Forum

Obchody 150 lecia kolei w Szczecinie uświetniły m.in....

zdjęcie
Obchody 150-lecia kolei w Szczecinie uświetniły m.in. parowozy z Niemiec
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Parowóz 78.009 (na PKP ten typ oznaczany był jako OKo1) przed wojną podobno stacjonował w Szczecinie Głównym, więc w pewnym sensie był to jego powrót na stare śmieci... Gdzie dziś można oglądać tę maszynę, nie wiem, ale zapewne gdzieś w Meklemburgii-Pomorzu - może Stralsund albo Rostock?
Bodek napisał(a):

> Gdzie dziś można oglądać tę maszynę, nie wiem, ale > zapewne gdzieś w Meklemburgii-Pomorzu - może Stralsund albo > Rostock?

Wychodzi że stoi w Dresden.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez margor

A kiedy miała miejsce jej przebudowa?

wysłane przez djdark  0

margor napisał(a):

> A kiedy miała miejsce jej przebudowa?

Nigdy ;) Nowa została zbudowana obok, stara rozebrana. Ale kiedy dokładnie to Ci nie powiem bo nie pamiętam, ale pamiętam że już Volva po Szczecinie śmigały więc po 1995.

"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek

wysłane przez Bodek

margor napisał(a):

> A kiedy miała miejsce jej przebudowa? Nowa kładka powstała w końcówce lat 90 jakieś 10 metrów na południe od starej, która ztcp kończyła się na wprost wejścia do obecnych kas PR (tych na schodkach) lub tuż obok nich - głowy nie dam sobie odciąć. W każdym razie gdy popatrzymy na peron 4, to ówczesna kładka stała już za nim na międzytorzu, podczas gdy obecna stoi już bezpośrednio na peronie.

wysłane przez margor

Bodek napisał(a):

> W każdym razie gdy popatrzymy na peron 4, to ówczesna kładka > stała już za nim na międzytorzu, podczas gdy obecna stoi > już bezpośrednio na peronie.

Czy w takim razie peron 4 to już dzieło Polski Ludowej?

Drugie pytanie: czy dobrze mi się wydaje, że obok peronu 4 był rozjazd, który prowadził bezpośrednio na obrotnicę?

(Podobne rozwiązanie było niegdyś w Kołobrzegu - wjazd na wachlarz obrotnicy był możliwy bezpośrednio z toru "koszalińskiego").

wysłane przez Mareczek 5

margor napisał(a):

> Drugie pytanie: czy dobrze mi się wydaje, że obok peronu 4 był > rozjazd, który prowadził bezpośrednio na obrotnicę?

Tak: http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/trzebiez/zdjecia/duze/ol49-69[1].jpg

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
OT

wysłane przez BatiX  14

Mareczek napisał(a):

> Tak: > http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki/trzebiez/zdjecia/duze/ol49-69[1].jpg

Numer boczny Ci się nie zgadza. Jeśli dobrze widzę jest to Ol49-99 :)

wysłane przez Mareczek 5

BatiX napisał(a):

> Numer boczny Ci się nie zgadza. Jeśli dobrze widzę jest to Ol49-99 > :)

A fakt, choć dużo się nie pomyliłem - obecna 69 jest ex 99 :D

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez Bodek

margor napisał(a):

>  > Czy w takim razie peron 4 to już dzieło Polski Ludowej? >  Czy za Niemców był peron IV - tego nie wiem, sądzę jednakże tak, lecz w wyniku działąń wojennych mógł zostać zniszczony na tyle, że po wojnie przez długi czas nie odzyskał dawnej świetności. Pamiętam jednak, że do połowy lat 90 peron IV miał jakby charakter prowizoryczny. Był znacznie krótszy od obecnego oraz co najważniejsze, był jednokrawędziowy. Wsiadanie było możliwe jedynie od strony toru nr 8. Tor 10 (o ile wtedy tak się zwał) był torem trakcyjnym lokomotywowni, a peron od jego strony zagrodzony płotem z siatki i sporymi chaszczami. Podsumowując, obecny peron IV jest dziełem III RP, a nie PRL-u.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.

wysłane przez Sakorius

margor napisał(a):

> Czy w takim razie peron 4 to już dzieło Polski Ludowej?

Tak, peron 4 jeszcze na początku lat 70-tych, nie istniał. Później go wybudowano, ale posiadał jedną krawędź (przy torze 8), ostateczny kształt wyklarował się w połowie lat 90-tych, po zamknięciu MD Szczecin Główny, kiedy to tor 10 przestał pełnić funkcję toru trakcyjnego lokomotywowni,

> Drugie pytanie: czy dobrze mi się wydaje, że obok peronu 4 był > rozjazd, który prowadził bezpośrednio na obrotnicę?

Tak. Wjazd na obrotnicę był możliwy zarówno od strony nastawni dysponującej Sg jak i od strony Portu Centralnego. Obydwa wjazdy na obrotnicę były wyposażone w sieć trakcyjną.

wysłane przez Sakorius

Bodek napisał(a):

> margor napisał(a):

> > A kiedy miała miejsce jej przebudowa?

> Nowa kładka powstała w końcówce lat 90 jakieś 10 metrów > na południe od starej(...)

Nową kładkę wybudowano w 1997 roku. Pamiętam jej elementy konstrukcyjne załadowane na platformach Rs i późniejszy ich montaż. Pamiętam także, jak na peron 4 przechodziło się po platformie Res, pomijając nową - nie oddaną jeszcze do użytku - kładkę.