjonatów i fotografów (o dyrekcji nie wspomne) niż zwykłych pasażerów.

-- Uroda niektórych kobiet jest wprost proporcjonalna do wypitego alkoholu, a odwrotnie proporcjonalna do natężenia oświetlenia. :)

wysłane przez tom1

[ciach wszystko powyżej]

No to rewelacyjna wiadomość, bardzo się cieszę! Oby tylko przez ten rok komuś się to nie odwidziało i nie zmienił planów. Uruchomienie tej linii jako turystycznej to w tej chwili jedyna słuszna koncepcja. Ciekawi mnie bardzo w jakim stopniu zostaną doprowadzone do użytku poszczególne stacyjki. Aktualnie wiekszość z nich to ruina. Jest też pytanie czy te pociagi będą się na wszystkich zatrzymywały?

A co z dworcem Niebuszewo? Czyżby miał być zpowrotem otwarty?(jeśli tak to ja juz nie mogę się doczekać), czy też może nie będzie opłacało się go uruchamiać? Ale wtedy ciekawe jakby ludzie dostawali się na peron;) Chyba nie tak jak w tej chwili spacerowicze z pieskami (przez dwa tory i hop do góry...)

wysłane przez Lukasy

tom1 napisał(a):

> Ciekawi mnie bardzo w jakim stopniu zostaną doprowadzone do > użytku poszczególne stacyjki. Aktualnie wiekszość z nich to > ruina. Jest też pytanie czy te pociagi będą się na wszystkich > zatrzymywały?

Widziałbym to tak, że tylko na tych ważniejszych - Turzyn, Niebuszewo, Police, może Glinki i Skolwin, może jeszcze jakieś przystanki osobowe. Ale to tylko moje domysły ;)

[ciach o Niebuszewie]

Chyba skończyłoby się na otwarciu przejścia podziemnego.

> Chyba nie tak jak w tej chwili spacerowicze z pieskami (przez > dwa tory i hop do góry...)

Dlatego przydałby się od czasu do czasu nalot SOK na te rejony :>

-- Zaorać Gocław!

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez marko 4

Lukasy napisał(a):

> Chyba skończyłoby się na otwarciu przejścia podziemnego.

Tego sie nie da zrobić chyba już, bowiem budynek dworcowy przejęła obca firma i raczej nie zgodzi sie na otwarcie przejścia podziemnego ponownie.

wysłane przez Bosman1980 0

> Tego sie nie da zrobić chyba już, bowiem budynek dworcowy przejęła > obca firma i raczej nie zgodzi sie na otwarcie przejścia podziemnego > ponownie.

Przejęła w formie dzierżawy czy kupiła od PKP?

wysłane przez marko 4

Bosman1980 napisał(a):

> Przejęła w formie dzierżawy czy kupiła od PKP?

Wątpie aby była to dzierżawa, a jeżeli nawet to chyba głupio byłoby rozwiązywać nagle umowę "bo pociągi zaczynają jeździć..."

wysłane przez tom1

marko napisał(a):

> Wątpie aby była to dzierżawa, a jeżeli nawet to chyba głupio > byłoby rozwiązywać nagle umowę "bo pociągi zaczynają > jeździć..."

A jednak będzie trzeba jakoś to rozwiązać. Nie wyobrażam sobie aby w czasie kursowania pociągów na "trzebieskiej" Dworzec Niebuszewo był zamknięty. A wejście tunelem to jedyny "cywilizowany" sposób dostania się na peron. To przecież tutaj może znaleźć się mnóstwo potencjalnych klientów tej linii. Sam Główny i Turzyn to za mało aby zapełnić te pociągi (stacji w zaniedbanych dzielnicach nadodrzańskich raczej nie liczę- a może się mylę...)

wysłane przez Bodek

Bosman1980 napisał(a):

> > Przejęła w formie dzierżawy czy kupiła od PKP?

Oczywiście jest to tylko dzierżawa. PKP ot tak nie sprzedaje budynków stacyjnych, zwłaszcza jeśli są one zamieszkane i nie zdewastowane.

Uruchomienia dworca, ani tunelu raczej nie będzie, gdyż powodowałoby to konieczność rozwiązania umowy z hurtownią obecnie użytkującą pomieszczenia dworca. A przy założeniu tylko sezonowego uruchomienia tej linii, byłoby to działanie szkodliwe - tak dla PKP, jak i dla samego dworca, bo po sezonie i zawieszeniu ruchu znowu byłby pozostawiony na pastwę okolicznej "inteligencji". Wejście na peron będzie prowadziło spod przystanku tramwajowego przez bramę (obecnie chyba wchodzi się nią na działki) i dwa skrajne tory do czoła peronu. Taka jest wstępna koncepcja. Innej nie ma, więc jeśli nie uda się tego zorganizować w ten sposób, to Niebuszewo trzeba będzie po prostu mijać na biegu. Wstępnie ustalono, że postoje będą na stacjach (p.o.): Sz-n Turzyn; Pogodno; Łękno; Niebuszewo; Drzetowo; Gocław; Glinki; Skolwin; Police; Dębostrów; Trzebież Szczec. Byćmoże dojdzie do tego jeszcze p.o. Pomorzany, ale nie jestem przekonany, czy jego położenie przysporzy dodatkowych pasażerów. Poza tym po wizji lokalnej 6 września (PLK i UM) stwierdzono, że z uwagi na stan techniczny peronów i torów, dla jazdy poc. osobowych rekomenduje się tor nr 2, który na większości odcinków jest wymieniony. Brana jest też możliwość przeprowadzenia jazdy próbnej dla określenia maksymalnych prędkości dla EN57 na nowym torze.

PS. Mówienie wprost, że "pojedziemy" jest lekko na wyrost, bo oficjalnych decyzji jeszcze nie ma (mimo wstępnego wytrasowania pociągów), ale wszystko jest na dobrej drodze. Pożyjemy - zobaczymy. Bądźmy dobrej myśli.

wysłane przez tom1

Bodek napisał(a):

> Uruchomienia dworca, ani tunelu raczej nie będzie, gdyż powodowałoby > to konieczność rozwiązania umowy z hurtownią obecnie użytkującą > pomieszczenia dworca. A przy założeniu tylko sezonowego uruchomienia > tej linii, byłoby to działanie szkodliwe - tak dla PKP, jak i dla > samego dworca, bo po sezonie i zawieszeniu ruchu znowu byłby > pozostawiony na pastwę okolicznej "inteligencji".

A dlaczego tak twierdzisz? Przecież można by było udostepnić tunel czasowo.

> Wejście na peron będzie prowadziło spod przystanku tramwajowego > przez bramę (obecnie chyba wchodzi się nią na działki) i dwa > skrajne tory do czoła peronu.

Czyli będzie to na wysokości początku przystanku tramwajowego... no to ciekawe bo mało kto się domyśli, że tam jest wejście na peron. Trzeba będzie jakieś drogowskazy porobić ;)

>Taka jest wstępna koncepcja. Innej nie > ma, więc jeśli nie uda się tego zorganizować w ten sposób, to > Niebuszewo trzeba będzie po prostu mijać na biegu.

To by było najgorsze. Na takich stacyjkach jak Łękno ma się zatrzymywać a na Niebuszewie nie. Bez sensu.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

tom1 napisał(a):

> > A dlaczego tak twierdzisz? Przecież można by było udostepnić tunel > czasowo.

Tunel nie jest w żaden sposób wydzielony z pomieszczeń dworca, które obecnie zajmuje hurtownia. W związku z tym, aby go udostępnić dla pasażerów należałoby po prostu wyeksmitować hurtownię. To wiązałoby się z koniecznością zerwania umowy dzierżawy pomieszczeń, zwolnienia iluś tam ludzi itp, itd. A co po sezonie? Nie sądzę, aby właściciel hurtowni chciał tam wrócić ponownie, wiedząc że kolej za jakiś czas znowu może go stamtąd wyrzucić. Więc i tunel i dworzec znów zostałby pusty zapewne. Jeżeli okaże się, że przywrócenie ruchu całorocznego jest zasadne, opłacalne itp. (w to niestety narazie należy wątpić) wówczas można będzie pomyśleć o przywróceniu funkcji dworcowych tym pomieszczeniom. Teraz po prostu nie ma to sensu.

> Czyli będzie to na wysokości początku przystanku tramwajowego... no > to ciekawe bo mało kto się domyśli, że tam jest wejście na peron. > Trzeba będzie jakieś drogowskazy porobić ;)

Tu już pole do popisu ma PKP PR. Myślę, że staną na wysokości zadania i to nie tylko w przypadku oznakowania tego peronu. Pogodno, Łękno, Drzetowo to obecnie też kompletnie zapomniane miejsca i bez odpowiedniej reklamy nie zaistnieją w świadomości mieszkańców tych dzielnic, pomimo że znajdują się niemal pod oknami ich domów. > > To by było najgorsze. Na takich stacyjkach jak Łękno ma się > zatrzymywać a na Niebuszewie nie. Bez sensu.

Nikt tego nie chce i sądzę, że właśnie dlatego uda się otworzyć ten przystanek póki co w takiej prowizorycznej formie.

wysłane przez Pepe 98

Lukasy napisał(a):

> Dlatego przydałby się od czasu do czasu nalot SOK na te rejony :>

A Ty myślisz, że nie robią? Częściej niż Ci się wydaje :>