Forum

Do Polic przez Stobno, czyli plany budowy kolejowej...

Szczecin, na wzór Berlina, planuje budowę autostradowej obwodnicy miasta w kształcie wrzeciona. Południową i wschodnią część stanowić ma istniejąca autostrada A6 i droga ekspresowa S6/S3, natomiast część zachodnia i północna ma być wybudowana od podstaw razem z mostową przeprawą nad Odrą między Policami a miejscowością Święta po wschodniej stronie rzeki, gdzie dalej połączy się z drogami S3 i S6 w okolicach Goleniowa.
Niestety pismo prezesa zarządu PLK-i do marszałka województwa z października br. rozwiewa wszelkie wątpliwości w tym temacie. Plany rozwoju sieci kolejowej w Polsce do roku 2030, znane pod nazwą "Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do roku 2030" nie uwzględniają budowy opisanej linii. Koncepcja jej budowy powstała w latach 60-70 i związana była z budową zakładów chemicznych w Policach oraz planowaną rozbudową tamtejszego portu morskiego, kiedy transport kolejowy odgrywał nadrzędną rolę w dostwach surowców do fabryk i zakładów produkcyjnych. Obecnie wobec stagnacji gospodarczej i zmniejszeniu produkcji ZCh Police, jak i roli transportu kolejowego, projekt został zarzucony (przez PKP PLK S.A.). Dla przypomnienia dodam, że linię planowano wybudować jako jednotorową, zelektryfikowaną w relacji Stobno - Police Chemia. W połowie jej długości planowano zlokalizować mijankę. Linia miała przebiegać bezkolizyjnie w stosunku do istniejących głównych dróg kołowych.
Post został wyedytowany przez autora.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
Do Polic przez Stobno, czyli plany budowy kolejowej... · 14 lat temu · Bodek