Forum

Przetarg na przewozy pasażerskie

Województwo zachodniopomorskie rozpisało przetarg na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie regionu w latach 2009-2012. Wartość kontraktu to prawie 160 mln zł.

wysłane przez zack1989 12

"(...)Zamawiający może poszerzyć zamówienie o: # Szczecin Gł. - Trzebież Szczeciński (linia nr 406), # Stargard Szczeciński - Pyrzyce - Lipiany (linia nr 411), # Płoty - Wysoka Kamieńska (linia nr 420), # Świdwin - Połczyn Zdrój (linia nr 421), # Mścice - Mielno Koszalińskie (linia nr 427)."

Te trasy zostały podane bo jest planowane rozpoczęcie ruchu pasażerskiego na tych trasach, czy "w razie czego", gdyby pojawiła się taka konieczność?

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> Te trasy zostały podane bo jest planowane rozpoczęcie ruchu > pasażerskiego na tych trasach, czy "w razie czego", gdyby > pojawiła się taka konieczność?

Mścice - Mielno kursowało już podczas dwóch ostatnich sezonów wakacyjnych, tak więc pewnie i za rok bedzie kursować (w sumie dziwne, że nie zostało wpisane do pakietu "podstawowego"), a pozostałe w ramach posiadych pieniędzy i taboru oraz chęci PLK.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):

> Mścice - Mielno kursowało już podczas dwóch ostatnich > sezonów wakacyjnych, tak więc pewnie i za rok będzie > kursować (w sumie dziwne, że nie zostało wpisane do pakietu > "podstawowego"), a pozostałe w ramach posiadanych pieniędzy i > taboru oraz chęci PLK.

A co z linią 411? Przecież, o ile mnie pamięć nie myli, jest ona właśnie rozbierana bo przeszkadzała drodze S3. Płoty - Wysoka Kamieńska: w sumie nie widzę sensu, no chyba, że byłoby to na prawdę opłacalne. Szczecin - Trzebież: jasne, już to widzę. Za rok, może dwa... Aż zastanie, a raczej zaleje nas w 2050. Świdwin - Połczyn Zdrój: uważam, że to świetny pomysł, lecz pod warunkiem, że pociąg pojedzie dalej, żeby komunikacja nie była tylko od strony Szczecina, ale także od strony Szczecinka czy Koszalina.

"Jeżeli Twój tramwaj nie przyjeżdża upewnij się, że nie uciekł Ci przystanek"
zack1989 napisał(a):

> A co z linią 411? Przecież, o ile mnie pamięć nie myli, jest > ona właśnie rozbierana bo przeszkadzała drodze S3.

Rozbierana jest od stacji (kawałek za stacją) w Głazowie. Lipiany są przed Głazowem.

-- Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez pioko17 37

"•Złocieniec - Kalisz Pomorski"

WOW! Czy to znaczy, że od 13 grudnia pojeździe pociąg takiej relacji i to w pakiecie obowiązkowym? Czy to chodzi tylko o odcinek Kalisz - Kalisz Miasto?

-- Moje 3 urodziny na KOMIS-ie xD

wysłane przez Bodek

pioko17 napisał(a):

> "•Złocieniec - Kalisz Pomorski" > > WOW! Czy to znaczy, że od 13 grudnia pojeździe pociąg > takiej relacji i to w pakiecie obowiązkowym? Czy to chodzi > tylko o odcinek Kalisz - Kalisz Miasto?

Tylko odcinek Kalisz - Kalisz Miasto. Ale w przyszłości nie można wykluczyć reaktywacji dalszej części tego odcinka. Dzięki temu niektóre pociągi Szczecin - Szczecinek mogłyby kursować przez Kalisz i Mirosławiec. Niestety samorządy lokalne (np. Mirosławca, Połczyna Zdroju, Pyrzyc itp.) śpią, albo kompletnie nie zależy im na powrocie pociągów do ich miast. Z ich strony nie ma żadnych wniosków, próśb, czy nacisków na marszałka, by coś w tym kierunku zrobił. Macie jakieś dojścia do władz lokalnych, albo lokalnej prasy, która mogłaby wzniecić nieco emocji pro kolejowych? Jeśli tak, użyjcie ich!