Forum

W 50 minut do Berlina. Ambitne plany PKP

Nowoczesne centrum komunikacyjne za 400 mln zł powstanie do 2012 roku. Ale to tylko część zmian. Do 2017 roku w okolicy nowego dworca mają zostać wybudowane biurowce, hotele, restauracje i kino.

wysłane przez Ferrix 8

"W Londynie, Hamburgu nowe dworce budowano 12 lat, my uporamy się w 5" - Jeżeli nowy dworzec miałby powstać do 2012 roku to musieliby zacząć go budować już teraz. Poza tym wolałbym, żeby zrobili to wolniej ale dokładniej, niż szybko ale na [autocenzura]. (Wg jednej z encyklopedii budynek berlińskiego dworca budowano 11 lat). "Planowana jest również budowa szybkiej kolei miejskiej na trasie Szczecin - Police" - Chyba raczej przebudowa istniejącej niż wybudowanie zupełnie nowej linii od podstaw. Jeżeli jeszcze ktoś realnie myśli nad stałym przywróceniem kursowania pociągów na tej trasie, to SKM jest jedynym sensownym rozwiązaniem. Co do towarowych to kiedyś były plany budowy obwodnicy kolejowej miasta do ZChP. Ale to już chyba nic z tego nie będzie.

-- Pozdr., Fenix

Szczecin /ZP, okolice MTiK...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez tom1

Ach jak przyjemnie czyta się takie artykuły :) Szkoda tylko, że z racji mieszkania w Szczecinie przez kilkadziesiąt lat ten optymizm rozwiewa mi brutalna rzeczywistość. Sam tylko powierzchowny lifting dworca przebiegał w wielkich bólach i aż mi się wierzyć nie chce, że te wszystkie plany zostaną zrealizowane. Oczywiście bardzo bym tego chciał i trzymam mocno kciuki. Powodzenia!

wysłane przez TCT

"W 2012 roku do stolicy Niemiec powinniśmy jeździć w 50 minut z prędkością 120 km/h. Planowana jest również budowa szybkiej kolei miejskiej na trasie Szczecin - Police."

Rzeczywiście jest się czym chwalić, 'szybkie' połączenie 120km/h... Czy panowie z PKP nie zauważyli, że 120 to wyciągały przed wojną parowozy? Europa będzie się miała z czego śmiać jak się tę "sensację" nagłośni.

"Plany są bardzo ambitne, jednak - jak podkreśla Przemysław Budnik - bardzo realne. W minionym roku została podpisana umowa pomiędzy Szczecinem a PKP."

Ile to już takich porozumień było? A swoją drogą może do tego 2012 zdążą pozostałe ściany obecnego dworca odmalować i wymienić drzwi do hali.

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."

wysłane przez (użytkownik usunięty)

TCT napisał(a):

> Rzeczywiście jest się czym chwalić, 'szybkie' > połączenie 120km/h... Czy panowie z PKP nie zauważyli, że > 120 to wyciągały przed wojną parowozy? Europa będzie się > miała z czego śmiać jak się tę "sensację" nagłośni.

a Waćpan to liczyć umiesz? te 120 to owszem ale tylko na jakimś fragmencie może być (tu przypuszczam chodzi o linię Szczecin Gumieńce - granica państwa) bo 136km ze Szczecina do Berlina w 50 minut przy 120 fizycznie niedasie.

-- jednym słowem - Volvo
MC napisał(a):

> a Waćpan to liczyć umiesz?

Gwarancji nie daję ;]

> te 120 to owszem ale tylko na > jakimś fragmencie może być (tu przypuszczam chodzi o linię > Szczecin Gumieńce - granica państwa) bo 136km ze Szczecina do > Berlina w 50 minut przy 120 fizycznie niedasie.

Chodziło mi o to, że szczycenie się, że remont i podniesienie prędkości do 120km/h i nazywanie to szybką koleją, w dzisiejszym świecie (A tym bardziej za 5 lat) będzie zwyczajnie śmieszne. Nawet jeżeli będzie to tylko mały odcinek. I jest to moje własne subiektywne zdanie.

-- "Gdy w życiu mądra spotka cię przestroga: głową muru nie przebijesz – nie wierz temu."

wysłane przez (użytkownik usunięty)

TCT napisał(a):

> Chodziło mi o to, że szczycenie się, że remont i podniesienie > prędkości do 120km/h i nazywanie to szybką koleją, w

A to zgoda za szybko to nie będzie ale przypuszczam, że z tego względu, ze torowisko owszem wymienią a SBL niekoniecznie postawią a to do 160 jest chyba konieczne.

-- jednym słowem - Volvo