Forum

Jedyny i ostatni w te wakacje pociąg osobowy z Trzebieży...

zdjęcie
Jedyny i ostatni w te wakacje pociąg osobowy z Trzebieży wjeżdża na stację Szczecin Niebuszewo
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
To znaczy, w tym roku nie wyjadą osobowe do Trzebieży? A jest szansa, że pojadą za rok?
pioko17 napisał(a):

> To znaczy, w tym roku nie wyjadą osobowe do Trzebieży? A > jest szansa, że pojadą za rok?

Odsyłam kolege do odgrzanego w tym roku wątku o poasażerskich do Trzebieży. Jeżeli przeczytasz go całego (zwracając baczną uwage na daty postów), poznasz całą historie z obecnego sezonu.

[URL=http://kolej.mkm.szczecin.pl/forum.php?detail=1178198725.news&which=01.01.02.02.02.02.03]Klinkij tutaj.[/URL]

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.- A to zmienia postać rzeczy.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Brałem udział w tej naprawdę ciekawej wyprawie - brawa dla organizatorów. Osobiście dla mnie było to o tyle ciekawe że ostatni raz przemierzałem tę trasę wiele wiele lat temu. Jedynym minusem to jest stan dewastacji wszystkich niemal obiektów na całej trasie!!!! A pomyśleć że gdzieś w Europie z takich miejsc robi się atrakcje turystyczne i po prostu uatrakcyjnić miasto i okolice.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
irek napisał(a):

> Brałem udział w tej naprawdę ciekawej wyprawie - brawa dla > organizatorów. Osobiście dla mnie było to o tyle ciekawe > że ostatni raz przemierzałem tę trasę wiele wiele lat > temu. Jedynym minusem to jest stan dewastacji wszystkich > niemal obiektów na całej trasie!!!!

Ano, nie trzeba było zawieszać ruchu pasażerskiego. Wystarczyło dostosować rozkład do zapotrzebowania. Ale pewnie komuś zależało na tym żeby ta linia padła. Dobrze, że ruch towarowy nie upadł (choć było blisko), a wręcz się zwiększa - głównie dzięki prywatnym przewoźnikom.

> A pomyśleć że > gdzieś w Europie z takich miejsc robi się atrakcje > turystyczne i po prostu uatrakcyjnić miasto i okolice.

Cóż o Szczecinie to wypada tylko powiedzieć, że leży 'gdzieś'. Jakoś w Koszalinie i Mielnie potrafili wykorzystac walory swojej linii kolejowej i już niedługo startują tam pierwsze osobówki. Jesteśmy miastem, w którym nawet o turystykę się nie dba.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
marko napisał(a):

> Wystarczyło dostosować rozkład do zapotrzebowania.

Ale czy to by pomogło? W dobie zwiększającego się rodzaju transportu kołowego, łatwo o upadek przewozów pasażerskich. Tym bardziej, że "trzebieska" ma przystanki i stacje w mało strategicznych punktach Szczecina i Polic.

> Cóż o Szczecinie to wypada tylko powiedzieć, że leży > 'gdzieś'.

No. Wioska z tramwajami.

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.
- A to zmienia postać rzeczy.
MaK napisał(a):

> Ale czy to by pomogło? W dobie zwiększającego się rodzaju > transportu kołowego, łatwo o upadek przewozów pasażerskich. > Tym bardziej, że "trzebieska" ma przystanki i stacje w mało > strategicznych punktach Szczecina i Polic.

No przecież zawsze jest ryzyko ale bez ryzyka nie ma zabawy.

-- "Niech Bóg zlituje się nad mymi wrogami, bo ja tego nie zrobię" - gen. G.S. Patton
marko napisał(a):

> No przecież zawsze jest ryzyko ale bez ryzyka nie ma zabawy.

W tym przypadku, to nie ma pasażerskich na "czterysta szóstce". Chociaż, teraz możemy snuć tylko domysły, co by było gdyby, to nie sądze, żeby inna organizacja pasażerskich te kilka lat temu pomogła im przetrwać...

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.
- A to zmienia postać rzeczy.
marko napisał(a):

> Ano, nie trzeba było zawieszać ruchu pasażerskiego. > Wystarczyło dostosować rozkład do zapotrzebowania.

A nie był? Jedyną wadą było brak połączenia wieczornego z Trzebieży, a i spokojnie można było wywalić kurs o 4 rano. Ba, nawet taki rozkład był, tylko oczywiście nie wszedł w życie kończąc jedynie wydrukiem w cegle z dopiskiem (F).

> Ale > pewnie komuś zależało na tym żeby ta linia padła.

Może i dobrze. Dla 6 osób szkoda nawet puszczać H6, a co dopiero kibla z 468 miejscami?

> Dobrze, > że ruch towarowy nie upadł (choć było blisko), a wręcz > się zwiększa - głównie dzięki prywatnym przewoźnikom.

Ja bym tutaj bardziej widział wzrost gospodarczy. Jakby nie było prywaciarza to jeździłoby Cargo, surowce do produkcji trzeba dostarczyć, a takiej masówki raczej TIR-ami normalnie nie przewieziesz.

-- "Cudowne dziecko dwóch pedałów..." - (C) Włodzimierz Szaranowicz o jednym z kolarzy.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Szanowni Państwo nie w tym rzecz aby ktoś komuś dokładał ale że są takie miejsca że można coś zrobić bez podtekstów jakichkolwiek! A to że Szczecinianie maja żale i pretensje do całego świata że ich sie nie lubi, może warto spojrzeć sobie w oczy i odpowiedzieć na pytanie DLACZEGO?. Naprawdę pieniądze w Szczecinie i okolicach leżą na ulicach, torach i jeszcze kilku ciekawych miejscach wystarczy chcieć to zauważyć!! A wracając do tematu kolejowego to całkiem pod bokiem Wielkiego Szczecina,kolejka wąskotorowa Trzebiatów-Niechorze, działająca wyłącznie w sezonie letnim w ubiegłym roku przyniosła zysk !--CIEKAWE PRAWDA? Trasa Szczecin-Trzebież to całkiem niezły interes ale ale ale...
irek napisał(a):

[wszystko ciach]

Tak. Ale musisz zauważuć, że większość z nas, zrzeszona w tym serwisie z całego serca chce mieć możliwość przejechania się po trzebieskiej. Tutaj nie chodzi o to, że sie nie da. Ale chodzi o to, że są osoby którym to by przeszkadzało (wiadomo o kogo chodzi). Wytykanie palcem osób nie ma sensu. Ale widać wyraźnie post-komunistyczny styl interesu pewnej osoby. W Szczecinie jest całkiem inaczej. Są ludzie, którym poprostu wisi to, co się będzie działo z trzebieską. Chociaż uważam, że uruchomienie 4-5 pociągów w sezonie byłoby bardzo dobrym startem. Zarówno dla PKP, jak i dla mieszkańców Sz-na i okolic na przypomnienie sobie co ta linia potrafi. Ale cóż. Nadal pogrążamy się w bezsensownej rzeczywistości poprzeplatanej z paradoksalnymi poglądami ludzi władzy.

-- - O jaki przystojny. Student pewnie?
- Nie. Kolejarz.- A to zmienia postać rzeczy.
MaK napisał(a):

> irek napisał(a):

> Chociaż uważam, że uruchomienie 4-5 pociągów w sezonie > byłoby bardzo dobrym startem. Zarówno dla PKP, jak i dla > mieszkańców Sz-na i okolic na przypomnienie sobie co ta linia > potrafi.

I na chwilą obecną jedyny sensowny kształt ruchu pasażerskiego na tej linii to właśnie kilka par w sezonie. Regularny ruch na tej linii jest najzwyczajniej bez sensu w sytuacji gdy dochodzenie do przyzwoitego rozkładu na pozostałych liniach zajmie jeszcze lata. Brakuje lobby na rzecz budowy odnogi do osiedla Chemik a jej budowa to warunek wyjściowy do dyskusji o wznowieniu ruchu na tej linii.
http://www.tutej.pl/cms.php?i=31080

Może tak w temacie apropo ?