Forum

Komputery na dworcu

Uroczyste otwarcie supernowoczesnej nastawni zakończyło kompleksową przebudowę goleniowskiego węzła kolejowego. Poziomem techniki kolejowej Goleniów nie odbiega teraz od Europy Zachodniej.

wysłane przez Bodek

"Poziomem techniki kolejowej Goleniów nie odbiega teraz od Europy Zachodniej". Z tym stwierdzeniem niestety nie można się do końca zgodzić.

O ile urządzenia SRK faktycznie są szczytem nowoczesności, to niestety rozjazdy o promieniu R=300 m, przynajmniej jeśli chodzi o głowicę północną stawiają nas w jednym rządku z kolejami Abchazji, Kirgistanu itp. Poza tym niewybudowanie przejścia podziemnego łączącego dworzec z peronem II przy tej skali modernizacji stacji uważam za skandal. Goleniów może metropolią nie jest, ale leży jakby nie było na bardzo ruchliwym ciągu CE-59, gdzie większość stanowią pociągi towarowe, niezatrzymujące się na stacji, w związku z czym budowa przejścia podziemnego powinna być czymś oczywistym. Jak widać nie dla polskich kolejarzy...

wysłane przez tom1

Bodek napisał(a):

> Poza tym niewybudowanie przejścia podziemnego łączącego > dworzec z peronem II przy tej skali modernizacji stacji > uważam za skandal. > Goleniów może metropolią nie jest, ale leży jakby nie > było na bardzo ruchliwym ciągu CE-59, gdzie większość > stanowią pociągi towarowe, niezatrzymujące się na stacji, > w związku z czym budowa przejścia podziemnego powinna być > czymś oczywistym. Jak widać nie dla polskich kolejarzy...

Jeśli nie przejście podziemne to chociaż naziemne mogli zbudować. A tak to rzeczywiście trąci wioską. No cóż nigdy nie może być tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej ;) Ale i tak bardzo cieszy zakres prac modernizacyjnych na linii do Świnoujścia.

wysłane przez MarcinB

tom1 napisał(a):

> Ale i tak bardzo cieszy zakres prac modernizacyjnych na linii > do Świnoujścia.

Sama modernizacja linii do Świnoujścia bardzo cieszy. Tylko, że wg master planu dotyczącego linii kolejowych 2030, trasa do Wysokiej Kam. to prędkośc maksymalna 140km/h , a dalej to już tylko 120km/h. Chyba że twórcy tego planu już przewidują, że w roku 2030 trasa będzie już w tak złym stanie, że szybciej już nie da rady. Wiem, że pociągów pośpiesznych i ekspresowych nie jest na tej trasie wiele, ale ciekawi mnie jak ten plan ma się do zapewnień władz, że ze Szczecina do Świnoujścia dostaniemy się w 60 min? Może po którejś ze stron nastąpiło błędne zinterpretowanie. Link do artykułu dotyczącego master planu: http://inforail.pl/text.php?from=search&id=20779

-- http://www.youtube.com/watch?v=A3GEPkjNh6k