Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Kasa z UE dla regionu: wielkie zmiany
Nie będzie 40 mln euro na zakup taboru kolejowego, a Opera na Zamku nie dostanie 15 mln euro na nową siedzibę. Są za to większe fundusze na budowę Muzeum Morskiego, 11 mln euro na infrastrukturę nowego parku przemysłowego koło Gryfina i kilka milionów euro na rewitalizację kolejki wąskotorowej z Gryfic do Trzebiatowa.
wysłane przez mkokolus
>Nie będzie 40 mln euro na zakup taboru kolejowego
Po prostu brak słów, jeżeli Urząd Marszałkowski nie da ani złamanego grosza na zakup taboru kolejowego, przecież SA110 pomimo że miały nie dawno rewizje nie będą wiecznie jeździć, bo w założeniu miały to być szynobusy "na chwilę". Jeszcze mamy jedną sztukę SA109 która więcej stoi w szopie w Kołobrzegu niż jeździ, i trzy sztuki SA103 które głównie obsługują linie do Kalisza Pomorskiego i Darłowa, w porównaniu z innymi województwami w Polsce to i tak mamy skromny tabor i jeszcze UM płacąc tak małą stawkę za przejechany km przez pociąg bodajże 7zł z groszami a UM w Kujawsko-Pomorskim płaci Arrivie 12zł, powinny znaleźć się pieniądze na nowy tabor chociaż połowa sumy czyli 20 mln euro. I ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz czy modernizacja linii, od Ulikowa do Wałcza oraz z Goleniowa do Kołobrzegu, a także budowa linii kolejowej do lotniska w Goleniowie dojdzie do skutku.
>Są za to większe fundusze na budowę Muzeum Morskiego, 11 mln euro na >infrastrukturę nowego parku przemysłowego koło Gryfina i kilka milionów euro >na rewitalizację kolejki wąskotorowej z Gryfic do Trzebiatowa.
Bardzo się cieszę że będzie modernizowane Gryficka KD, i reaktywowany odcinek od Pogorzelicy Gryfickiej do Trzebiatowa, tylko szkoda że coś będzie robione kosztem np. zakupu taboru.
Po prostu brak słów, jeżeli Urząd Marszałkowski nie da ani złamanego grosza na zakup taboru kolejowego, przecież SA110 pomimo że miały nie dawno rewizje nie będą wiecznie jeździć, bo w założeniu miały to być szynobusy "na chwilę". Jeszcze mamy jedną sztukę SA109 która więcej stoi w szopie w Kołobrzegu niż jeździ, i trzy sztuki SA103 które głównie obsługują linie do Kalisza Pomorskiego i Darłowa, w porównaniu z innymi województwami w Polsce to i tak mamy skromny tabor i jeszcze UM płacąc tak małą stawkę za przejechany km przez pociąg bodajże 7zł z groszami a UM w Kujawsko-Pomorskim płaci Arrivie 12zł, powinny znaleźć się pieniądze na nowy tabor chociaż połowa sumy czyli 20 mln euro. I ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz czy modernizacja linii, od Ulikowa do Wałcza oraz z Goleniowa do Kołobrzegu, a także budowa linii kolejowej do lotniska w Goleniowie dojdzie do skutku.
>Są za to większe fundusze na budowę Muzeum Morskiego, 11 mln euro na >infrastrukturę nowego parku przemysłowego koło Gryfina i kilka milionów euro >na rewitalizację kolejki wąskotorowej z Gryfic do Trzebiatowa.
Bardzo się cieszę że będzie modernizowane Gryficka KD, i reaktywowany odcinek od Pogorzelicy Gryfickiej do Trzebiatowa, tylko szkoda że coś będzie robione kosztem np. zakupu taboru.
wysłane przez Bodek
mkokolus napisał(a):
> >Nie będzie 40 mln euro na zakup taboru kolejowego > Kasa na nowy tabor kolejowy nie jest zagrożona, została jedynie ze względów formalnych przesunięta z listy projektów kluczowych do projektów systemowych (cokolwiek miałoby to znaczyć). W każdym razie kwota 40 mln E jest dalej aktualna.
Natomiast minimalnie zwiększone zostanie dofinansowanie modernizacji linii nr 402 i 403 - ogółem o około 5 mln E.
> >Nie będzie 40 mln euro na zakup taboru kolejowego > Kasa na nowy tabor kolejowy nie jest zagrożona, została jedynie ze względów formalnych przesunięta z listy projektów kluczowych do projektów systemowych (cokolwiek miałoby to znaczyć). W każdym razie kwota 40 mln E jest dalej aktualna.
Natomiast minimalnie zwiększone zostanie dofinansowanie modernizacji linii nr 402 i 403 - ogółem o około 5 mln E.
wysłane przez mkokolus
Bodek napisał(a):
> Kasa na nowy tabor kolejowy nie jest zagrożona, została > jedynie ze względów formalnych przesunięta z listy > projektów kluczowych do projektów systemowych (cokolwiek > miałoby to znaczyć). > W każdym razie kwota 40 mln E jest dalej aktualna.
Czyli jest to kolejny nie doprecyzowany artykuł napisany przez redaktora Kraśnickiego, w którym chociaż powinna być umieszczona informacja że pieniądze są na nowy tabor tylko że przesunięte są na nie pieniądze z projektów kluczowych do systemowych.
> Kasa na nowy tabor kolejowy nie jest zagrożona, została > jedynie ze względów formalnych przesunięta z listy > projektów kluczowych do projektów systemowych (cokolwiek > miałoby to znaczyć). > W każdym razie kwota 40 mln E jest dalej aktualna.
Czyli jest to kolejny nie doprecyzowany artykuł napisany przez redaktora Kraśnickiego, w którym chociaż powinna być umieszczona informacja że pieniądze są na nowy tabor tylko że przesunięte są na nie pieniądze z projektów kluczowych do systemowych.