Forum

SU45-221 na terenie szczecińskiej lokomotywowni

zdjęcie
SU45-221 na terenie szczecińskiej lokomotywowni
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez Bodek

To komentarz do niusa ze strony głównej który podlinkowuje to zdjęcie.

A od kiedy to w MD SPC wykonuje się rewizje lokomotyw spalinowych!? Naprawy rewizyjne wszystkich SU45 i SU46 obecnie wykonuje tylko i wyłącznie PESA Bydgoszcz. Ewentualne naprawy główne ZNTK Poznań. W Szczecinie może być wykonywana obtoczka zestawów kołowych lub jakaś drobna regulacja silnika, zawieszenia itp.
Bodek napisał(a):

> A od kiedy to w MD SPC wykonuje się rewizje lokomotyw > spalinowych!?

Nie pamiętam sprawy dokładnie, ale ktoś mi mówił (i nawet zdjęcia pokazywał) jak CTL-owska "tamara" stała na SPC i robili zdecydowanie więcej niż obtoczka. Bardziej było to zbliżone do rewizji niż do "kosmetyki".

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Nie pamiętam sprawy dokładnie, ale ktoś mi mówił (i nawet > zdjęcia pokazywał) jak CTL-owska "tamara" stała na SPC i > robili zdecydowanie więcej niż obtoczka. Bardziej było to > zbliżone do rewizji niż do "kosmetyki".

Co innego prywaciarz, a co innego Cargo, które podpisało umowę z PESĄ na remonty i rewizje fiatów i gagarinów. Robogagar z RCO, też miał naprawe na SPC.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
Bodek napisał(a):

> A od kiedy to w MD SPC wykonuje się rewizje lokomotyw > spalinowych!? > Naprawy rewizyjne wszystkich SU45 i SU46 obecnie wykonuje > tylko i wyłącznie PESA Bydgoszcz.

Tak, dodam, że rozpocznie się niedługo modernizacja lokomotyw SU45 - zamontowany zostanie w nich nowy, mocniejszy silnik. Tym sposobem seria SU45 ma zmienić się w serię ST45.

> W Szczecinie może być wykonywana obtoczka zestawów > kołowych lub jakaś drobna regulacja silnika, zawieszenia > itp.

A może po prostu lokomotywa zajechała do nas i po kilkudniowym postoju i przeglądzie pojedzie do Bydgoszczy. Chojnickie lokomotywy, też przed startem do PES-y odwiedzały na kilka dni ZT w Gdyni i stamtąd jako "wagony" startowały do Bydgoszczy.

A tak wogóle, to mam dziwne wrażenie, że ta 221 to chyba u nas na "krzakach" stała i ją ściągnęli.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
marko napisał(a):

> A może po prostu lokomotywa zajechała do nas i po > kilkudniowym postoju i przeglądzie pojedzie do Bydgoszczy.

Możliwe że i tak bedzie u nas. Info nieco zmodyfikowane.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

[ciach]

Dodam jeszcze, że obtoczki fiacików robi SWH...
Mareczek napisał(a):

> marko napisał(a):

> > > A może po prostu lokomotywa zajechała do nas i po > > kilkudniowym postoju i przeglądzie pojedzie do Bydgoszczy. > > Możliwe że i tak bedzie u nas. Info nieco zmodyfikowane.

Nie jestem tego taki pewien. Podejrzewam jedynie, że lokomotywa zostanie bądź została już przyszykowana do wysyłki, obecnie stoi na zewnątrz pod wiatą. Ktoś ją ogołocił z numerów bocznych z jednej strony :/

Zdjęcie TEM2 CTLu widziałeś u mnie :) a było wykonane na szopie elektrycznej. Prywaciarze zjeżdżają do nas wyłącznie w przypadkach awaryjnych i tylko na zapadnie - wymiana uszkodzonego zestawu kołowego bądź silnika trakcyjnego. Ostatnio była to 311D-01 gdzie wymieniono zestaw kołowy. A szopa spalinowa, mimo że SPC to jest to inna parafia...
Marcel napisał(a):

> Nie jestem tego taki pewien. Podejrzewam jedynie, że lokomotywa > zostanie bądź została już przyszykowana do wysyłki, obecnie > stoi na zewnątrz pod wiatą. Ktoś ją ogołocił z numerów > bocznych z jednej strony :/

Tak, jest to prawdopodobne. Zwłaszcza, że fiacik stał u nas od jakiegoś roku na wagonowni. W ostatnim czasie Cargo ratuje wszystkie fiaty, które da sie uratować i wysyła je do PESY na moderne bądź rewizje.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
marko napisał(a):

> które da sie uratować i wysyła je do PESY na moderne bądź > rewizje.

Ciężko nazwać "ratowaniem" spaliny po PES-ie dla Cargo. Dla przykładu - krzyżowska SU45-118 miała częściej serwisantów na pokładzie niż jakiekolwiek wagony na haku. Chojnickie gagariny też nie były najwyższych lotów po owych rewizjach.

Można dodać że jest też "druga" strona PESY - modernizacje i rewizje dla prywaciarzy, gdzie robota wychodzi im dużo lepiej, ale pewnie za większą kasę.

-- "A mi się wydaje, że na kolei będzie normalnie gdy osoby zarządzające nie będą nosić imion takich jak Władysław, Stanisław, Czesław, Józef czy Halina" - (C) głos na puszczy

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Można dodać że jest też "druga" strona PESY - modernizacje i > rewizje dla prywaciarzy, gdzie robota wychodzi im dużo lepiej, ale > pewnie za większą kasę.

Kto wie co to będzie z tego. W końcu ST45 ma mieć silniki Caterpillara - czyli takie jak gagary prywaciarzy :P. Nie wiem jak to było w 118 ale z doświadczeń po 116 wiem, że najczęstrzą przyczyną padania fiatów po modernizacji w PESIE były turbosprężarki. Ponoć jest już lepiej. Poza tym, to ja bym raczej zakazał przekazywania tych nowych lokomotyw do szopy w Krzyżu bo znając tamtejszych specjalistów to długo one nie pojeżdżą...

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.