Forum

Zmiany w PKP. Do Warszawy taniej, ale dłużej

Już w listopadzie część ekspresów zacznie jeździć jako składy Tanich Linii Kolejowych. Tak się stanie z ekspresem Mewa, jeżdżącym z Warszawy przez Poznań do Szczecina.
Zmiany w PKP. Do Warszawy taniej, ale dłużej

wysłane przez Jacek

Według mnie całkowita likwidacja kategorii Ekspres jest złym krokiem. Szczecin posiada 3 dzienne komfortowe połączenia z Warszawą, a Mewa jest jedyną alternatywą dla osób, które nie chcą bardzo wczesnym rankiem wyjeżdżać do stolicy (Chrobry) lub pod wieczór (Prus). Cena faktycznie jest nieznacznie niższa od biletów na IC, ale tak naprawdę to mało istotne, bo pasażerowie którzy chcą zaoszczędzić na bilecie i tak mają przyzwoitą siatkę tańszych połączeń pod postacią pociągów pośpiesznych i Gałczyńskiego (na przykładzie tego dojazdu do Warszawy). Przebolałbym jeszcze tę Mewę, gdyby zestawienie wagonowe nie uległo zmianie. Przypuszczam jednak, że możemy się pożegnać ze zmodernizowanymi dwójkami z 6 fotelami/przedział; może chociaż bezprzedziałowa rowerówka zostanie.

Jednocześnie nie neguję całkowicie tego pomysłu. Pasażerowie niektórych Ekspresów w tym kraju mogą się czuć nieco dyskryminowani płacąc niemałe pieniądze za niski komfort (EX Małopolska i zapewne jeszcze wiele innych pociągów, które są zestawiane z wagonów charakterystycznych dla zwykłych pośp/TLK).

Podsumowując - pomysł ogarnięcia tego bałaganu na kółkach jest jak najbardziej trafiony, bo pasażer może się czuć nieco zdezorientowany widząc na tablicach "jakieś dziwne, różne kategorie z kosmosu" jak P/TLK/EX/IC etc. ale jednocześnie ta PEŁNA likwidacja EX-ów trochę boli - niektóre miasta stracą dobre, alternatywne połączenia ze stolicą...
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Jacek napisał(a):

[ciach]

Ale przecież Mewa nie ulega likwidacji, tylko zostanie przemianowana na TLK. Jak dla mnie to nawet lepiej, bo pociąg zostaje, a będzie dużo tańszy. Jeżeli chodzi o komfort, to zawsze możesz kupić 1 klasę i nadal będziesz miał 6 miejsc w przedziale z gwarancją miejsca, bo w jedynkach miejscówki zostają. Bardzo słusznie zresztą. Cenowo powinno ci nawet wyjść podobnie, jak za 2 klasę w ekspresie, choć nie podam teraz konkretnych liczb.

Generalnie pomysł ogarnięcia tego bajzlu popieram, choć najpierw trzeba poznać szczegóły i wtedy będziemy jeszcze wybrzydzać.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
105ngs napisał(a):

> Ale przecież Mewa nie ulega likwidacji, tylko zostanie > przemianowana na TLK. Jak dla mnie to nawet lepiej, bo pociąg > zostaje, a będzie dużo tańszy.

Ja się cieszę, że Mewa zostaje, ale podkreślam - nie cieszy mnie jej degradacja. Taniej? Wiadomo, że będzie taniej - w końcu otrzyma dodatkowe postoje i zabiorą jej dobre wagony przynajmniej po części...
Jacek napisał(a):

> Podsumowując - pomysł ogarnięcia tego bałaganu na > kółkach jest jak najbardziej trafiony, bo pasażer może > się czuć nieco zdezorientowany widząc na tablicach > "jakieś dziwne, różne kategorie z kosmosu" jak > P/TLK/EX/IC etc. ale jednocześnie ta PEŁNA likwidacja > EX-ów trochę boli - niektóre miasta stracą dobre, > alternatywne połączenia ze stolicą...

A mnie zastanawia jedno - czy w TLK przemianowanych z pośp. uwzględnione będą zniżki dla studentów, uczniów itd?

-- Ten trzeci i najgłupszy...