Forum

Remontujemy linię 202

PKP Polskie Linie Kolejowe, Oddział Regionalny w Szczecinie ogłosił przetarg nieograniczony na wykonanie robót budowlanych dla zadania: "Modernizacja nawierzchni linii kolejowej nr 202 Gdańsk - Stargard Szczeciński na odcinku Białogard - Cieszyno Łobeskie".

wysłane przez zack1989 12

Skoro mają wymieniać wszystko od podstaw, to jak zorganizują objazdy? Bo w przetargu nie ma mowy o dorobieniu drugiego toru na tym odcinku, a szkoda.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"

wysłane przez marko 4

zack1989 napisał(a):

> Skoro mają wymieniać wszystko od podstaw, to jak > zorganizują objazdy? Bo w przetargu nie ma mowy o dorobieniu > drugiego toru na tym odcinku, a szkoda.

Cóż prawdopodobnie zrobią KKA albo objazd od Runowa Pom do Szczecinka i dalej do Białogardu. Fajnie by było jakby wybrali drugi wariant :D

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> Cóż prawdopodobnie zrobią KKA albo objazd od Runowa Pom do > Szczecinka i dalej do Białogardu. Fajnie by było jakby > wybrali drugi wariant :D

Wszystkie informacje są na stronie podanej w informacji, a dokładniej w pliku OPZ.doc. Tzn. nie ma tam informacji nt. objazdów, ale i tak będą.

-- "Bułki macane należą do macanta" - (C) Społem na ul. Buczka, z wiadomych czasów...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Marcel

Odświeżam wątek. Bystre oko przeglądając plan zamknięć całodobowych na stronie PLKi dostrzeże, że od dnia 24.09.2009r do 7.11.2009r będzie drugie zamknięcie w celu modernizacji toru głównego między Łobzem a Runowem Pom., tutaj domyślam się, że prace mogą być prowadzone do granicy ZLK Koszalin czyli za p.o Cieszyno Łobeskie, tak jak wykonano szlifowanie szyn od strony Stargardu do tego właśnie miejsca. Jednym słowem po wakacjach szykują się kolejne objazdy, a tu jaskółki ćwierkają, że pociąg Rybak zostanie przerzucony na linię Koszalin-Goleniów choć moim prywatnym zdaniem jest to mało prawdopodobne, gdyż IC na obecną chwilę nie dysponuje w naszym regionie żadnym spalinowym pojazdem trakcyjnym o większej mocy niż SM42. Ratunkiem dla IC też nie jest PKP PR, gdyż szczecińskie SU45 utrzymywane przez PKP Cargo w Szczecinku zostały oddane do szopy PR w Chojnicach czyli Pomorskiego ZPRu. Najmożliwszą do przewidzenia sytuacją jest użyczenie lokomotyw PKP Cargo serii ST44 na okres kwiecień-czerwiec, być może skierowanie lokomotyw serii SU46 z Olsztyna (Zajączkowo Tczewskie) na okres wrzesień-listopad. W każdym bądź razie z chęcią optowałbym za serią SU46, silne maszyny w sam raz na pociągi objazdowe typu Rybak.

wysłane przez marko 4

Marcel napisał(a):

> Jednym słowem po > wakacjach szykują się kolejne objazdy, a tu jaskółki > ćwierkają, że pociąg Rybak zostanie przerzucony na linię > Koszalin-Goleniów choć moim prywatnym zdaniem jest to mało > prawdopodobne, gdyż IC na obecną chwilę nie dysponuje w > naszym regionie żadnym spalinowym pojazdem trakcyjnym o > większej mocy niż SM42. Ratunkiem dla IC też nie jest PKP > PR, gdyż szczecińskie SU45 utrzymywane przez PKP Cargo w > Szczecinku zostały oddane do szopy PR w Chojnicach czyli > Pomorskiego ZPRu.

Zaraz zaraz... to na Grabówku nie stoi nic spalinowego IC? Żadne fiaty czy coś? Przecież CMES Chojnice przekazał na Grabówek SU45-197,165,057,122. Jakby się sprężyli, to po reanimacji mogłyby chyba jeździć. Zwłaszcza, że z tego co wiem 122 i 195 są sprawne...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

W końcu się za ten temat wzięli. Lepiej późno, niż wcale. Brawo!

Można jedynie żałować, że zakresu robót nie poszerzono o przebudowę obecnej, standardowej trzysetki w Runowie na Rz 1200-1:18,5 (na przejściu z dwutorówki w jednotor). Poza tym nie wiem, czy termin robót zachodzący na wakacje jest w tym wypadku dobrym rozwiązaniem. W każdym bądź razie szykują się objazdy i to co najmniej na 1-2 miesiące :)

wysłane przez Mareczek 5

Bodek napisał(a):

> W każdym bądź razie szykują się objazdy i to co najmniej > na 1-2 miesiące :)

Dokładnie, termin całodobowego zamknięcia ma trwać od 22.04 do 15.06. Na wakacje tor ma być już oddany do użytku.

-- "Bułki macane należą do macanta" - (C) Społem na ul. Buczka, z wiadomych czasów...

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

Małe sprostowanie i rozszerzenie mojego poprzedniego posta, bo edycja mi ucięła możliwość zmiany.

Mam kilka swoich "ale". Nie rozumiem dlaczego w tytule inwestycji jest mowa o odcinku Białogard - Cieszyno Łobeskie (nawiasem mówiąc kompletna dziura, nawet nie posterunek ruchu), podczas gdy kilometracja robót wyraźnie wskazuje tylko na odcinek Klępnica - Łobez. A co z odcinkiem Łobez - Runowo? Tam przecież też jest kiepścizna i zaraz się posypie jeszcze bardziej.

Poza tym skoro jest mowa o tak długim odcinku to można żałować, że w zakresie robót nie uwzględniono modernizacji obecnego przejścia rozjazdowego w Runowie (na przejściu z dwutorówki w jednotor) i wymiany istniejącej tam, standardowej trzysetki na Rz 1200-1:18,5, co się samo prosi od wielu lat. Dodam że na drugim końcu jednotoru, czyli w Wejherowie IZ Gdynia taką modernizację wykonał już kilka lat temu.

W każdym bądź razie szykują się objazdy przez Szczecinek i to co najmniej na 1-2 miesiące :)

wysłane przez Jacek

Bodek napisał(a):

> W każdym bądź razie szykują się objazdy przez Szczecinek i > to co najmniej > na 1-2 miesiące :)

Czas podróży chyba sporo się zwiększy... Zapewne objazd będzie przebiegał trasą Runowo - Szczecinek - Białogard (bo chyba szans większych nie ma, że ze Szczecinka prosto na Słupsk coś wrzucą). W każdym razie dla miłośników tak czy siak - ogromna radocha się szykuje. ;-)

-- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez marko 4

Jacek napisał(a):

> (bo chyba > szans większych nie ma, że ze Szczecinka prosto na Słupsk coś > wrzucą). W każdym razie dla miłośników tak czy siak - > ogromna radocha się szykuje. ;-)

W sumie to nawet dobrym rozwiązaniem byłby objazd aż do Słupska, bo odpadałaby zmiana loka w Szczecinku :P ale wtedy pośpiechy ominą całkowicie Białogard. Oczywiście kible do Koszalina i Słupska pewnie będą śmigać do Runowa i od Runowa KKA.

wysłane przez Marcel

marko napisał(a):

> Jacek napisał(a):

> > > (bo chyba > > szans większych nie ma, że ze Szczecinka prosto na Słupsk coś > > wrzucą). W każdym razie dla miłośników tak czy siak - > > ogromna radocha się szykuje. ;-) > > W sumie to nawet dobrym rozwiązaniem byłby objazd aż do > Słupska, bo odpadałaby zmiana loka w Szczecinku :P ale wtedy > pośpiechy ominą całkowicie Białogard. Oczywiście kible do > Koszalina i Słupska pewnie będą śmigać do Runowa i od Runowa > KKA.

KKA będzie na odcinku Świdwin-Łobez dla 6 par pociągów regionalnych. KKA ma być na koszt wykonawcy inwestycji. Tak jest rozpisane w dokumentacji inwestycji. Poza tym, na czas modernizacji przejazdu na szlaku Worowo-Łobez zostanie zamknięta droga nr 151 Świdwin-Gorzów. Tutaj podejrzewam, że KKA będzie kursować ze Świdwina w stronę Reska a następnie w kierunku Łobza zaliczając stację Worowo co wydłuży czas przejazdu do ok 40-60min. Pospieszne oczywiście objazdem przez Szczecinek czyli dodatkowe +120. Z ciekawostek jak ktoś przeczytał całą dokumentację: - brana w projekcie była pod uwagę przebudowa łuku koszowego w Worowie z R605 na R620 i zwiększenie na nim Vmax do 100km/h ale inwestor nie wyraził zgody gdyż wymagałoby to ingerencję w układ torowy Worowa i przesunięcie zwrotnic. Będzie prawdopodobnie Vmax 80km/h przez całe Worowo, na modernizowanym odcinku ma być Vmax 120 km/h, prócz wjazdu do stacji Łobez (łuk R800) gdyż tutaj także musiano by ingerować w położenie jednego z torów na co inwestor nie wyraził zgody. - z opisu wynika, że nie będzie modernizowana sygnalizacja kształtowa tzn. nie ma o tym mowy co oznacza że semafory kształtowe się ostaną? - perony stacji Worowo oraz p.o Klępnica zostaną przebudowane (na wysokość 0,55m) - wymiana sieci jezdnej z YzC12-2C na 2C-120-2C czyli z dwiema linami nośnymi zamiast zawieszenia Y. Podany odcinek w dokumentacji Białogard-Cieszyno dotyczy granicy ZLK Koszalin, która kończy się w Cieszynie. Z tego co słyszałem początkowo wymiana torowiska miała być na odcinku Klępnica-Cieszyno Łob., ale ile było w tym prawdy tego nie wiem. Natomiast w zakres robót wchodzi także modernizacja jednego z przejazdów na szlaku Świdwin-Rąbino.

wysłane przez Bodek

Marcel napisał(a):

> Z ciekawostek jak ktoś przeczytał całą dokumentację: > - brana w projekcie była pod uwagę przebudowa łuku koszowego w > Worowie z R605 na R620 i zwiększenie na nim Vmax do 100km/h ale > inwestor nie wyraził zgody gdyż wymagałoby to ingerencję w układ > torowy Worowa i przesunięcie zwrotnic. Będzie prawdopodobnie Vmax > 80km/h przez całe Worowo,

ZTCP w starych, dobrych czasach po tym łuku jeździło się 90 km/h.

na modernizowanym odcinku ma być Vmax 120 > km/h, prócz wjazdu do stacji Łobez (łuk R800) gdyż tutaj także > musiano by ingerować w położenie jednego z torów na co inwestor > nie wyraził zgody.

A w Łobzie nie pamiętam żadnego ograniczenia ze względu na geometrię. Ale wtedy nie było 120, a jedynie 100 km/h.

> Podany odcinek w dokumentacji Białogard-Cieszyno dotyczy granicy ZLK > Koszalin, która kończy się w Cieszynie.

To wyjaśnia moje wątpliwości.

wysłane przez mkokolus

Jacek napisał(a):

> Czas podróży chyba sporo się zwiększy... Zapewne objazd > będzie > przebiegał trasą Runowo - Szczecinek - Białogard (bo chyba > szans większych nie ma, że ze Szczecinka prosto na Słupsk coś > wrzucą). W każdym razie dla miłośników tak czy siak - > ogromna radocha się szykuje. ;-)

Tą radość muszę ostudzić, ponieważ z informacji które dzisiaj zaczerpnąłem z wiarygodnych źródeł, to najprawdopodobniej nie będzie żadnych objazdów pociągów pospiesznych. Z wstępnych ustaleń wychodzi na to że Rybak będzie jechał przez Gryfice, a reszta pociągów pospiesznych będzie kończyła swój bieg w Runowie Pomorskim, a potem KKA do Świdwina i tam już ma być podstawiony pociąg tej samej relacji. Powodem tym ma być jeden tor na linii Szczecinek-Białogard i nie zmieszczenie dodatkowych pociągów do rozkładu, więc jeżeli ktoś był nastawiony, na fotki od Runowa Pomorskiego do Szczecinka to może się zawieść, ale z dwojga złego został Rybak.

wysłane przez Lukasy

A na Szczecinek-Słupsk nie da się nic upchnąć? Tak, wiem - powodowałoby to ominięcie Koszalina.

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/

wysłane przez Jacek

Lukasy napisał(a):

> A na Szczecinek-Słupsk nie da się nic upchnąć? Tak, wiem - > powodowałoby to ominięcie Koszalina.

Mogliby wtedy zrobić dodatkowe pociągi w relacji Szczecinek-Koszalin dla pasażerów udających się do owego Koszalina. Lub skomunikowania na stacji Szczecinek z pociągami rozkładowymi udającymi się w tamtym kierunku (w końcu z tego powodu objazdowe pośpiechy nie pojadą przez Szczecinek, bo niby ta linia taka ruchliwa).

-- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)

wysłane przez Mareczek 5

> Lukasy napisał(a):

> > A na Szczecinek-Słupsk nie da się nic upchnąć? Tak, wiem - > > powodowałoby to ominięcie Koszalina.

Słyszałem, że ta opcja w ogóle nie wchodzi w rachubę.

Jacek napisał(a):

> Mogliby wtedy zrobić dodatkowe pociągi w relacji Szczecinek-Koszalin > dla pasażerów udających się do owego Koszalina. Lub skomunikowania > na stacji Szczecinek z pociągami rozkładowymi udającymi się w > tamtym kierunku (w końcu z tego powodu objazdowe pośpiechy nie > pojadą przez Szczecinek, bo niby ta linia taka ruchliwa).

Bez przesady, bo zaraz dla jednego pociągu objazdowego trzeba będzie uruchomić 5 kolejnych.

Przed chwilką się trochę pobawiłem w "planowanie" i za wesoło objazdem przez Szczecinek to nie wyglądało. Bryza +128 w Białogardzie, Albatros aż +140! KKA jest lepszym pomysłem pod względem czasowym (zapewne opóźnienia będa ok 40 minut), jednakże tutaj pozostają problemy przetransportowania ludzi (np. piątkowy Albatros jest trochę nawalony) a lokalni przewoźnicy pewnie dostępnością taboru nie tryskają, szczególnieze PR też coś będzie musiał podwinąć (a dokładniej wykonawca). No i kwestia związana z podsyłem loków do Zakładu Północnego IC w Gdyni.

-- "Pociąg kursuje codziennie w piątki" - (C) by me :)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Lukasy

Mareczek napisał(a):

> (...) a lokalni przewoźnicy pewnie dostępnością taboru nie > tryskają

Trzeba natychmiast zatrzymać kasacje Autosanów H9-35 z ZKM Białogard!

:D

homepage: http://lukasy.kolej.org.pl/
Lukasy napisał(a):

> Trzeba natychmiast zatrzymać kasacje Autosanów H9-35 z ZKM > Białogard!

Tia. Już wiem, czemu SPAK nie wycofuje swoich Ikarusów :D

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez mkokolus

Lukasy napisał(a):

> A na Szczecinek-Słupsk nie da się nic upchnąć? Tak, wiem - > powodowałoby to ominięcie Koszalina.

Zapomnij, im jest łatwiej puścić KKA od Runowa Pomorskiego do Świdwina niż zrobić objazd. Sugerują się tym że to tylko są trzy pociągi pospieszne i KKA nie będzie robić opóźnienia pociągu(przecież to jest nie realne żeby od Świdwina pociąg jechał rozkładowo). A co do objazdu na Szczecinek-Słupsk, ten wariant jest, w ogóle nie brany pod uwagę. Ale jeszcze nic nie jest przesądzone na 100%, więc może jest jakaś nadzieja że pośpiechy będą jechały objazdem.

wysłane przez marko 4

mkokolus napisał(a):

> Tą radość muszę ostudzić, ponieważ z informacji które > dzisiaj zaczerpnąłem z wiarygodnych źródeł, to > najprawdopodobniej nie będzie żadnych objazdów pociągów > pospiesznych. Z wstępnych ustaleń wychodzi na to że Rybak > będzie jechał przez Gryfice, a reszta pociągów pospiesznych > będzie kończyła swój bieg w Runowie Pomorskim,

Czyli co? do Runowa kiblami? Czy normalne składy i odstawka w Runowie na grupę towarową?

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> mkokolus napisał(a):

> > > Tą radość muszę ostudzić, ponieważ z informacji które > > dzisiaj zaczerpnąłem z wiarygodnych źródeł, to > > najprawdopodobniej nie będzie żadnych objazdów pociągów > > pospiesznych. Z wstępnych ustaleń wychodzi na to że Rybak > > będzie jechał przez Gryfice, a reszta pociągów pospiesznych > > będzie kończyła swój bieg w Runowie Pomorskim, > > Czyli co? do Runowa kiblami? Czy normalne składy

Spokojnie jednym składem wagonowym możesz obsłużyc w obu kierunkach Gryfa, Bryzę i Albatrosa na odcinku Runowo - Szczecin Gł.

-- "Pociąg kursuje codziennie w piątki" - (C) by me :)

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez mkokolus

marko napisał(a):

> Czyli co? do Runowa kiblami? Czy normalne składy i odstawka w > Runowie na grupę towarową?

Normalne składy i w odstawkę, bo przecież pociąg pospieszny, na kiblu to by było raczej nie realne, a w szczególności że kible należą do PR a pośpiechy do IC.

wysłane przez Bodek

mkokolus napisał(a):

> Tą radość muszę ostudzić, ponieważ z informacji które > dzisiaj zaczerpnąłem z wiarygodnych źródeł, to > najprawdopodobniej nie będzie żadnych objazdów pociągów > pospiesznych. Z wstępnych ustaleń wychodzi na to że Rybak > będzie jechał przez Gryfice,

Przez Gryfice to jednak też objazd.

> Powodem tym ma być jeden tor na linii Szczecinek-Białogard i nie > zmieszczenie dodatkowych pociągów do rozkładu, więc jeżeli > ktoś był nastawiony, na fotki od Runowa Pomorskiego do Szczecinka > to może się zawieść, ale z dwojga złego został Rybak.

No i super. Byle tylko nie na SM42, bo dołoży ze 3 godziny do normalnego czasu jazdy :)

wysłane przez Marcel

Bodek napisał(a):

> mkokolus napisał(a):

> > > Tą radość muszę ostudzić, ponieważ z informacji które > > dzisiaj zaczerpnąłem z wiarygodnych źródeł, to > > najprawdopodobniej nie będzie żadnych objazdów pociągów > > pospiesznych. Z wstępnych ustaleń wychodzi na to że Rybak > > będzie jechał przez Gryfice, > > Przez Gryfice to jednak też objazd.

Spokojnie, w tym momencie nie ma co dywagować. Myślę, że nawet gdy IC Szczecin zapewnia, że objazdów nie będzie, to wszystko może ulec zmianie w ostatnim tygodniu przed zamknięciem. Zazwyczaj jest tak, że odgórnie planuje to Centrala Spółki i w tym momencie sekcje zamiejscowe mogą sobie różne bajki cisnąć np o braku przepustowości Szczecinek-Białogard, nie znając na ten dzień faktycznej decyzji. Tak właśnie funkcjonuje nasz podzielony moloch PKP :) . Poczekajmy, po Świętach na pewno wszystko będzie jasne :)

> > Powodem tym ma być jeden tor na linii Szczecinek-Białogard i nie > > zmieszczenie dodatkowych pociągów do rozkładu, więc jeżeli > > ktoś był nastawiony, na fotki od Runowa Pomorskiego do Szczecinka > > to może się zawieść, ale z dwojga złego został Rybak. > > No i super. > Byle tylko nie na SM42, bo dołoży ze 3 godziny do normalnego czasu > jazdy :)

Jeśli już miałoby tak być, to będzie SM42, niestety.

wysłane przez Jacek

Marcel napisał(a):

> Jeśli już miałoby tak być, to będzie SM42, niestety.

Pośpieszny Kołobrzeg-Bielsko z rozkładu 2007 miał z reguły tyle samo wagonów co Rybak, więc faktycznie pewnie można liczyć tylko (i aż - mimo wszystko) na SM42. Ale to i tak świetna wiadomość! Jakieś odświeżenie w stosunku do codziennych niemcobusów na tej linii. ;)

[edit]: A ciekawe czy elektrowóz będzie też przeciągany na odcinku Kołobrzeg-Szczecin, czy pozostanie w Kołobrzegu (?).

-- Pomyśl i zrób odwrotnie - prof. Kaliszuk :-)
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Bodek

Bodek napisał(a):

> W końcu się za ten temat wzięli. Lepiej późno, niż > wcale. > Dodam jeszcze, że w maju br. odcinek Stargard - Białogard będzie obchodził swoje 150 urodziny, więc remont jak najbardziej w porę się trafił :)

wysłane przez Iwo

Bodek napisał(a):

> Dodam jeszcze, że w maju br. odcinek Stargard - Białogard > będzie obchodził swoje 150 urodziny, więc remont jak > najbardziej w porę się trafił :)

Dobra okazja do jakiejś jubileuszowej imprezy, tylko czy w dobie obecnego kryzysu znajdą się na to fundusze.

-- "po sygnale do odjazdu odsunąć się od wagonu"

wysłane przez Marcel

Iwo napisał(a):

> Bodek napisał(a):

> > > Dodam jeszcze, że w maju br. odcinek Stargard - Białogard > > będzie obchodził swoje 150 urodziny, więc remont jak > > najbardziej w porę się trafił :) > > Dobra okazja do jakiejś jubileuszowej imprezy, tylko czy w dobie > obecnego kryzysu znajdą się na to fundusze.

Po cichu zdradzę, że jest planowany w lipcu przejazd naszym SN61 do Runowa Pomorskiego. Czy wypali? Na dzień dzisiejszy ciężko powiedzieć, ale będę się starał coś zdziałać/dowiedzieć się w tym temacie :)

Natomiast co się tyczy podejścia do zamknięć, zastanawiam się jak prestiżowa spółeczka IC jeżeli nie planuje objazdów, podejdzie do tematu przygotowania składów do jazdy na stacjach "początkowych" Świdwin i Łobez. Ciekawe kto rozłączy i podłączy lokomotywę do składu (kierownik poc.? maszynista?), kto zrobi próbę hamulca i popuka młotkiem w obręcze? :) Wiem, próbę może zrobić kierownik, ale nie wyobrażam sobie jak zarzuca hak i łączy sprzęgi powietrzne. A jak trzeba będzie wyłączyć wagon ze składu? Takie są właśnie realia znajomości pracy eksploatacyjnej pracowników biurowych na stanowiskach kierowniczych (zresztą nie tylko wspomnianej IC) gdzie wydaje się polecenia niemożliwe do zrealizowania (taka odwrotność niedasizmu - musizm :D ).

wysłane przez Iwo

Marcel napisał(a):

> Po cichu zdradzę, że jest planowany w lipcu przejazd naszym SN61 > do Runowa Pomorskiego.

Było by miło.

> Ciekawe kto rozłączy i > podłączy lokomotywę do składu (kierownik poc.? maszynista?),

Tak maszynista.

> kto zrobi próbę hamulca i popuka młotkiem w obręcze? :) Wiem, > próbę może zrobić kierownik, ale nie wyobrażam sobie jak > zarzuca hak i łączy sprzęgi powietrzne. A jak trzeba będzie > wyłączyć wagon ze składu?

Być może IC wydeleguje tam rewidentów na ten czas.

-- "po sygnale do odjazdu odsunąć się od wagonu"

wysłane przez marko 4

Marcel napisał(a):

> Ciekawe kto rozłączy i > podłączy lokomotywę do składu (kierownik poc.? maszynista?), > kto zrobi próbę hamulca i popuka młotkiem w obręcze? :) Wiem, > próbę może zrobić kierownik, ale nie wyobrażam sobie jak > zarzuca hak i łączy sprzęgi powietrzne. A jak trzeba będzie > wyłączyć wagon ze składu?

Odłączaniem i podłączaniem lokomotywy może zająć się maszynista, tak jak się to robi na wielu innych stacjach. A w Runowie chyba robia rewidenci Cargo? Więc, IC pewnie zapłaci Cargo za obsługę ich pociągów przez cargowskich rewidentów.

wysłane przez Mareczek 5

marko napisał(a):

> A w > Runowie chyba robia rewidenci Cargo?

Oni jeszcze tam są? Mi się wydaje, że zlikwidowali ich wraz z likwidacją składów pasażerskich do Szczecinka, ewentuanie troszkę później?

-- Poproszę płytę główną marki MAINBOARD

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids