Forum

W jedną Dąbie w drugą Port Centralny

wysłane przez Mareczek 1

Ponieważ od jakiegoś czasu nurtuje mnie jedna sprawa zapytam. Czym jest umotywowany fakt, że pociągi przewoźników prywatnych (chyba w 100%) jadąc nadodrzanką od strony Kostrzyna do Polic/Gumieniec zmieniają kierunek jazdy na stacji Szczecin Dąbie, natomiast udając się w drugą stronę następuje to na stacji Szczecin Port Centralny?

Jedyny argument jaki znalazłem, to prawdopodobieństwo nie podjechania pod wzniesienie przed mostem na Regalicy i możliwość zatrzymania się na odcinku odizolowanym, na wysokości przęsła zwodzonego, ale jednak pociągi Cargo do Portu jadą normalną trasą.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

> Ponieważ od jakiegoś czasu nurtuje mnie jedna sprawa > zapytam. Czym jest umotywowany fakt, że pociągi > przewoźników prywatnych (chyba w 100%) jadąc nadodrzanką > od strony Kostrzyna do Polic/Gumieniec zmieniają kierunek > jazdy na stacji Szczecin Dąbie, natomiast udając się w > drugą stronę następuje to na stacji Szczecin Port > Centralny?

Hmmmm. Wiesz. Jakoś nie zauważyłem. Pociągi prywatne np 681685/861682 oraz 480589/840586 w jedną i w drugą strone oblot wykonują na stacji Szczecin Dąbie. Nie wyobrażam sobie Portu jak wszystkie obloty miałyby być przeżucone tam. To, że są obloty na Dąbiu podyktowane jest przepustowością Stacji Szczecin Port Centralny.

> Jedyny argument jaki znalazłem, to prawdopodobieństwo nie > podjechania pod wzniesienie przed mostem na Regalicy i > możliwość zatrzymania się na odcinku odizolowanym, na > wysokości przęsła zwodzonego, ale jednak pociągi Cargo do > Portu jadą normalną trasą.

Chodzi Tobie o SPA - Podjuchy?

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
MaK_86 napisał(a):

> Hmmmm. Wiesz. Jakoś nie zauważyłem. Pociągi prywatne np > 681685/861682 oraz 480589/840586 w jedną i w drugą strone > oblot wykonują na stacji Szczecin Dąbie. Nie wyobrażam sobie > Portu jak wszystkie obloty miałyby być przeżucone tam. To, > że są obloty na Dąbiu podyktowane jest przepustowością > Stacji Szczecin Port Centralny.

No, Dąbie też przepustowością nie grzeszy, czego dobrym przykładem (jak sam wiesz) była przejezdność jednego toru i zapychanie SDA towarami aby przepuszczać osobowe. Ponadto powstaje pytanie. Skoro Port jest tak przeciążony, to czemu mimo wszystko obloty tam występują? Ponadto większość z Portu jest w kierunku na Kostrzyn. A czemu nie na odwrót?

> Chodzi Tobie o SPA - Podjuchy?

Tak, ale w odwrotnym kierunku.

Kolega Marcel na GG zaproponował, że być może ze wzgledu na odcinek Port - Dziewoklicz. Fakt podjazd jest, ale różnica wysokości wynosi jakieś 10 (?) metrów na odległości ok. 3 km...

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

[ciach]

Wiesz co? Tego to chyba My nie rozwikłamy. To dlaczego tak jest, znajduje się w głowach ludzi "mądrych" ustalających takie rzeczy. Fakt jest taki, że są godziny kiedy nie ma możliwości zmieszczenia towarowego między osobowymi na regalicy. Ja osobiście jeżeli mam mniej niż 10 minut to towarowego z Portu nie biore. Bo jeżeli będzie ekspres lub pośpiech z Dziewoklicza, to musze mieć czas, zeby towarowy aż na SDB się schował. A w zależności od brutta towarowego jego czas od momentu dania pozwolenia do SPA do momentu zjechania aż za Zdroje oscyluje od 5 do 8 minut. Lepiej nie ryzykować.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
MaK_86 napisał(a):

> Wiesz co? Tego to chyba My nie rozwikłamy. To dlaczego tak jest, > znajduje się w głowach ludzi "mądrych" ustalających takie > rzeczy.

Ale może ktoś wie, więc zapytałem. Zobaczymy...

> Fakt jest taki, że są godziny kiedy nie ma możliwości > zmieszczenia towarowego między osobowymi na regalicy. Ja > osobiście jeżeli mam mniej niż 10 minut to towarowego z Portu > nie biore.

Tzn. z SPA czy spod semafora na Regalicę?

> Bo jeżeli będzie ekspres lub pośpiech z Dziewoklicza, > to musze mieć czas, zeby towarowy aż na SDB się schował. A w > zależności od brutta towarowego jego czas od momentu dania > pozwolenia do SPA do momentu zjechania aż za Zdroje oscyluje od 5 > do 8 minut. Lepiej nie ryzykować.

Zawsze można zrobić jazdę równoległą ;)

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

> Tzn. z SPA czy spod semafora na Regalicę?

Z SPA. Z pod mojego semafora towarowy nie wyciągnie. Jeżeli już wezme z SPA to ma jechac. Nie wolno mi go zatrzymać bez konkretnej przyczyny zagrożenia ruchu.

> Zawsze można zrobić jazdę równoległą ;)

Wiesz co to znaczy przesterowac sbl-ke?

"Szybciej pociąg dojedzie do Zdroji niż sbl-ka się uzbroi... " :P

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
MaK_86 napisał(a):

> Z SPA. Z pod mojego semafora towarowy nie wyciągnie. Jeżeli już > wezme z SPA to ma jechac. Nie wolno mi go zatrzymać bez konkretnej > przyczyny zagrożenia ruchu.

Mhm, rozumiem.

> > Zawsze można zrobić jazdę równoległą ;) > > Wiesz co to znaczy przesterowac sbl-ke?

Nie, ale wiem, że ludzie takie coś robią i wg mnie nawet często.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

> Nie, ale wiem, że ludzie takie coś robią i wg mnie nawet często.

Tak. Jasne. Jeżeli jest taka potrzeba. Ale: 1. Na jeden pociąg się nie opłaca. Szkoda czasu. Przesterowanie w jedną i w drugą strone to około 1 minuty. Co innego np szlak SDA - Reptowo, gdzie jest wiele odstępów. Na Regalicy na jeden pociąg sie poprostu nie opłaca.

2. Istnieje duże prawdopodobieństwo "zawieszenia" się sbl-ki podczas przesterowywania.

3. Nawet sbl-ka przesterowana wymusza podczas wysyłania na tor lewy wyświetlenie W-24. Więc pociąg zmienia tor. Podczas tego i podczas prostowania ponownie na tor prawy zmniejsza on prędkość po rozjazdach do Vmax = 40 km/h. Nawet w przypadku ekspresa który jedzie po torze lewym często dyspozytorzy wydają dyspozycje aby dalej jechał na lewym. Aby nie tracił minut na zmienianie toru. Prostuje się go dopiero na stacji na której się zatrzymuje, np Dąbie, Główny, Stargard itd..

4. Aby jeździć bez problemu po lewym trzeba mieć przejścia rozjazdowe. Regalica, niestety nie ma takich możliwości aby pociąg z SE -> DZ, DZ -> SE puścić na lewy.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
MaK_86 napisał(a):

> 2. Istnieje duże prawdopodobieństwo "zawieszenia" się sbl-ki > podczas przesterowywania.

Życie :>

> 3. Nawet sbl-ka przesterowana wymusza podczas wysyłania na tor lewy > wyświetlenie W-24. Więc pociąg zmienia tor. Podczas tego i podczas > prostowania ponownie na tor prawy zmniejsza on prędkość po > rozjazdach do Vmax = 40 km/h. > Nawet w przypadku ekspresa który jedzie po torze lewym często > dyspozytorzy wydają dyspozycje aby dalej jechał na lewym. Aby nie > tracił minut na zmienianie toru. Prostuje się go dopiero na stacji na > której się zatrzymuje, np Dąbie, Główny, Stargard itd..

Fakt, z tym jest problem, ale co za różnica, czy przez Zdroje jedzie na bok 40 km/h, czy swoim torem i zwalnia na rozjazdach do 50 km/h ze względu na wiecznego WOS-a.

> 4. Aby jeździć bez problemu po lewym trzeba mieć przejścia > rozjazdowe. Regalica, niestety nie ma takich możliwości aby pociąg z > SE -> DZ, DZ -> SE puścić na lewy.

Eee? Przecież jak jedzie po lewym, to podajesz jedynie semafor na wprost i jedziesz po niewłaściwym... Zdroje i Dziewoklicz trapezy mają, więc nie wiem co mają do tego przejścia do Regalicy.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

> Eee? Przecież jak jedzie po lewym, to podajesz jedynie semafor na > wprost i jedziesz po niewłaściwym... Zdroje i Dziewoklicz trapezy > mają, więc nie wiem co mają do tego przejścia do Regalicy.

Mam na myśli wypuszczenie na krzywo (na lewy) ode mnie.

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
MaK_86 napisał(a):

> Mam na myśli wypuszczenie na krzywo (na lewy) ode mnie.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/10/8428.jpg

Na czym polega problem?

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MaK

Mareczek napisał(a):

> MaK_86 napisał(a):

> > > Mam na myśli wypuszczenie na krzywo (na lewy) ode mnie. > > http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/duze/10/8428.jpg > > Na czym polega problem?

Mam nadzieje, że dzisiaj wytłumaczyłem na czym ten problem polega?

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...

wysłane przez MaTe

MaK_86 napisał(a):

> Fakt jest taki, że są godziny kiedy nie ma możliwości > zmieszczenia towarowego między osobowymi na regalicy.

Poczekaj jeszcze jeden rozkład a znacznie słowa "szczyt" nabierze nowego znaczenia ;)

... popatrzymy ile w stanie pociągów jest wytrzymać Główny i podejścia pod niego :)

wysłane przez MaK

MaTe napisał(a):

> Poczekaj jeszcze jeden rozkład a znacznie słowa "szczyt" nabierze > nowego znaczenia ;) > > ... popatrzymy ile w stanie pociągów jest wytrzymać Główny i > podejścia pod niego :)

Wiesz. Planowanie też musi uwzględniać przepustowość poszczególnych posterunków zapowiadawczych. Oraz posiadać odrobine logicznego myślenia. A nie tak jak w obecnym. 90% ekspresów i pośpiesznych jest od regalicy (wg rozkładu) 2-4 minuty za jakimś wolno sunącym z Portu osobowym...

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...

wysłane przez MaTe

MaK_86 napisał(a):

> Wiesz. Planowanie też musi uwzględniać przepustowość > poszczególnych posterunków zapowiadawczych. Oraz posiadać odrobine > logicznego myślenia. A nie tak jak w obecnym. 90% ekspresów i > pośpiesznych jest od regalicy (wg rozkładu) 2-4 minuty za jakimś > wolno sunącym z Portu osobowym...

Ta przepustowość to w znacznej mierze też jest lenistwo obsługi ( PLK jak i maszynistów )... w zeszłym roku na nadodrzance ucięliśmy rezerwy z 10 minut na 3 - wszystko jeździło opóźnione do czasu aż nie wkroczyli kontrolerzy i instruktorzy i nagle chłopcy nauczyli się jeździć żwawiej ale dalej zgodnie z przepisami - ten sam problem jest z SPA - SPC ... szlakowa 60 jeżdżą po 45.

Co do ekspresów po osobowych - po to jest tam SBL żeby mieć mocno przepustowy węzeł i taka sytuacja jest normalna - to ludzie nie potrafią jeździć jeszcze tak jak powinni. Wejdzie na węzeł Szczecin w ciągu 2-3 lat jeszcze raz tyle pociągów to może komuś beton z dupy sie obłupie i zaczną żwawiej wszyscy pracować.

wysłane przez MaK

MaTe napisał(a):

> ten sam problem jest z SPA - SPC ... szlakowa 60 jeżdżą po 45.

razem z:

> Co do ekspresów po osobowych - po to jest tam SBL żeby mieć mocno > przepustowy węzeł i taka sytuacja jest normalna

Czysty przykład. Pociąg 88324 z SPA - Rg 8:50 Pociąg 8210 z DZ - Rg 8:54

Przyznałeś mi teraz racje. 88324 się nie śpieszy... "szlakowa 60 jeżdżą po 45" i zawsze jest około 8:52. Zanim zwolni odstęp, to 8210 już dawno stoi pod semaforem.

Kto dostaje po tyłku? Dyżurny...

-- SW -> SL -> Rg -> Psychiatryk...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.