Forum

Czarny piątek

Długo wspominać będą przejazd ze Szczecina do Świnoujścia podróżni, którzy w miniony piątek korzystali z usług PKP. Rano elektryczny skład obsługujący trasę zepsuł się w szczerym polu przed stacją Rokita, a wieczorem w drodze powrotnej awaria unieruchomiła pociąg w Warnowie tuż za Międzyzdrojami. W obu przypadkach pasażerowie musieli przesiadać się do innych składów.

wysłane przez Iwo

>Podróżnych mogą tylko przeprosić za piątkowe >awarie i niedogodności związane z opóźnieniami >naszych składów - mówi Andrzej Tomaszewski.

Może by tak podróznym zwrócić część, jak nie całość należności za bilety i jeszcze zaoferować darmowy przejazd tam i z powrotem? Jakoś klienta trzeba zachować, samo przepraszam na tej trasie może nie wystarczyć.

-- Tymczasowo poza miastem, kontakt tylko GSM

wysłane przez Mareczek 5

Iwo napisał(a):

> Może by tak podróznym zwrócić część, jak nie całość > należności za bilety i jeszcze zaoferować darmowy przejazd > tam i z powrotem? Jakoś klienta trzeba zachować, samo > przepraszam na tej trasie może nie wystarczyć.

Skargę bardziej powinno się kierować do PESY niż do ZPR-u, chyba że awaria powstała z winy maszynisty.

Z tego co słyszałem PESA robi 2 rodzaje napraw/modernizacji - dla PKP, który polega ogólnie na pomalowaniu i dla prywaciarza gdzie naprawdę się przykłada do roboty. Efekt taki, że nawet lokomtywy SU45 zdychają przy 3 wagonach :/ Może gdyby do nas trafiły jednostki z Mińska Mazowieckiego, byłoby mniej problemów, ale góra wymysliła że dostaniemy PESY i mamy cyrki.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez marko 4

Mareczek napisał(a):

> Z tego co słyszałem PESA robi 2 rodzaje napraw/modernizacji - > dla PKP, który polega ogólnie na pomalowaniu i dla > prywaciarza gdzie naprawdę się przykłada do roboty. Efekt > taki, że nawet lokomtywy SU45 zdychają przy 3 wagonach :/ > Może gdyby do nas trafiły jednostki z Mińska Mazowieckiego, > byłoby mniej problemów, ale góra wymysliła że dostaniemy > PESY i mamy cyrki.

Dodam, że SU45-116 mojego wujasa padła już dwa razy z powodu awarii sprężarki. Tak więc PESA ma jakieś problemy z tymi sprężarkami...

-- Dyżurny Ruchu to zawód, w którym - oprócz prowadzenia ruchu - jest się: nastawniczym, księgowym, zwrotniczym, manewrowym, wypełniaczem papierków, sprzątaczem, poganiaczem, telegrafistą, dróżnikiem, i kucharzem. I niech teraz ktoś powie, że jest to prosty zawód

wysłane przez Lukasy

marko napisał(a):

> Tak więc PESA ma jakieś problemy z tymi sprężarkami...

PESA ma problemy z wieloma rzeczami i nawet po reklamacjach nie bierze sobie tego do serca. Zresztą o tym napisał Mareczek nieco wyżej.

PESA - Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne.

;)

-- Zaorać Gocław!

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Iwo

Mareczek napisał(a):

> Skargę bardziej powinno się kierować do PESY niż do ZPR-u, > chyba że awaria powstała z winy maszynisty.

A co mnie pasażera obchodzi jakaś tam PESA? To przewoźnik odpowiada, niezależnie czy jedziesz pociągiem czy furmanką.

> Z tego co słyszałem PESA robi 2 rodzaje napraw/modernizacji - > dla PKP, który polega ogólnie na pomalowaniu i dla > prywaciarza gdzie naprawdę się przykłada do roboty. Efekt > taki, że nawet lokomtywy SU45 zdychają przy 3 wagonach :/

Zaraz zaraz, a czyja to wina? PESY? Nie, PKP PR, że odbiera wielkie "g" z PESY.

> Może gdyby do nas trafiły jednostki z Mińska Mazowieckiego, > byłoby mniej problemów, ale góra wymysliła że dostaniemy > PESY i mamy cyrki.

Może, a nie powinno tak być.

-- Tymczasowo poza miastem, kontakt tylko GSM

wysłane przez Mareczek 5

Iwo napisał(a):

> A co mnie pasażera obchodzi jakaś tam PESA? To przewoźnik > odpowiada, niezależnie czy jedziesz pociągiem czy furmanką.

Pasazera nie, niech pisze do ZPR-u, ale ZPR powinien przesłać ją dalej do PESY. Miałem na myśli to, że wina nie powstała ze strony PKP.

> Zaraz zaraz, a czyja to wina? PESY? Nie, PKP PR, że odbiera > wielkie "g" z PESY.

Jak przy odbiorze stwierdzisz, ze sprężarka ma wadę? Tak samo jak sprawdzisz długopis, który w połowie żużycia tuszu przestanie pisać?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Iwo

Mareczek napisał(a):

> Pasazera nie, niech pisze do ZPR-u, ale ZPR powinien przesłać ją > dalej do PESY. Miałem na myśli to, że wina nie powstała ze > strony PKP.

ZPR powinien przeprosić pasażera i modlić się, aby dalej korzystał z ich usług. Od PESY natomiast powinien mocno egzekwować warunki gwarancji. Dostarczyli grata to niech go naprawiają.

> Jak przy odbiorze stwierdzisz, ze sprężarka ma wadę? Tak samo > jak sprawdzisz długopis, który w połowie żużycia tuszu > przestanie pisać?

Przecież nie odebrali wszystkich na raz, a usterki powtarząją się w większości jednostek po modernizacji w Bydgoszczy. To powinno chyba dać coś do myślenia.

-- Zostać motorniczym - szkoła cierpliwości i stalowych nerwów.

wysłane przez Mareczek 5

Iwo napisał(a):

> Przecież nie odebrali wszystkich na raz, a usterki powtarząją się > w większości jednostek po modernizacji w Bydgoszczy. To powinno > chyba dać coś do myślenia.

No da, zapytają się czy zliwkwidowali problem. Oni odpowiedzą, że tak i nic więcej nie zrobisz. Sprężarek się raczej nie naprawia na szopach, prędzej się je wymienia w całości, a wątpie aby mechanicy z szopy mogli rozebrać ją na części pierwsze u producenta i stwierdzić, że jest ona "lewa".

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MarcinB

Mareczek napisał(a):

[ciach] Ostatnio to wydaje mi się że PESA to strasznie pechowa firma. Najpierw padł ich super tramwaj na ulicach Warszawy, potem superpociąg Łódź-Warszawa, a o awariach SPOT-ów to już nawet nie wspominam. Sam miałem możliwość przejechania się tym SPOT-em, i co został na Dąbiu. Ja innym pociągiem dotarłem na Główny. rotfl :-)

-- 12-tką swą, do piekła mknę :-)

wysłane przez Mareczek 5

Mr_Reaper napisał(a):

> Ostatnio to wydaje mi się że PESA to strasznie pechowa firma.

Ciężko zapanować nad sprzętami, które są prototypami. Testy się robi, jest to oczywiste, ale nie są one zbyt wystarczające. Nie ma co ukrywać, ale np. z szynobusów serie które liczą ponad 10 egzemplarzy są tylko trzy - SA103, SA106 i SA132, a wszystkich serii mamy 13 (z używkami jest 16).

Inny problem to brak odpowiedniej znajomości obsługi przez maszynistów i zaplecze techniczne.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids